PracaGrupypl.praca.dyskusje › poziom wiedzy studentow

  • 61. Data: 2009-08-03 23:46:12
    Temat: Re: poziom wiedzy studentow
    Od: <a...@g...pl>

    > Jednak to co opisujesz trochę mi się kupy nie trzyma, bo firma:
    >
    > - zatrudnia studentów informatyki
    przypadek ale tak

    > - zatrudnia ich do czynności technicznych związanych z obsługą sieci i
    > całą kabelkologią
    zgodnie z ogloszeniem

    > - płaci im przy tym 3,5tys. netto! (mało kto tyle płaci studentowi za
    > serwis sprzętowy)
    no u nas jeszcze tak

    > - narzeka przy tym na brak doświadczenia np w zarabianiu kabelków,
    > konfiguracji routera itp, a przecież wystarczyłoby przeszkolenie.
    bylo /ale zarabianie jest okazjonalne/ ale w ogloszeniu napisano znajomosc
    konfiguracji konkretnych typow routerow tyle ze rekrutujacy faktycznie nie
    sprawdzil.

    > Wspomniałeś o umiejętności programowania oczekiwanego od studenta.
    > Chciałbym widzieć tę ofertę pracy.
    opcjonalnie w punkcie dodatkowym atutem będzie znajomosc programow... w
    zakresie..

    > I założę się, że zachętą była, obok wysokiego wynagrodzenia, zawarta w
    > ofercie pracy możliwość pisania aplikacji w C, C++, Java (niepotrzebne
    > skreślić).
    a o tym nic nie bylo

    > Ci ambitniejsi mieli wizję, że nabiorą doświadczenia przy tworzeniu
    > aplikacji, a tutaj rozczarowanie - zaprzęgli ich do zarabiania jakichś
    > durnych kabelków, dogladania serwerów, ruterów...i innych gównianych
    > czynności.
    o aplikacjach takze

    > Ci z zacieciem technicznym pomysleli sobie, że zetkną się z prawdziwą
    > siecią i wreszcie nabiorą doświadczenia, ktoś ich przeszkoli, a tutaj od
    > razu na głębokie wody - i frustracja.
    no siec jest prawdziwa aczkolwiek tylko niecale 2000 stanowisk gdzie tylko
    niektore wymagaja aby nasze it zajelo sie winda za to do "karty sieciowej"
    wszystkie

    > Czyli typowe dla polskich firm poszukiwanie młodego wykształconego
    > człowieka do wszystkiego, co to machnie skrypcik, zrobi stronkę,
    > wydrukuje raporcik dla zarządu, naprawi drukarkę, skonfiguruje serwer, a i
    > auto szefowi umyje gdy trzeba ;)
    skrypty i www w podstawowym zakresie /html/ byly tez w opcjach /sa uzywane
    wewnetrznie czasem/, serwer tak, drukarka czasem, i jeszcze zaden pojadu nie
    myl ;) ale podsune pomysl - podpadziocha miesiaca w przyszlym miesiacu myje
    auta zarzadu ;)

  • 62. Data: 2009-08-04 05:55:54
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Egzamin CCNA kosztuje ok 600zł.
    A czasem i nawet dużo mniej, ale ja o kursie pisałem.

  • 63. Data: 2009-08-04 06:22:07
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > podzial adresacji znaja do tego na scianie wisi wydruk, tylko jednemu
    > musialem wytlumaczyc dlaczego przydzielajac na vlan 1 adres ip zuzywamy 4
    > i co to jest brama
    > zasada adresowania tez jest znana
    > wiec majac oddzialy milo by bylo aby adresacje nadac wg zasad
    > ale lepiej 192.168 bo tak router juz ma
    > a jak tu wpisac 10.x.x.x

    No to widać już jaki jest problem. Nie wiedzieli jak adresy do zarządzania
    przypisać, albo olali sprawę jak im działało.

