PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na stacjach paliw

  • 1. Data: 2005-11-26 11:16:54
    Temat: praca na stacjach paliw
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    Witam i mam pytanie.
    Prosiłbym o op[inie kogoś kto pracuje/pracował na stacjach paliw. Chodzi mi
    konkretnie o BP i Lotos.
    Chodzi mi o wymiar godzin, o rozliczanie wypłat, warunki pracy itp.
    Powiem tak: na BP daja umowe na pół etatu ale oczywiście pracuje się ile
    wlezie po 12 godzin. Mieszają się w zenaniach, nie potrafia powiedzieć jak
    to rozliczają cośtam kręcą. A nie chcę tam siedzieć 250godzin/miesiąc za
    jakies drobne.
    Na Lotosie już więcej konkretów bo umowa na etat ale płaca 800zł. Trochę
    to śmieszne przy pracy właściwie na kilka etatów bo przecież nalewanie
    pa;liwa, mycie szyb, kasowanie, sprzedaż w sklepie, sprzątanie i
    odpowiedzialność za wszystko.

    Jeżeli macie jakieś doświadczenia i uwagi to prosiłbym o opinie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-26 13:53:16
    Temat: Re: praca na stacjach paliw
    Od: "Siwy" <siewior_OUT_THIS_@THIS_OUTorange.pl>

    Użytkownik "HeFToL" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedzialność za wszystko.
    >
    > Jeżeli macie jakieś doświadczenia i uwagi to prosiłbym o opinie.

    Podepnę się pod ten post.

    No właśnie jak to jest z tymi godzinami pracy, bo wydaje mi się, że powinno
    to wyglądać tak: 12h pracy (dzionek), 24h wolnego, 12h pracy (nocka), 48h
    wolnego i znowu cykl od początku. Kolega pracuje w Lotos Ochrona i tam tak
    mają. To jest dobre z tego względu, że w te wolne 48h po nocce, można sobie
    poszukać jeszcze jakiejś innej pracy na zlecenie, bo te marne wynagrodzenie
    Lotos Paliwa może nie starczać.

    Dodatkowo powiem, że niedawno byłem na rozmowie odnośnie pracy na Stacji
    Lotosu, to kierownik powiedział, że zwykle pracownicy zarabiają w granicach
    900zł netto (to już jest z dodatkami etcera). Nie wiem na ile mówił prawdę,
    a na ile "kolorował", ale powiedział też, że od stycznia 2006 na pewno bedą
    podwyżki, tylko jeszcze nie wiedzą ile, bo dokumenty były rozpatrywane przez
    zarząd spółki.

    Może jest tu na grupie jakaś osoba, która tam pracuje bądź w niedalekiej
    przeszłości pracowała i mogłaby wypowiedzieć się na ten temat?

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2005-11-26 14:07:17
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Siwy" <siewior_OUT_THIS_@THIS_OUTorange.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sobie
    > poszukać jeszcze jakiejś innej pracy na zlecenie, bo te marne

    na system 24/48 to bym nie liczył. Na BP mi powiedzieli, że grafik się
    ustala na tydzień, a są urlopy itp więc się może trafić, że cały tydzień
    pracujesz po 12 godzin dziennie. Wogóle te rozliczanie godzin jest niejazsne
    bo rozliczają je co 3 miesiące, a jak powiedzieli nadgodzin nie ma czyli
    może się trafić, że przez 3 miesiące się zrobi tyle godzin co przez 4 i co
    wtedy?

> [...]
    bedą
    > podwyżki, tylko jeszcze nie wiedzą ile, bo dokumenty były rozpatrywane

    ..[ciach]

    no podwyżki to by się chyba przydały bo powiedzmy szczerze: 900zł za to, że
    tracisz całe dnie w pracy albo całe noce, które potem musiasz odsypiać w
    dzien to masakra. Do tego zabiorą Ci od wypłaty jak cioś się nie będzie
    zgadzać w towarze bo jestes za wszystko odpowiedzialny. Wychodzi na to, że
    pracuje się na kilka etatów, a płacą jakieś grosze. Ja się cały czas waham i
    te stacje to takie wyjście awaryjne bo zdaję sobie sprawę, że długo się tam
    nie pociągnie, a i zarobic na życie się nie da. A przy takim systemi epracy
    to znaleśc 2gi etat trudno.

