PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac?

  • 21. Data: 2007-09-16 10:25:12
    Temat: Re: [pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac?
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > przyszlosci okazac dyplom, to niski wynik na nim nie bedzie
    > dyskredytujacy? Dobre oceny w indeksie na pewno przydadza sie na

    > nie wiadomo. Widzialbym siebie predzej jako zwyczajnego pracownika,
    > ktory bedzie zaczynal od najnizszych szczebli, czy jakiegos stazu. Po
    > studiach raczej nikle beda moje umiejetnosci dla pracodawcy - sporo
    > przyswojonej teorii po prostu "wyparuje", wszak aby zapamietac na cale
    > zycie, to nalezy dana partie powtarzac, a chyba malo kto powiedzmy po
    > pol roku wraca do materialu, z ktorym pierwszy kontakt mial powiedzmy

    Jeśli zamierzasz piąć się uczciwie po szczeblach kariery, to w
    zupełności wystarczy Ci 3.0 - chociaż gdzieniegdzie warto jest jednak
    4/5 mieć (nie za dużo, ale tak po jednej ocenie na semestr).

    Znacznie ważniejsza od ocen jest jednak lojalność wobec pracodawcy i
    zdolność szybkiego przyswajania wiedzy dziedzinowej, związanej z
    konkretną firmą.

    Jeśli masz już upatrzoną branżę, w której chciałbyś piąć się po
    szczeblach kariery, to spróbuj już teraz załapać się w jakiejś firmie z
    tej branży na staż lub wolontariat - nauczysz się podstaw tej
    działalności, terminologii i wielu innych rzeczy, które dla docelowego
    pracodawcy będą warte znacznie więcej, niż wiedza ze studiów.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 22. Data: 2007-09-16 10:36:05
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > [1] I proszę mi nie wmawiać, że wiedza studenta jest w jakiś większy sposób
    > skorelowana z ocenami. Za długo studiuję by w to uwierzyć. :)

    Eee tam. Wiedza studenta jest prawie zawsze skorelowana z ocenami. Tylko
    nie zawsze musi to być wiedza nt. danego przedmiotu :)

  • 23. Data: 2007-09-16 12:39:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

    > Eee tam. Wiedza studenta jest prawie zawsze skorelowana z ocenami. Tylko
    > nie zawsze musi to być wiedza nt. danego przedmiotu :)

    Nie. Student może mieć bardzo dobrą wiedzę, ale np. wykładowca go nie lubi
    i go może uwalić. Możesz też trafić na zły dzień, możesz też efektywnie
    ściągać i mieć zerową wiedzę i dobre oceny.

    Można być też klasycznym zakuwaczem, który uczy się na pamięć wszystkiego,
    zdaje na bardzo dobrą ocenę, ale _wiedzę_ ma przyzerową i wykłada się na
    każdym przypadku innym niż książkowy.

    Bywały też przypadki u mnie w grupie, gdzie jeden gość, bardzo dobry
    z przedmiotu nauczył 3 osoby na dany sprawdzian, przy czym te 3 osoby
    dostały 5, a on 3. Przypadki sprawiedliwego oceniania po wiedzy
    i zaangażowaniu to wg mnie jednak jest mniejszość.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2007-09-16 12:45:49
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Nie. Student może mieć bardzo dobrą wiedzę, ale np. wykładowca go nie lubi
    > i go może uwalić. Możesz też trafić na zły dzień, możesz też efektywnie
    > ściągać i mieć zerową wiedzę i dobre oceny.

    Ależ właśnie to drugie miałem na myśli. Oceny mogą być skorelowane z
    wiedzą i/lub umiejętnością obserwacji sposobu zachowania wykładowcy
    podczas egzaminu, tempa i cyklu chodzenia po sali itp.

  • 25. Data: 2007-09-19 19:32:34
    Od: Srokus <s...@b...pl>

    i pisze:

> [...]
    > dyskredytujacy? Dobre oceny w indeksie na pewno przydadza sie na
    > uczelni: powiedzmy pierwszenstwo w wyborze specjalnosci, czy stypendium

    Z własnego doświadczenia - może nie wszyscy, ale sprawdzają
    (międzynarodowa firma). W zasadzie jeśli jesteś zielony po studiach, to
    jest to jedyna w miarę obiektywna ocena Twoich możliwości (poza oceną
    umiejętności autokreacji).
    Generalnie IMO nie warto za wszelką cenę walczyć o 5. Po prostu postaraj
    się trzymać powyżej 4 i powinno wystarczyć (wybronisz się). Pamiętam z
    rozmów z pracownikami uczelni i z własnych obserwacji, że z reguły
    największy potencjał mieli ci w okolicach 4,5. A czy jest to wynik
    twojego wysokiego potencjału czy dziobactwa i męczydupstwa to wyjdzie i
    tak w testach psychologicznych, na inteligencję, wyobraźnię itd itp
    które pewno Ci zrobią.

    Srokus

  • 26. Data: 2007-10-31 01:06:17
    Od: jtg <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Bardzo dziekuje za wszelkie opinie - wszystkie sa dla mnie cenne, bowiem
    > powaznie zastanawiam sie nad jakas strategia w zyciu, ktora ponoc

    Z własnego doświadczenia: rzetelne zgłębianie wiedzy (niekoniecznie dla
    ocen, raczej dla siebie, chociaż spektakularne sukcesy zawsze się
    przydadzą) i jak najszersze znajomości (w dobrym tego słowa znaczeniu).
    Praca na studiach? Warto, ale raczej na krótko.