    > moze ja jeszcze raz zapytam
    > czego ja moge oczekiwac - co taki student umie

    Każdy co innego. Różne zainteresowania i dużo obieralnych przedmiotów. U
    mnie na wydziale 2 studentów tej samej specjalności mogło mieć teoretycznie
    różnicę w przerobionych przedmiotach około 50%.

> [...]
    > z dyskusji wynika ze
    > kabelki - nie znizy sie do poziomu kabelkow
    > windows - tez nie bo wyzsze cele
    > router - nie nie, nie mielismy tego
    > program - no mozze od biedy
    > wzor na funkcje przyspieszenia bitow w matrycy pola przelaczajacego pod
    > wplywem przylozonej linijki aluminiowej oraz wplyw orientacji linijki na
    > bity z uwzglednieniem polozenia pn-pld - moze to w praktyce sie uda
    > zastosowac ale do czego to by zastosowac w firmie, rozumiem ze u
    > producenta switcha by sie przydal ale jakie student ma szanse pracowac u

    Przesadzasz. Dla twoich ludzi to pewnie pierwsza praca. Gdzie mieli sie
    nauczyć pracować? Wiele wynika z ich braku doświadczenia i nieumiejętności
    współpracy i strachu przed wyjściem na głupca. Jakby mi się trafiło kiedy
    szukałem pracy to pewnie wysłałbym CV do Ciebie.
    Ja akurat mam takie umiejętności, że mógłbym właśnie zrobić wszystko poza
    pisaniem tych programów :D
    Sam miałem przez 2 lata jeszcze mniej ambitna pracę w nadzorze sieci, a 3,5
    kzł na rękę miesięcznie to pewnie bym wziął jakbym 220h w miesiącu wyrabiał
    z czego 3/4 na nocnej zmianie.
    Miałem praktyki o charakterze podobnym jak w twojej instytucji i też
    przypały zaliczałem. Np. nie pomyślałem, że komputetr jak ma obok karty
    sieciowej w płycie głownej jeszcze jedną kartę, to ma ją dlatego, że
    wbudowana jest zepsuta, a potem 3 godziny z testerem kabli szukałem, czemu
    nie działa, a wystarczyło kabelek przepiąć :)

  • 64. Data: 2009-08-04 06:40:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jurek M napisał(a):

> [...]
    > - narzeka przy tym na brak doświadczenia np w zarabianiu kabelków,
    > konfiguracji routera itp, a przecież wystarczyłoby przeszkolenie.

    Moim zdaniem to co powyżej to jakieś work-sci-fi ;)

    Za 1500 brutto ;PPP

    j.

  • 65. Data: 2009-08-04 08:36:12
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > Chciałbym taką robotę :P
    > Szkoda, że mam daleko, bo za taką pensję chętnie zmieniłbym pracę. A może
    > macie gdzieś oddział na północy kraju?

    Weż poprawkę na Warszawkę, tam 3,5 kzl jest troche mało.
    Na prowincji ujdzie.
    O ile faktycznie zakres obowiazkow nieduży i takie proste problemy, bez
    użerania się z panią Kasią z księgowości.

  • 66. Data: 2009-08-04 15:59:59
    Od: PrzemKo <p...@t...wroc.pl>

    Muchomor pisze:

    > Kolego, Ciebie juz dlugo nie bedzie, a C sie bedzie dalej uzywac.

    Ja proponuję jeszcze przejrzeć tę dyskusję - tam jest sporo nawiązań do
    takich zabytków i w podobnym tonie była też moja wypowiedź. Jeśli ktoś
    musi mieć wszędzie cudzysłowy albo uśmieszki, to trudno - niech na mnie
    pomstuje.

    > Szczegolnie tam gdzie elektronika spotyka sie z informatyka.

    W Profibuchu (część może pamięta co to było) jest krótki kurs C. Są tam
    różne przykłady zapisu tego języka (wskaźniki i takie tam), a obok część
    objaśniająca co to tak naprawdę robi. W assemblerze MC68k. Książka leży
    u mnie jakieś 15 lat.

