PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia i ekw urlopy

  • 1. Data: 2012-11-10 09:54:45
    Temat: okres wypowiedzenia i ekw urlopy
    Od: Ra <r...@n...gazeta.pl>

    Jeżeli pracodawca wręcza mi wypowiedzenie dzisiaj a pracuję 5 lat tzn że
    musi mi zapłacić jeszcze za 3 czy 4 (bo listopad) miesiące ?

    Może mój błąd bo podpisałem za porozumieniem stron gdzie pracodawca
    płaci z góry za 3 miesiące + osobno urlop 25 dni. Z tym że teraz jeszcze
    raz liczę i za urlop wychodzi mi jakieś 70% pensji zasadniczej
    w tych 3 miesiącach mam też 2 tygodnie urlop. Czy to ma być ? Myślałem
    że za urlop jest liczona średnia z 3 miesiący

  • 2. Data: 2012-11-10 19:15:09
    Temat: Re: okres wypowiedzenia i ekw urlopy
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-10 09:54, Ra pisze:
> [...]
    > w tych 3 miesiącach mam też 2 tygodnie urlop. Czy to ma być ? Myślałem
    > że za urlop jest liczona średnia z 3 miesiący

    Nie skumałem do końca o co chodzi dlatego apel ogólny o czytanie kodeksu
    pracy i nie podpisywanie pochopnie rozwiązania za porozumieniem stron
    (urząd pracy i inne komplikacje)
    Urlop ma być "wykonany" w 100% jak się nie da fizycznie to ekwiwalent a
    na jakie terminy zgodziliście w tym porozumieniu stron to już wasza sprawa.

    Gdyby pracodawca przyszedł z wypowiedzeniem dzisiaj to pracujesz do
    końca miesiąca + 3 mies. na wypowiedzeniu + rozliczenie za urlop + 3 dni
    na poszukiwanie pracy. Z jednym zastrzeżeniem że pracodawca decyduje czy
    wyśle na ten urlop czy zapłaci ekwiwalent.

    Wiem że bywa różnie bo czasem lepiej dostać całą zaległą kasę już i się
    rozstać niż dalej pracować i czekaaaćććć.

  • 3. Data: 2012-11-10 19:39:49
    Od: Ra <r...@n...gazeta.pl>

    W dniu 2012-11-10 19:15, z pisze:

    > Urlop ma być "wykonany" w 100% jak się nie da fizycznie to ekwiwalent a
    > na jakie terminy zgodziliście w tym porozumieniu stron to już wasza sprawa.
    a jest możliwe że ekwiwalent za 21 dni urlopu jest sporo mniejszy niż
    miesięczna pensja ?

> [...]
    > na poszukiwanie pracy. Z jednym zastrzeżeniem że pracodawca decyduje czy
    > wyśle na ten urlop czy zapłaci ekwiwalent.

    ok a jest możliwe że przychodzi dzisiaj, daje całą kasę z góry i tym
    samym traci się różne benefity np ubezpieczenie zdrowotne przez 3 m-ce
    czy nie ?

  • 4. Data: 2012-11-10 21:43:32
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-10 19:39, Ra pisze:

    > ok a jest możliwe że przychodzi dzisiaj, daje całą kasę z góry i tym
    > samym traci się różne benefity np ubezpieczenie zdrowotne przez 3 m-ce
    > czy nie ?

    Ubezpieczenie z ZUSu obowiązuje 1 mies. po zakończenia umowy o pracę.

  • 5. Data: 2012-11-10 21:49:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 09:54:45 +0100, Ra napisał(a):

    > Jeżeli pracodawca wręcza mi wypowiedzenie dzisiaj a pracuję 5 lat tzn że
    > musi mi zapłacić jeszcze za 3 czy 4 (bo listopad) miesiące ?
    >
    > Może mój błąd bo podpisałem za porozumieniem stron gdzie pracodawca

    Skoro podpisałeś za porozumieniem, to nie ma wypowiedzenia.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356