PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem - list obecnosci

  • 1. Data: 2007-09-04 07:08:11
    Temat: problem - list obecnosci
    Od: AF <3...@k...pl>

    Witam,
    mam nastepujacy problem. Bylem dzisiaj w Inspekcji Pracy i powiedzieli
    mi ze pracodawca w razie kontroli nie musi przedstawic listy obecnosci
    pracownikow, tylko tzw liste czasu pracy ktora moze sobie sam napisac.
    Przeciez to jest jakas komedia, przychodzi kontrola i pracodawca
    pokazuje wlasnorecznie sporzadzona liste na ktorej napisal ze pracownik
    pracowal 1/4 etatu (a w rzeczywistosci caly etat).

  • 2. Data: 2007-09-04 17:54:47
    Temat: Re: problem - list obecnosci
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbj08n$t6i$1@news.mm.pl AF <3...@k...pl> pisze:

> [...]
    > wlasnorecznie sporzadzona liste na ktorej napisal ze pracownik pracowal
    > 1/4 etatu (a w rzeczywistosci caly etat).
    Ale ty wiesz ile pracowałeś. Dowód z zeznania to także dowód.
    Pracodawca ma obowiązek prowadzić ewidencję czasu pracy na podst art. 149 §1
    KP (nie jest obowiązkowe dokonywanie tego za pomocą list obecności) i
    okazywać ją pracownikowi na jego żądanie (pracowik ma prawo sporządzać
    odpisy z ewidencji).
    Zgodnie z art. 298^1 KP szczegóły określa Rozporządzenie Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia
    przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
    oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. 1996 nr 62 poz.
    286).
    Jeśli coś ci się nie zgadza - skontroluj swoja ewidencję, zrób odpis i złóż
    skargę.
    Więcej: http://42.pl/u/ujn

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-09-05 06:07:06
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > Przeciez to jest jakas komedia, przychodzi kontrola i pracodawca
    > pokazuje wlasnorecznie sporzadzona liste na ktorej napisal ze pracownik
    > pracowal 1/4 etatu (a w rzeczywistosci caly etat).

    W biedronce też tak robią, niektóre panie wyciągnęły od nich ogromne
    odszkodowania.

  • 4. Data: 2007-09-06 16:33:50
    Od: "Spirit Horse" <r...@p...onet.pl>

    nie musi, jak go inspektor nie poprosi ;-)
    lista obecności to dowód potwierdzający stawienie się pracownika do pracy
    formalnie nie wymagana, ale nie spotkałem jeszcze firmy kóra by jej nie
    miała
    bo taka lista to dupokrytka pracodawcy na wypadek wypadku i innych dziwnych
    rzeczy

    a dowód z zeznań jest jak najbardziej równoprawny z ewidencją
    sa jeszcze fakturki, kamerki, zeszyty kluczy, logi z kompa - nie jest to
    ewidencja ale
    moze wskazywać na to że ewidencja jest lipna, a wtedy sąd czy inspekcja daje
    wiarę pracownikowi