    Natomiast w mikrokontrolerach (to ten styk obu dziedzin, prawda?) z
    rzadka widywałem cokolwiek w C. Może w tych bardziej rozbudowanych, ale
    to raczej podchodzi pod SOC, ew. DSP (tam z kolei mają jakieś
    zdegenerowane odmiany C).

    Jednym słowem: pudło.

    -p

  • 67. Data: 2009-08-04 17:30:20
    Od: Muchomor <m...@g...pl>

    PrzemKo wrote:

> [...]
    > rzadka widywałem cokolwiek w C. Może w tych bardziej rozbudowanych, ale
    > to raczej podchodzi pod SOC, ew. DSP (tam z kolei mają jakieś

    Z tego co napisales wynika, ze malo widziales. I zapewne bardzo dawno
    temu. Uzycie zwrotu "tam z kolei mają..." tylko mnie w tym utwierdza.

    Styk informatyki z elektronika jest tam gdzie software styka sie z
    hardwarem, niekoniecznie w mikrokontrolerach. Ogolnie ten obszar sie
    czesto nazywa Hardware Abstraction Layer. To jest obszar gdzie
    niepodzielnie kroluje C, choc od pewnego czasu wchodzi juz C++.
    Dawno dawno temu uzywalo sie assemblerow, ale teraz sie ich juz nie
    uzywa bo sie to nie oplaca, a i ludzi ktorzy je znaja jest coraz mniej.
    Co to sa "zdegenrowane odmiany C" ?
    Pisze to z perspektywy 7 lat spedzonych w tym mikroswiecie i nigdy o
    takich nieslyszalem, a robilem w tej branzy naprawde duzo (wlaczajac DSP)...

    Muchomor

  • 68. Data: 2009-08-04 19:13:05
    Temat: Re: poziom wiedzy studentow <-- do Papy Smerfa
    Od: "Adam" <A...@p...eu>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message
    > Órzytkownik <aalf> napisał:
    płacicie 3,5k za nic to na mnie wydacie 1,5k wiecej, czyli 5k i będziecie
    mieć kumatego pracownika ktury coś robi za 1500zeta, ktury potrafi się
    nauczyć obsługi rutera i kabelkuf i na kursach cisco będzie uważał, więc
    jak?:O)

    Papo Smerfie najpierw proponuje zebys troszke pocwiczyl ortografie
    http://so.pwn.pl/

    hint: zacznij od slowa "ktury"

    pozdrawiam
    Adam

  • 69. Data: 2009-08-05 21:00:12
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    puste From: napisał(a):

    > moze nie placa u nas za duzo ale okolice 3500 na reke jest przy
    > nieduzym zakresie obowiazkow..

    mnie! weźcie mnie!

    Umiem ipconfig, powiem więcej ipconfig /all a studiów nie konczyłem.
    Zadowolę się 3499 ale zaznaczam że jestem małomówny i nikt mnie nie
    lubi ;)

    --
    mariusz

  • 70. Data: 2009-08-05 21:42:22
    Od: Jarosław Postawa <d...@a...pl>

    Vlad The Ripper pisze:
    > A czasem i nawet dużo mniej, ale ja o kursie pisałem.

    Kurs jest ostatnio darmowy na wielu uczelniach. Czasami jest nawet w
    programie studiów.

    Dodatkowo problem z takim kursem polega na tym, że jeśli prowadzi go
    zwykły wykładowca uczelniany, to z reguły wiedza z niego wyniesiona
    jest...hmm... ukierunkowana na egzamin. I nic więcej. Co innego, jak
    ludek pokaże kwity z centrum szkoleniowego, odnośnie którego wiadomo, że
    ma instruktorów z doświadczeniem praktycznym.

    Pozdrawiam,
    Jarek