PracaGrupypl.praca.dyskusje › poziom wiedzy studentow

  • 11. Data: 2009-08-02 15:44:26
    Temat: Re: poziom wiedzy studentow
    Od: <a...@g...pl>

    numerowanie bitów w słowie, operacji logiczne typu AND i OR to też był
    abstrakcja. Sorki, ale to są podstawy,
    które człowiek kończący ten kierunek powinien znać. Zwróciłem kiedyś
    mu uwagę, że takich rzeczy to w 3 klasie technikum

    o to dla nich taka abstrakcja ze nawet nie pytalem - ja ze szkoly pamietam
    funkcje and nand or i nor mysle bez problemu jakies proste uklady nawet
    teraz bym zrobil.../praktycznie/

    Drugi przypadek miałem problem
    ze zmierzeniem prądu jaki pobiera urządzenie. Chciał go mierzyć
    przytykając obie końcówki kabla z miernika do jednego zacisku.

    u mnie zmierzyl prad w gniazdku....prad byl...od tamtej pory nie dotyka
    miernika.. :) nauczyl sie.. chyba...

  • 12. Data: 2009-08-02 15:57:02
    Od: <a...@g...pl>

    > Primo: WYPOSAŻENIE UCZELNI (brak, sprzed wieków)
    to troche tlumaczy

    > Secundo: Kwalifikacje profesorków (co pracują na 5-ciu etatach plus fuchy,
    > zwłaszcza informatycy)
    to tez

    > Tercio: Zatrudniasz, masz wpływ ... to pożal się panom profesorkom czy to
    > nie wstyd że sprzętu za 100 tys. na uczelni nie mają ? Dlaczego laborki
    > ubogie ...
    do myslenia nie trzeba sprzetu za 100 tys - co z tego ze bedzie jak student
    nie mysli o tym co robi
    logicznie rzecz biorac - zapewne zajmujesz sie informatyka wiec powiedz mi
    /tu pije do myslenia/
    masz 16 kabli i 16 portow /numeracja 0-0 do 0-7 i 1-0 do 1-7/ czyli sa 2
    karty po 8 portow jedna w slocie 0 druga w 1
    jak bys opisal na karteczkach przylepianych do kabli zeby sie napewno nie
    pomylic
    a/ od 1 do 16 zaczynajac od portu 0-0
    b/ od 0-0 do 1-7 tak jak porty sa wpiete
    c/ kable ze slotu 0 od 0 do 7 i kable ze slotu 1 od 0 do 7 zgodnie z
    cyferkami przy porcie
    dodaj do tego funkcje koloru kabli /4 kolory/
    a teraz zgadnij jak zostalo to opisane............
    i wiesz co
    upilem sie ze szczescia...............ze nie dostali do przepiecia budynku
    gdzie jest 400 portow

  • 13. Data: 2009-08-02 16:17:28
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    a...@g...pl wrote:

> [...]
    > przytykając obie końcówki kabla z miernika do jednego zacisku.
    >
    > u mnie zmierzyl prad w gniazdku....prad byl...od tamtej pory nie dotyka

    o! jak miałem 10 lat to też tak zmierzyłem...

    Lemat

  • 14. Data: 2009-08-02 17:11:56
    Od: PrzemKo <p...@t...wroc.pl>

    > tak narzekam bo w tym tygodniu robie trzesienie ziemi i wyleci kilka
    > osob /a mna trzesie na mysl o rozmowach z kandydatami na podobnym poziomie/

    Sugeruję poszukiwania ludzi z kierunku elektronika/informatyka (kiedyś w
    mojej okolicy wystarczyło sprawdzić, czy chodzili do technikum przy
    Elwro). Co prawda uczy się ich przestarzałych rzeczy, jak C, budowa
    sumatora, układy przerwań i tony teorii "elektrycznej" (zamiast J2ME),
    ale jeśli wiedzą coś o bebechach jednego sprzętu, to łatwo nauczą się o
    bebechach innego sprzętu.

    -pozdr.
    -p

  • 15. Data: 2009-08-02 17:13:39
    Od: PrzemKo <p...@t...wroc.pl>

> [...]

    sumatora, układy przerwań i tony teorii "elektrycznej" (zamiast J2ME),
    ale jeśli wiedzą coś o bebechach jednego sprzętu, to łatwo nauczą się o

    I co ciekawe, zwykle są lepszymi programistami od kolegów z czystej
    informatyki.

    -pozdr.
    -p

  • 16. Data: 2009-08-02 19:08:50
    Od: kuba <j...@o...eu>

    Jurij Atarov wrote:
    (...)
    > Czasu, który marnuje się na takie duperele jak np.
    > probabilistyka czy teoria pola, które to w praktyce rzadko są stosowane,
    > w wąskich branżach.
    (...)

