PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca inzynierska i jej pisanie..

  • 1. Data: 2004-12-15 16:53:54
    Temat: praca inzynierska i jej pisanie..
    Od: elf <e...@e...pl>

    czy pisac odrazu formatujac w wordzie naglowki podpisy pod rysunkami,
    czy zostawic formatowanie na koniec kiedy wszystko bede mial napisane.
    jak macie jakies ulatwienia pisania / spostrzezenia /ciekawe sposoby ,
    dajcie znac.

    pozdro.

  • 2. Data: 2004-12-15 17:05:59
    Temat: Re: praca inzynierska i jej pisanie..
    Od: "Luke [Wroc]" <s...@u...skrzynka.net>

> [...]
    > czy zostawic formatowanie na koniec kiedy wszystko bede mial napisane.
    > jak macie jakies ulatwienia pisania / spostrzezenia /ciekawe sposoby ,

    Zamiast worda proponuje pisac w LaTeXie, do sciagniecia pod windowsa jest
    np. MikTeX
    Tylko trzeba sie nauczyc, ale efekty duzo lepsze niz word.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 3. Data: 2004-12-15 17:21:23
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Luke [Wroc] wrote:

    > Zamiast worda proponuje pisac w LaTeXie, do sciagniecia pod windowsa jest
    > np. MikTeX
    > Tylko trzeba sie nauczyc, ale efekty duzo lepsze niz word.

    Zgadzam się. Word jest dobry do zwyczajnej korekty - błędy, ortografia,
    interpunkcja.
    Lyx, LaTeX - programy tworzone poniekąd przez wrocławianina są wręcz
    doskonałe. Co prawda trzeba nauczyć się stosowanych w nich komend, skrótów
    ale wyniki są imponujące.
    Niestety zdarzyło mi się kiedyś zanieść swoje materiały w plikach LaTeX'a do
    firmy zajmującej się drukiem na mniejszą skalę - odpowiedź pana zza biurka
    była imponująca - "co to za dziwny format ??"

    --
    | a...@m...int.pl | gg: 5047704 | jid: a...@j...org |
    | www.digifoto.prv.pl ||

  • 4. Data: 2004-12-15 17:27:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Proponuje Ci od razu wszystko opisywac. Pozostawienie "poprawek" na koniec
    powoduje ze siedzisz pozniej nad nimi przez 3 dni i zawsze gdzies zostanie
    blad lub niedorobka.

  • 5. Data: 2004-12-15 17:58:46
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

> [...]
    > zostawic formatowanie na koniec kiedy wszystko bede mial napisane.
    > jak macie jakies ulatwienia pisania / spostrzezenia /ciekawe sposoby ,

    Pisz kazdy rozdzial w osobnym pliku i tam juz formatuj.
    Numeracje stron sie zapytaj promotora, moze sie zgodzin na format X.Y
    gdzie X to nr rozdzialu, Y - numer strony.

    Przy wiekszych dokumentach word to padaka.
    Zwlaszcza jak ci przyjdzie robic jedna rzecz, a mianowicie to, ze jeden
    dokument ma byc 2 stronnie, a jeden jednostronnie. Wtedy numeracja sie
    rozjedzie, zwlaszcza jezeli wpadles na pomysl, zeby robic poczatki
    rozdzialow zawsze na stronie np parzystej.
    Przy zwyklej numeracji bedzie nieciekawie.

    --
    Michal

  • 6. Data: 2004-12-15 18:55:33
    Od: "Luke [Wroc]" <s...@u...skrzynka.net>

> [...]
    > firmy zajmującej się drukiem na mniejszą skalę - odpowiedź pana zza biurka
    > była imponująca - "co to za dziwny format ??"

    Bo przeciez nie zanosi sie plikow TeXowych tylko wygenerowane na ich
    podstawie pliki PostScriptowe.

  • 7. Data: 2004-12-15 18:58:20
    Od: "Luke [Wroc]" <s...@u...skrzynka.net>

> [...]
    > Zwlaszcza jak ci przyjdzie robic jedna rzecz, a mianowicie to, ze jeden
    > dokument ma byc 2 stronnie, a jeden jednostronnie.

    Dokladnie, dlatego tez nie polecam Worda, wczesniej pisalem o LaTeXie ktory
    moze byc trudny do nauczenia sie.
    Zapomnialem jednak o LyXie (www.lyx.org) ktory jest bardzo przystepny i daje
    wyniki duzo lepsze niz word, zwlaszcza jesli chodzi o duze dokumenty.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 8. Data: 2004-12-15 19:03:18
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Luke [Wroc] wrote:

    > Bo przeciez nie zanosi sie plikow TeXowych tylko wygenerowane na ich
    > podstawie pliki PostScriptowe.

    Czyli to moja bezsprzecznie moja wina :-(

  • 9. Data: 2004-12-15 20:30:06
    Od: elf <e...@e...pl>

    Luke [Wroc] wrote:

> [...]
    > np. MikTeX
    > Tylko trzeba sie nauczyc, ale efekty duzo lepsze niz word.

    dzieki za info,
    teraz tak, sciagnalem caly CD-IMAGE MIKTEX, i zainstalowalem, ale nie
    wiem jak go uruchomic, sa pliki wsadowe typu
    MikTeX Package Manager
    MikTeX Options
    MikTeX Update Wziard
    DVI Viewer

    jak uruchomic glowny program?

  • 10. Data: 2004-12-15 20:42:35
    Od: elf <e...@e...pl>

    elf wrote:

> [...]
    > teraz tak, sciagnalem caly CD-IMAGE MIKTEX, i zainstalowalem, ale nie
    > wiem jak go uruchomic, sa pliki wsadowe typu

    sciagnalem i zainstalowalem sobie cos takiego jak LYX i teraz
    przynajmniej mam interfejs normalnego edytora textu.