PracaGrupypl.praca.dyskusje › programista kandydat, umowa, zobowiazania ?

  • 1. Data: 2007-03-08 12:38:08
    Temat: programista kandydat, umowa, zobowiazania ?
    Od: "LprzemekL" <z...@t...pl>

    Witam
    1. Jakie wynagrodzenie moze byc dla swiezo upieczonego studenta, na
    stanowisko programista pl/sql w stolicy ?

    2. Przypuscmy, ze pracodawca daje mieszkanko oraz przeszkolenie jak i
    rowniez na okres probny 3 m-cy zatrudnia - jezeli nie sprawdzi sie
    kandydat, to czy jest zobowiązany pokryc to wszystko z wlasnej
    kieszeni ?

    3. Jakie sa zobowiazania wobec dosc duzej firmy ? Moze znacie
    wszystkie "haczyki" jakie stosowane sa przez firme, nie chcialbym
    zostac wpuszczony w "maliny" jako przyszly pracownik.

  • 2. Data: 2007-03-08 12:53:57
    Temat: Re: programista kandydat, umowa, zobowiazania ?
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > 1. Jakie wynagrodzenie moze byc dla swiezo upieczonego studenta, na
    > stanowisko programista pl/sql w stolicy ?

    W Poznaniu 900 netto. W Warszawie nie wiem, ale można przeliczyć wg
    Poznania.

> [...]
    > wszystkie "haczyki" jakie stosowane sa przez firme, nie chcialbym
    > zostac wpuszczony w "maliny" jako przyszly pracownik.

    Jak masz umowę, to wklej - bez tego trudno coś powiedzieć...

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-03-08 13:40:44
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Any User wrote:

    > W Poznaniu 900 netto. W Warszawie nie wiem, ale można przeliczyć wg
    > Poznania.

    > Jak masz umowę, to wklej - bez tego trudno coś powiedzieć...

    he he 900 netto he he, chyba dla szeroko pojętego "informatyka".

  • 4. Data: 2007-03-08 13:41:30
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    LprzemekL <z...@t...pl> napisal(a):
    > Witam
    > 1. Jakie wynagrodzenie moze byc dla swiezo upieczonego studenta, na
    > stanowisko programista pl/sql w stolicy ?

    Jak swiezo upieczony student nie ma doswiadczenia, to
    co z niego za programista bedzie? ;S

> [...]
    > rowniez na okres probny 3 m-cy zatrudnia - jezeli nie sprawdzi sie
    > kandydat, to czy jest zobowiązany pokryc to wszystko z wlasnej

    Chyba w jakiejs chorej firmie.

    > 3. Jakie sa zobowiazania wobec dosc duzej firmy ? Moze znacie
    > wszystkie "haczyki" jakie stosowane sa przez firme, nie chcialbym
    > zostac wpuszczony w "maliny" jako przyszly pracownik.

    Zobowiazania? Takie jakie w umowie, ktora podpisales, zawarli.
    Haczyki to raczej w malych firemkach sie stosuje.

    --
    Andrzej Grądziel | gg: 1557202
    "Polska potrzebuje potężnej protekcji, by szczęśliwie po wyjściu z Egiptu

  • 5. Data: 2007-03-08 13:42:41
    Od: "LprzemekL" <z...@t...pl>

    On 8 Mar, 13:53, Any User <z...@u...pl> wrote:

    > W Poznaniu 900 netto. W Warszawie nie wiem, ale można przeliczyć wg
    > Poznania.

    Witam
    W jaki sposob przeliczyc ?

    > Jak masz umowę, to wklej - bez tego trudno coś powiedzieć...

    Nie, nie mam umowy - ale chcialbym dowiedziec sie jeszcze przed
    podpisaniem jakiejkolwiek umowy z pracodawca o ewentualnych "chwytach"
    niekorzystnych dla kandydata z waszego doswiadczenia lub krązacych
    informacji.