    A dlaczego tak?
    Bo liczy się jakie masz kompetencje, liczy się ile osób zna Ciebie i
    Twoje kompetencje (tu przydają się znajomości) oraz jak dobrze
    orientujesz się w sytuacji na rynku pracy i w różnych pojawiających się
    okazjach (też znajomości).
    Regularna praca zawodowa na studiach niestety nic prócz kasy nie daje.
    Tracisz tylko kontakty z ludźmi i zostajesz wciągnięty w jakąś poślednią
    pracę (bo kto da studentowi dobrą pracę, i to dorywczo). Patrzę sobie w
    linkedin, jak sobie radzą moi dawni znajomi ze studiów, i co widzę? Ci,
    którzy regularnie pracowali na studiach (a niektórzy z nich byli
    naprawdę pasjonatami i nawet zachowali wysoką średnią mimo pracy), po
    studiach wiele nie osiągnęli albo nawet całkiem wylecieli na out.
    Natomiast wszyscy którzy pracę zawodową sobie odpuścili, a na studiach
    jako tako się starali, brylują dziś w porządnych firmach. Może to
    przypadek, może reguła.

    :-)
    Istnieje też klasa ludzi, którym wystarczą tylko znajomości. Jednemu
    nawet średnia 3 z kawałkiem nie przeszkodziła dostać się na studia
    doktoranckie, gdzie próg przyjęć był chyba 4.2. :-)

  • 27. Data: 2007-10-31 07:19:38
    Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr>

    Użytkownik "jtg" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przydadzą) i jak najszersze znajomości (w dobrym tego słowa znaczeniu).
    > Praca na studiach? Warto, ale raczej na krótko.

    warto znaleźć kompromis między rzetelną nauką a... imprezowaniem. Wszak
    studia to jeden z pięknijeszych okresów z życia :D:D:D
    pzdr
    Piotr

  • 28. Data: 2008-01-22 22:11:31
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > ocenie nie rowna i tego nauczylem sie na studiach. Politechnika i dwa
    > kierunki studiow. Praca od II roku. Z tego co sie orientuje, niewiele
    > jest firm, ktore patrza na srednia ocen ze studiow. Bardziej stawiaja na
    > umiejetnosci: analitycznego myslenia, etc. i robia testy. Studia to
    > przede wszystkim wlasna praca, nauka dla siebie, rozwijanie swoich
    > zainteresowan i 'cwiczenie czachy'. Powiem tak, nie jestem i nigdy nie
    > bede zwolennikiem oceny i przyjmowania pracownika na podstawie sredniej
    > Ze studiow. Widzialem nie raz, jak oceny sa "przyznawane" i rozdawane.

    Ja pytającemu odpowiem tak:
    Mam za sobą studia ale bez dyplomu.
    Przerabiałem przyjmowanie ludzi do pracy. Nigdy nikomu nie zaglądałem do
    indeksu. Chce pracować? Niech pokaże na co go stać. praca domowa na dwa dni.
    Po dwóch dniach spotkanie i ponowne sprzadzenie umiejętności. To co mi było
    potrzebne od pracownika potrafił zrobić gośc po liceum w
    tam_gdzie_wrony_zawracają a student 3 roku studiów kierunkowych ni cholery.
    Za to tlumaczenie studenta było bardzo rozległe, natomaist absolwent liceum
    dość szybko mi to wyjaśnił "chcę tą pracę i mam dla niej czas" - to
    oczywiście skrót ale mnie jako pracodawce średnio obchozi że mój pracownik
    chwilowo (jeszcze 2 lata) nie znajdzie czasu na prace bo chce skończyć
    studia, za to podoba mi sie podjeście tego co ma czas na pracę.

    Moje zarobki oscylują sporo ponad średnią krajową - powiedzmy dwa razy- dużo
    to czy mało to niech pytający oceni sam. Ale akurat w mojej branży nikt
    nigdy nie spojży w moje papiery z uczelni - nigdy dokąd będę w tej branży.
    Gorzej będzie jak będę chciał zmienić fach - a będę chciał zmienić bo mnie
    to już nudzi.

    A zmierzam do tego, że chyba nikt ci nie powie jednoznacznie czy masz olać
    studia czy ryć na 5. Wszystko zależy od tego co potem chcesz robić. Czy
    pracować dla kogoś czy sam, no i gdzie pracować.
    Ale jeżeli trafisz na takiego pracodawcę jak ja, to możesz mieć i 7 klas
    podstawówki- dostaniesz na rozmowie wstępnej pytania i masz na nie
    odpowiedzieć - jak to przebrniesz to pogadamy o wynagrodzeniu jak nie to
    szukaj dalej.

    --
    PawełJ

  • 29. Data: 2008-01-23 00:01:18
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT pawelj pisze:

> [...]
    > dokąd będę w tej branży. Gorzej będzie jak będę chciał zmienić fach -
    > a będę chciał zmienić bo mnie to już nudzi.

    Średnia krajowa to w tej chwili jakieś 2700 brutto. Nie wiem, jak inne
    kierunki studiów, ale informatykom bym proponował jednak przyłożyć się
    do studiów; wyjdą na tym lepiej.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Don't change the reason, just change the excuses!

  • 30. Data: 2008-01-23 06:31:51
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Średnia krajowa to w tej chwili jakieś 2700 brutto. Nie wiem, jak inne
    > kierunki studiów, ale informatykom bym proponował jednak przyłożyć się
    > do studiów; wyjdą na tym lepiej.

    W grudniu - 3200.

    Serdeczne pozdrowienia
    --