PracaGrupypl.praca.dyskusje › praktyki studenckie - umowa

  • 1. Data: 2005-07-07 10:13:20
    Temat: praktyki studenckie - umowa
    Od: "lucash" <l...@N...SPAM.elka.pw.edu.pl>

    witam !
    mam pytanie odnosnie zerwania umowy (a raczej porozumienia).
    opisuje sytuacje: student jest na praktykach wakacyjnych w pewnej firmie.
    przychodzac na praktyki student na okres odbywania praktyk podpisuje z
    pracodawca porozumienie (nie zadna umowa o prace, zlecenie itp.).
    porozumienie to wyglada mniej wiecej tak:

    firma X zawiera z panem Y (studentem) porozummienie i przyjmuje pana Y do
    odbycia _nieodplatnych_ praktyk w koresie takim i takim. w porozumieniu
    zawarta jest tez informacja ze student zobowiazuje sie do wykonywania pracy
    zleconej przez przelozonego i zachowania tajemnicy firmowej.

    chcialbym sie dowiedziec czy student moze taka umowe zerwac bez jakchis
    konsekwencji (a moze obowiazuje jakis okres wypowiedzenia). chodzi o to ze
    odbywajac praktyki student dostaje propozycje _pracy_ (nie praktyk) w innej
    firmie.
    w wypadku gdy groza za to jakies konswekwencje (oczywiscie poza narazeniem
    sie dotychczasowemu praocdawcy) to moze ktos wie jakie ?

    bede wdzieczny za wszystkie uwagi.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-07-07 14:52:35
    Temat: Re: praktyki studenckie - umowa
    Od: "Kasia Nosowska" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    lucash <l...@N...SPAM.elka.pw.edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > w wypadku gdy groza za to jakies konswekwencje (oczywiscie poza narazeniem
    > sie dotychczasowemu praocdawcy) to moze ktos wie jakie ?

    Po mojemu to taka umowa jest bezprawna, więc nikt nie musi dotrzymywać jej
    warunków. Jeśli bowiem jest napisane że BEZPŁATNIE, to nie może student być
    zobowiązany do wykonywania pracy zleconej przez przełożonego. Słowa praca i
    przełożony dowodzą że został zawiązany stosunek pracy, a na to sa już dość
    ścisłe przepisy. Poza tym nie ma BEZPŁATNEGO stosunku pracy.

  • 3. Data: 2005-07-07 15:37:26
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Kasia Nosowska" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:dajfjj$a37$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > być
    > zobowiązany do wykonywania pracy zleconej przez przełożonego. Słowa praca

    Nie sadze, zeby Era lamala prawo, a PWC do tego zachecalo.
    http://www.pwcglobal.com/pl/pol/about/press-rm/exper
    ts/04_02_05glos_w.html -
    przeostatni akapit.

    I.