    I to jest moim zdaniem sedno problemu! Studia informatyczne nie są po
    to, aby uczyć łączyć kabelki! To są STUDIA czyli TEORIA, ALGORYTMY,
    ROZWAŻANIA, a nie prawidłowe krzyżowanie drutów. Na studiach człowiek ma
    zrozumieć właśnie wspomnianą probabilistykę, aby później móc się nią
    biegle posługiwać w praktyce tworząc nowe systemy. Uwierz, że ta wiedza
    Ci się przyda jeśli znajdziesz _porządną_ robotę, a nie byle jakie klepanie.

    Jeśli chodzi o zadania, o których pisał aalf i Lesiu, to są to rzeczy
    dla ludzi po technikum elektronicznym (najlepiej z jakąś specjalnością
    komputerową lub telekomunikacyjną), a nie dla absolwentów _informatyki_.
    Ci drudzy na studiach uczą się raczej teorii informatyki, algorytmów,
    programowania, systemów operacyjnych, słowem wszystkiego co dotyczy
    softu, a nie sprzętu. Na polibudach zdarzy się jeszcze czasem zobaczyć
    jakieś kable w laboratorium, na uniwerkach tego w ogóle nie ma. Ale moim
    zdaniem tak właśnie powinno być, ponieważ ludzie kończący te kierunki
    mają być pracownikami naukowymi, a nie fizycznymi. Do kabli są technicy
    mający dużo większe umiejętności w tym zakresie.

    Moim skromnym zdaniem chyba coś szwankuje w Waszym procesie rekrutacji,
    bo chyba szukacie nie tam gdzie powinniście. :)

    A swoją drogą to wszystkiemu winne jest nagminne używanie pojęcia
    "informatyk" wszędzie tam, gdzie w okolicy pojawia się komputer.
    Przecież zupełnie inne kompetencje ma administrator (tutaj wystarczy
    moim zdaniem wykształcenie średnie + pasja), programista czy projektant
    (ci już raczej z wyższym).

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 17. Data: 2009-08-02 19:15:15
    Od: kuba <j...@o...eu>

    Dodam jeszcze tylko, że z samą tezą się zgadzam - z poziomem
    studentów/absolwentów jest niestety różnie. Zatrudniałem już kilku
    programistów C++ i zdarzały się różne kwiatki, np. pan magister, który
    uważał, że w programach napisanych w tym języku nie trzeba zwalniać
    samodzielnie pamięci zaalokowanej operatorem "new", ponieważ po wyjściu
    z programu system operacyjny sam ją sobie odzyska. Ten pan popracował
    jednak z nami jedynie dwa miesiące - obawialiśmy się o stan naszych
    serwerów gdyby zaczął dodawać do nich swoje ciekawe koncepcje. :)

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 18. Data: 2009-08-02 19:15:17
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Chrispl27 wrote:

    > Primo: WYPOSAŻENIE UCZELNI (brak, sprzed wieków)

    Czasami sprzęt jest, ale w zamkniętym pomieszczeniu (aby nikt nie ukradł),
    otwieranym tylko na kilka godzin w tygodniu, na czas odbywania się tam
    ćwiczeń.

  • 19. Data: 2009-08-02 19:45:45
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Lesiu" napisał:
    > które człowiek kończący ten kierunek powinien znać. Zwróciłem
    > kiedyś mu uwagę, że takich rzeczy to w 3 klasie technikum się robiło
    > i żeby to wiedzieć to nie trzeba kończyć studiów (mówię oczywiście
    > o tych ww. prostych operacjach) i dowiedziałem się cytuję "ale ja
    > kończyłem liceum". Coś niepoważnego bo chyba studiował dla
    > samej idei studiowania bez żadnego

    czyli morał z tego taki że trza zatrudniać studentuf po technikum!:O)

  • 20. Data: 2009-08-02 19:56:46
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jurij Atarov" napisał:
    > pozostaje problem czasu. Czasu, który marnuje się na takie duperele jak
    > np. probabilistyka czy teoria pola, które to w praktyce rzadko są
    > stosowane, w wąskich branżach.

    o żesz ty!!!! probabilistyka dla elektronika to duperele? nie bluźnij!:O)
    a czym jest niby taka kowariancja jak nie dyskretną filtracją filtram
    dopasowanym?:O)
    jeśli już to problemem na politechnikach są wykładowcy teoretycy z
    uniwersytetuf, uczy to taki czegoś samemu tego nie rozumiejąc i nie wiedząc
    jak ta wiedza odnosi się do rzeczywistości, nie ma taki pojęcia że pierwsza
    drogi po czasie to prędkość, a druga to przyśpieszenie, a potem takim
    elektronikom wydaje sie ze to bzdury:O(