  • 4. Data: 2005-11-26 15:00:04
    Od: "Siwy" <siewior_OUT_THIS_@THIS_OUTorange.pl>

> [...]
    > może się trafić, że przez 3 miesiące się zrobi tyle godzin co przez 4 i co

    Ja wiem, że nie ma 24/48h bo KP na to już nie pozwala z tego co wiem. Według
    KP teraz praca 12-godzinna powinna wygladać tak jak ja to napisałem.

> [...]
    > tam
    > nie pociągnie, a i zarobic na życie się nie da. A przy takim systemi

    Oj coś mi się nie chce wierzyć, aby aż tak łamali przepisy, które jasno są
    okreslone w KP?
    A jeśli to prawda, to brak mi słów....

  • 5. Data: 2005-11-26 15:34:39
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Siwy" <siewior_OUT_THIS_@THIS_OUTorange.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > Oj coś mi się nie chce wierzyć, aby aż tak łamali przepisy, które jasno są
    > okreslone w KP?
    > A jeśli to prawda, to brak mi słów....

    obawiam się, że pracodawcy mają KP gdzieś. Moja dziewczyna ma umowę na 3/4
    etatu, a siedzi w robocie od 10 do 21. W 2 tygodnie zrobiła miesięczny limit
    godzin. Oczywiście w umowie jest klauzula, że za nadgodziny nie płacą. A nie
    wydaje mi się, że jak po 3 miesiącach rozliczą godziny to dostanie miesiąc
    wolnego.

  • 6. Data: 2005-11-26 17:10:43
    Od: "Siwy" <siewior_OUT_THIS_@THIS_OUTorange.pl>

> [...]
    > nie
    > wydaje mi się, że jak po 3 miesiącach rozliczą godziny to dostanie miesiąc

    Jeśli tak, to wcale nie ma obowiązku siedzieć tam dłużej, jeśli po 2
    tygodniach wypracowała swój etat, który ma na umowie to niech oleje tego
    prawcodawne i następne 2 tygodnie nie chodzi do pracy, tymbardziej że jej za
    to nie zapłaci. A jak będzie się plumkał to do sądu pracy i już. Jak tak
    wszyscy będą się godzić na takie traktowanie to będzie jeszcze gorzej... a
    już dobrze nie jest! A co to będzie za kilka lat???

    Zdravim!

  • 7. Data: 2005-11-26 17:14:56
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

> [...]
    > wszyscy będą się godzić na takie traktowanie to będzie jeszcze gorzej... a
    > już dobrze nie jest! A co to będzie za kilka lat???

    dokładnie. Jestem tego samego zdania. Niestety ludzie szukający pracy przed
    długie miesiące chcą pracować i zarabiac na życie, a jak wiadomo na każde
    miejsce jest wielu chętnych. Ja Jej tez radziłem, żeby powiedziała, że w tym
    miesiącu ma już swoje zrobione i dziekuje za uwagę. Wogóle to jest wszystko
    śmieszne bo np. o tym kto jak pracuje dowiadują się dzień wcześniej późnym
    wieczorem za pośrednictwem smsa. eeee szkoda gadać.

  • 8. Data: 2005-11-26 19:05:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dma56i$rh1$1@inews.gazeta.pl HeFToL <k...@w...pl>
    pisze:

    > eeee szkoda gadać.
    Moim zdaniem nie szkoda. O tym trzeba gadać i to głośno. Oraz bezwzględnie
    egzekwować przestrzeganie prawa pracy. Inaczej jęki i narzekania nie mają
    żadnego sensu. Kto nie poważa sam siebie nie będzie poważany przez innych, a
    szczególnie przez "pracodawców", "szefów" i tym podobne badziewie.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-11-26 19:56:29
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

> [...]
    > żadnego sensu. Kto nie poważa sam siebie nie będzie poważany przez innych,
    > szczególnie przez "pracodawców", "szefów" i tym podobne badziewie.

    no gadać można i się zwolnić jak się komuś nie podoba. Zawsze znajda się
    tacy, którzy są gotowi pracować nie patrząc na kodeks pracy itp.

  • 10. Data: 2005-11-26 20:31:58
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dmaelf$9k9$1@inews.gazeta.pl HeFToL <k...@w...pl>
    pisze:

    > no gadać można i się zwolnić jak się komuś nie podoba.
    To mentalność niewolnika. Takimi nie ma sensu się zajmować. Niech mają na co
    pozwalają i zasługują.

    > Zawsze znajda się
    > tacy, którzy są gotowi pracować nie patrząc na kodeks pracy itp.
    Co z tego?

    Jotte