PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt] Procodawca nie wysłał mi pitu

  • 11. Data: 2007-03-18 09:34:31
    Temat: Re: [pyt] Procodawca nie wysłał mi pitu
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 17 Mar 2007 15:52:26 +0100, grom@x napisał(a):

    > ok, skoro um-zlec, to kłania się kodeks cywilny a nie kodeks pracy.
    > czyli trochę trudniejszy sposób egzekwowania, jeżeli by trzeba było sądownie.

    Kolejny babol spłodziłeś.
    Forma, rodzaj umowy nie ma w przypadku PITa (informacji rocznej) nic do
    rzeczy. Podstawą jest fakt podatnik-płatnik.

    > w kazdym wypadku osoba prawna, która rozliczała

    A to nie dotyczy każdego płatnika?
    Płatnikiem może być także każda osoba fizyczna.

    > osoby zatrudnione musi wysłać do nich

    Pytający (jego znajoma) nie była zatrudniona. Wykonywała wszak umowę
    zlecenie.

    > To że sie w jakikolwiek sposób usiłuja tłumaczyć nie zwalnia ich
    > z obowiazku dostarczenia rozliczeń

    Nie rozliczeń - tylko informacji.

    > za miniony rok podatkowy do końca lutego (albo stycznia, nie pamietam)
    > roku nastepującego.

    Do końca lutego.
    Ale także, w określonych sytuacjach zachodzi konieczność wystawienia
    informacji o uzyskanych przychodach do 15 następnego miesiąca po którym
    ustało żródło przychodu - nie trzeba czekać do lutego następnego roku.