PracaGrupypl.praca.dyskusje › przenosze sie do drugiej firmy - jak ?

  • 1. Data: 2007-03-09 08:50:41
    Temat: przenosze sie do drugiej firmy - jak ?
    Od: "Arczi" <a...@o...pl>

    Cześć,

    Chciałbym Was prosić o pomoc. Nie mam doświadczenia w temacie zmiany pracy i
    jest to mój pierwszy raz.
    Sytuacja jest taka:
    Pracuje od 4 lat w jednej firmie. Zmieniam prace od 1 kwietnia.
    - Kiedy musze złożyć wymówienie o prace - (mam 2 tyg. wypowiedzenia, czy
    najlepiej odchodzić z pracy "w porozumieniu stron" ?
    - czy prosić wypisanie opinii z pracy, kto powinien wypisać tą opinie
    - może referencje z wykonanych prac: prowadziłem nadzory nat projektami
    opakowań dla rynku FMCG
    - mamy premie kwartalne, akurat około 10-15 kwietnia będa premie, czy jest
    szansa że dostane tą premie?
    - mam 26 dni zaległego urlopu plus ten który mam z tego roku, czy mam pisać
    jakieś pismo o wypłate ekwiwalentu za urlop
    - co mam jeszcze zrobić?

    Będę wdzięczny za wszystkie sugestie
    BARDZO DZIĘKUJE
    Artur

  • 2. Data: 2007-03-09 08:59:35
    Temat: Re: przenosze sie do drugiej firmy - jak ?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Arczi napisał(a):
> [...]
    > - Kiedy musze złożyć wymówienie o prace - (mam 2 tyg. wypowiedzenia, czy
    > najlepiej odchodzić z pracy "w porozumieniu stron" ?

    Zawsze warto sprobowac sie porozumiec..... Jesli masz 2 tygodniowy okres
    wypowiedzenia, to zlozyc przed uplywem tych 2 tygodni.

    > - czy prosić wypisanie opinii z pracy, kto powinien wypisać tą opinie

    Pewnie- zawsze moze sie przydac, wypisac powinien ja przelozony.

    > - mamy premie kwartalne, akurat około 10-15 kwietnia będa premie, czy jest
    > szansa że dostane tą premie?

    Szansa jest, ale liczyc bym nie liczyl - bedzie to bedzie, nie - trudno.

    > - mam 26 dni zaległego urlopu plus ten który mam z tego roku, czy mam pisać
    > jakieś pismo o wypłate ekwiwalentu za urlop

    To powinni zrobic z automatu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2007-03-10 15:21:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7802.00000079.45f11fe0@newsgate.onet.pl Arczi
    <a...@o...pl> pisze:

    > Pracuje od 4 lat w jednej firmie. Zmieniam prace od 1 kwietnia.
    > - Kiedy musze złożyć wymówienie o prace - (mam 2 tyg. wypowiedzenia, czy
    > najlepiej odchodzić z pracy "w porozumieniu stron" ?
    Nawiązanie nowego stosunku pracy nie jest w żaden formalny sposób
    uzależnione od stanu poprzedniego stosunku pracy.
    Skoro jednak chcesz zakończyć dotychczasowy stosunek pracy, a do nowej pracy
    idziesz od kwietnia (02.04 to poniedziałek) to wypowiedzenie musisz złożyć
    najpóźniej 17.03.2007.
    Nie można twierdzić jednoznacznie, że najlepszym sposobem rozwiązania
    stosunku pracy jest porozumienie stron czy też inna forma, bo to zależy od
    okoliczności.

    > - czy prosić wypisanie opinii z pracy, kto powinien wypisać tą opinie
    Prosić można, na nikim nie ciąży powinnośc wykonania tego.

    > - może referencje z wykonanych prac: prowadziłem nadzory nat projektami
    > opakowań dla rynku FMCG
    Może. Jak poprosisz i zechcą dać, to dadzą.

    > - mamy premie kwartalne, akurat około 10-15 kwietnia będa premie, czy
    > jest szansa że dostane tą premie?
    Zależy od regulaminu.

    > - mam 26 dni zaległego urlopu plus ten który mam z tego roku, czy mam
    > pisać jakieś pismo o wypłate ekwiwalentu za urlop
    Sami muszą to zrobić. Jak nie zrobią - upomnij się.

    > - co mam jeszcze zrobić?
    Pilnować terminów.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-03-10 17:02:39
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Pracuje od 4 lat w jednej firmie. Zmieniam prace od 1 kwietnia.
    > - Kiedy musze złożyć wymówienie o prace - (mam 2 tyg. wypowiedzenia, czy
    > najlepiej odchodzić z pracy "w porozumieniu stron" ?

    To zależy od sytuacji ale chyba tak.

    > - czy prosić wypisanie opinii z pracy, kto powinien wypisać tą opinie
    > - może referencje z wykonanych prac: prowadziłem nadzory nat projektami
    > opakowań dla rynku FMCG

    Referencje nigdy nie zaszkodzą. Warto poprosić.

    > - mamy premie kwartalne, akurat około 10-15 kwietnia będa premie, czy jest
    > szansa że dostane tą premie?

    Spróbować pogadać nie zaszkodzi. Może się uda.

    > - mam 26 dni zaległego urlopu plus ten który mam z tego roku, czy mam
    > pisać jakieś pismo o wypłate ekwiwalentu za urlop
    > - co mam jeszcze zrobić?

    Powinni ci sami wypłacić ekwiwalent za zaległy urlop, poza tym 26 dni
    zaległego urlopu z poprzedniego roku to cały urlop. Dziwne.

  • 5. Data: 2007-03-12 15:28:21
    Od: a...@o...pl

    > Nie można twierdzić jednoznacznie, że najlepszym sposobem rozwiązania
    > stosunku pracy jest porozumienie stron czy też inna forma, bo to zależy od
    > okoliczności.

    Hmmm. Co to oznacza w praktyce? :) Przenosze sie z jednej firmy do drugiej ale
    obie należą do jednego właściciela. Jak będzie najlepiej?

    > Zależy od regulaminu.

    ok, poczytam regulamin

    > Sami muszą to zrobić. Jak nie zrobią - upomnij się.

    jak dobrze licze to mam 26 dni z poprzedniego roku i 6,5 dnia z tego roku czy
    tak?

    > Pilnować terminów.

    Co może sie stać jak nei złoże wypowiedzenia do 17-go? Szef wraca 19 :(

    > --
    > Jotte

    Pozdrawiam serdecznie
    Archie

  • 6. Data: 2007-03-12 15:28:23
    Od: a...@o...pl

> [...]

    Hmmm. Co to oznacza w praktyce? :) Przenosze sie z jednej firmy do drugiej ale
    obie należą do jednego właściciela. Jak będzie najlepiej?

    ok, poczytam regulamin

> [...]

    tak?

    > Pilnować terminów.

    Co może sie stać jak nei złoże wypowiedzenia do 17-go? Szef wraca 19 :(

    Pozdrawiam serdecznie
    Archie