PracaGrupypl.praca.dyskusje › parę pytań [długawe, lecz cholernie pilne dla mnie]

  • 1. Data: 2003-07-09 11:03:22
    Temat: Re: parę pytań [długawe, lecz cholernie pilne dla mnie]
    Od: barney <barney@[WON]adres.pl>

    rambler wrote:
    > --
    > rambler, cedrowa górka :-)

    Jak dla mnie za dlugie

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-07-09 11:03:30
    Od: "rambler" <r...@l...with.louie.to.najlepsza.bajka>

    --
    rambler, cedrowa górka :-)

  • 3. Data: 2003-07-09 11:05:19
    Od: "rambler" <r...@l...with.louie.to.najlepsza.bajka>

    przepraszam, coś mi wytło....

    Witajcie!

    Proszę o kilka rad, odpowiedzi i cokolwiek, bo mam taką cholerną sytuację,
    że mi z mózgu dymi....

    OPIS sytuacji: Pracuję w aktualnej firmie 3 lata i 1,5 miesiąca. Chcę się
    zwolnić, bo nie chcę dać zrobić tego ruchu mojemu szefowi (sprawa poniekąd
    honorowa), choć on raczej nie wykona za szybko takiego ruchu. Mam
    niewykorzystany urlop za okres tychże trzech lat. Mam umowę o pracę na 1040
    zł brutto + do 100 % premii.
    Przęz większość stażu otrzymywałem jednak ok. 2900 na rękę czyli jakby
    podstawa +
    300% premii, teraz za lipiec dostałem 1900 na rękę.
    A, no i mam zaplanowany urlop w tym roku na grafiku 28 lipiec - 7 sierpień.

    I teraz:
    - czy w trakcie urlopu mogę złożyć wypowiedzenie? (jeśli nie, to poproszę o
    zmianę grafiku, myślę, że wyda...)

    - jeśli napiszę wypowiedzenie w normalnym, 3-miesięcznym trybie, to czy
    mogę w nim zawrzeć też podanie o urlop i czy mój szef będzie zobowiązany mi
    tego urlopu udzielić (jest tego ponad 40 dni) ? jeśli tak, to ile będzie
    musiał wypłacać mi szef? czy można jakoś wywalczyć więcej niż to co jest
    na umowie (choćby na podstawie zaświadczenia o zarobkach, jakie były
    mi wypłacane)? wiem, że szef nie będzie się chciał zgodzić na to, bo akurat
    zaczyna się sezon (specyfika działania firmy), ale jakby przestało mnie to
    interesować....

    - a może lepiej napisać wypowiedzenie np. miesięczne i ew. podanie o
    wypłatę ekwiwalentu za urlop? Tylko, że wiem, szef nie musi się na to
    godzić...)

    z góry dzięki za pomoc

    --
    rambler, cedrowa górka :-)

  • 4. Data: 2003-07-09 12:42:26
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > I teraz:
    > - czy w trakcie urlopu mogę złożyć wypowiedzenie? (jeśli nie, to poproszę o

    możesz, ale po co ? jeżeli chcesz to zrobićw lipcu to wypowiadasz 27, a jeżeli
    Ci wszystko jedno to nie ma zanczenia czy zrobisz to do 7 sierpnia czy po tym
    dniu. Okres wypowiedzenia biegnie i tak od 1 września.

    > - jeśli napiszę wypowiedzenie w normalnym, 3-miesięcznym trybie, to czy
    > mogę w nim zawrzeć też podanie o urlop i czy mój szef będzie zobowiązany mi
    > tego urlopu udzielić (jest tego ponad 40 dni) ?
    Podanie o urlop możesz złozyć zawsze i wszędzie. tutaj jednak to pracodawcy
    zależy na tym zebys ten urlop wykorzystał. I ma odpowiedni przepis - art. 167
    (1).W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany wykorzystać
    przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli mu urlopu. W
    takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem urlopu zaległego, nie
    może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art. 155(1). tzn cały zaległy
    i proporcjonmalny za ten rok.

> [...]
    > zaczyna się sezon (specyfika działania firmy), ale jakby przestało mnie to

    tzn. co chcesz wywalczyć ? wyższe wynagrodzenie w okresie wypowiedzenia ? No to
    wal po podwyżkę !

    > - a może lepiej napisać wypowiedzenie np. miesięczne i ew. podanie o
    > wypłatę ekwiwalentu za urlop? Tylko, że wiem, szef nie musi się na to
    > godzić...)

    Może i lepiej, ale niestety niemożliwe ...tzn. możecie (wspólnie) skrócic okres
    wypowiedzenia ale dopiero po złożeniu wypowiedzenia. Nie wiem skąd, ale mam
    przeczucie, że pracodawca nie zgodzi się na to skrócenie przed wykorzystaniem
    urlopu.

    --
    > rambler, cedrowa górka :-)

    Paweł, bez górki

  • 5. Data: 2003-07-09 14:26:03
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    To może być też pomocne KP

    Art. 172. Za czas urlopu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, jakie by
    otrzymał, gdyby w tym czasie pracował. Zmienne składniki wynagrodzenia mogą
    być obliczane na podstawie przeciętnego wynagrodzenia z okresu 3 miesięcy
    poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu; w przypadkach znacznego wahania
    wysokości wynagrodzenia okres ten może być przedłużony do 12 miesięcy.

    Pozdrawiam
    Stachu