  • 6. Data: 2007-03-08 13:47:06
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Witam
    > W jaki sposob przeliczyc ?

    W Warszawie możesz dostać generalnie o kilkadziesiąt procent więcej, niż
    poza nią. Powiedzmy 30% więcej, niż w Poznaniu (orientacyjnie).

> [...]
    > podpisaniem jakiejkolwiek umowy z pracodawca o ewentualnych "chwytach"
    > niekorzystnych dla kandydata z waszego doswiadczenia lub krązacych

    Więc jej od razu nie podpisuj, tylko weź ją do domu, celem dogłębnej
    analizy, po czym zeskanuj, umieść gdzieś i daj tu linka.

    Albo wyślij linka/skan na patryk_wlos małpa tlen kropka pl, to Ci ją
    gratis obadam i odpowiem.

  • 7. Data: 2007-03-08 13:53:02
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    LprzemekL wrote:

> [...]
    > podpisaniem jakiejkolwiek umowy z pracodawca o ewentualnych "chwytach"
    > niekorzystnych dla kandydata z waszego doswiadczenia lub krązacych

    1) Nie słuchaj badziewnych rad Any Usera, to jest jakiś psychopata, on tu
    wypisuje takie banialuki, że już kilka razy se monitor oplułem, dobrze że
    nie piłem akurat kawy.
    2) 1500-2000 netto um. o pracę na start(jeżeli już coś umiesz).
    3) Umowa o pracę weź se przeczytaj i nie zajmuj się jakimiś durnymi
    haczykami, tylko własnym rozwojem, tak żebyś za 2 lata miał min. 5k i
    więcej na rękę. W umowie o pracę nie da się zrobić haczyka ukrytego, masz
    czarne na białym co podpisujesz, może być jakiś zakaz konkurencji ale
    rzadko się to zdarza.

  • 8. Data: 2007-03-08 14:09:26
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > W umowie o pracę nie da się zrobić haczyka ukrytego, masz
    > czarne na białym co podpisujesz, może być jakiś zakaz konkurencji ale
    > rzadko się to zdarza.

    Ostatnio modne zrobiło się zwracanie kosztów szkoleń, jeśli się zwolnisz,
    albo Cię zwolnią. Ale tak, jak ktoś napisał: szanujące się firmy nie
    umieszczaja żadnych haków.

    --
    Lukasz

  • 9. Data: 2007-03-08 16:45:47
    Od: "Andrzej S." <a...@b...vectranet.pl>

    Użytkownik Lukasz napisał:

    > Ostatnio modne zrobiło się zwracanie kosztów szkoleń, jeśli się zwolnisz,
    > albo Cię zwolnią. Ale tak, jak ktoś napisał: szanujące się firmy nie
    > umieszczaja żadnych haków.

    Trudno to nazwac hakiem ... Juz od kilkunastu lat sa takie
    klauzule. Ja to rozumiem.

    Ogólnie to nalezy zalozyc, ze firma - zatrudniajac
    freszmena - boi sie bardziej niz sam zainteresowany.

    Pierwsza praca - nie nalezy sie zbytnio trzasc.
    Przede wszystkim spojrzec, jak z rozwiazaniem umowy.
    A jak cos okaze sie nie tak, to po miesiacu bedziesz
    zupelnie gdzie indziej, znacznie bogatszy w doswiadczenia.

    tak to widze
    --
    A S

  • 10. Data: 2007-03-09 05:46:36
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Lukasz wrote:

    > Ostatnio modne zrobiło się zwracanie kosztów szkoleń, jeśli się zwolnisz,
    > albo Cię zwolnią. Ale tak, jak ktoś napisał: szanujące się firmy nie
    > umieszczaja żadnych haków.

    Bez sensu, o programistę (dobrego) coraz trudniej i zniechęcanie ludzi
    jakimiś haczykami w umowie jest bez sensu.