PracaGrupypl.praca.dyskusje › pól etatu a ubezpieczenie społeczne

  • 1. Data: 2003-12-15 22:00:32
    Temat: pól etatu a ubezpieczenie społeczne
    Od: "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl>

    witam,
    czy pracujac na pol etatu (umowa o prace) mamy taki sam (jaki to inna
    kwestja...) dostep do uslug medycznych? tzn czy sa jakies roznice jesli
    chodzi o ubezpiecznie dla poletatowych pracownikow w porownaniu z tymi
    pracujacymi na pelen?

    czy podpisanie umowy o prace gwarantuje pracownikowi dostep do ubezpiecznia
    i sama umowa jest dla niego dowodem? np jesli bedzie mial jakis tam wypadek
    i dopiero "w praniu" okaze sie ze jest cos nie tak ze skladkami na ZUS i
    szpital zada $, to odpowiedzialny jest ten ktory ZUS powinien oplacac czyli
    pracodawca?
    multum pytan... narazie mam UZ i moze bedzie etat, a poki co ubezpiecznie
    oplaca mi uczelnia. nie chce zostac na lodzie :)

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2003-12-16 06:45:04
    Temat: Re: pól etatu a ubezpieczenie społeczne
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i dopiero "w praniu" okaze sie ze jest cos nie tak ze skladkami na ZUS i
    > szpital zada $, to odpowiedzialny jest ten ktory ZUS powinien oplacac

    Praktycznie taki sam zakres ubezpieczenia zdrowotnego.
    A czy pracodawca zgłosił cię do ubezpieczenia można sobie sprawdzić w ZUSie
    na specjalnym druku już po miesiącu pracy.