PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o porade [dlugie]

  • 21. Data: 2005-08-30 15:58:20
    Temat: Re: ograniczone mo?liwości
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 30 Aug 2005 13:08:38 +0100, "Bronek Kozicki"
    <b...@r...pl> zakodował:

    >ciezki frajer jestes, jezeli sie okaze ze umowa o prace poprzedniej
    >wygasa 31 sierpnia.

    Umowa wygasa tylko w jednym przypadku - ze śmiercią pracownika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 22. Data: 2005-08-30 16:00:35
    Temat: Re: Prosze o porade [dlugie]
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 30 Aug 2005 09:10:29 +0200, "B0B"
    <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl> zakodował:

    >(konkurencja na stanowisko, na ktore aplikowalem byla bardzo duza.). W
    >zaistnialej sytuacji moge za 2 miesiace zostac na lodzie, bez pracy.

    Niestety - taka jest prawda.
    Alboo za 2 miesiące i jeden dzień zostaniesz na lodzie, albo dogadasz
    się z którymś pracodawcą - jak żaden nie ustąpi, to j.w.

  • 23. Data: 2005-08-30 16:01:48
    Temat: Re: ograniczone możliwości
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: B0B [Tue, 30 Aug 2005 13:28:58 +0200]:

    > Bo perspektywy na wczesniejsze rozwiazanie obecnej wygasly.

    Ajtam, dziwny jestes. Robi Ci facet na zlosc? Robi. Jezeli jest
    tak, jak piszesz, to nie jest juz egzekwowanie umowy, tylko
    pogrywanie sobie z Toba. Tez sobie pograj: poinformuj go grzecznie,
    ze od jutra sie bedziesz spoznial, opierdalal, przeciagal wszystko
    najdluzej jak tylko sie da, chodzil non stop wsciekly, a za tydzien
    wezmiesz i sie rozchorujesz. Tak na miesiac.
    I konsekwentnie tak wlasnie ten tydzien zacznij.

    No bo co, wywali Cie? :> Tym lepiej, nie?

    Kira

  • 24. Data: 2005-08-30 21:04:59
    Od: Sebastian <o...@o...pl>

    > Prosze o porade co moge zrobic w takiej sytuacji, poniewaz zlozylem juz
    > wypowiedzenie a nowy pracodawca nie chce czekac na mnie jeszcze 2 miesiecy
    > (konkurencja na stanowisko, na ktore aplikowalem byla bardzo duza.). W
    > zaistnialej sytuacji moge za 2 miesiace zostac na lodzie, bez pracy.
    >
    > Wsrod 5 sposobow wypowiedzenia jest tzw. wypowiedzenie przez oswiadczenie
    jednej ze stron bez zachowania okresu wypowiedzenia tzw. rozwiazanie
    umowy o
    prace bez wypowiedzenia ale musza wystapic pewne warunki i musisz tu
    ewentualnie pomyslec czy chcesz tak zagrac?

    Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także
    wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.

    Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli
    zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go
    w terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej
    ze względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

  • 25. Data: 2005-08-30 21:16:49
    Od: Sebastian <o...@o...pl>

    B0B wrote:

    jak wyzej tyle ze nie radze abys probowal porzucic prace! proba
    dogadania to jedyne rozwiazanie!
    jesli porzucisz prace to musisz pamietac o tym co juz kiedys napisalem
    innemu kolesiowi:
    a)twoj pracodawca na 100% rozwiąże z tobą umowę o pracę bez
    wypowiedzenia ;-) a to niesie konsekwencje -------> brzydkie świadectwo
    -pracy to w zasadzie maly pikus !

    b)ale pacta sunt servanta czyli stara łacińska paremia umow nalezy
    dotrzymywac mozesz zostac zmuszony do zaplacenia kary jesli pracodawca
    poniesie konkretna szkode w wyliku twojej nieobecnosci a pewnie tak
    bedzie ! i wygra jesli zajmujesz sie czyms istotnym dla firmy <-----
    ogromne pole do popisu dla pracodawcy !

    masz troche kiepska sytuacje Powodzenia i poleca wizyte u specjalisty od
    prawa pracy!

  • 26. Data: 2005-09-23 00:31:33
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

> [...]
    > I konsekwentnie tak wlasnie ten tydzien zacznij.
    >
    > No bo co, wywali Cie? :> Tym lepiej, nie?

    Może to dotrzeć do nowego pracodawcy, a ten - nie znając
    do końca sytuacji - może się uprzedzić do niego.
    Np. może stwierdzić, że skoro nie potrafił tego rozwiązać
    w jakiś rzeczowy sposób z poprzednim pracodawcą,
    a zaczął olewać pracę, to może i on, nowy pracodawca
    będzie miał z nim kłopoty.

    A może zadać pracodawcy takie pytanie:
    "jeżeli jestem tak dobry, że uważa pan, że nikogo nie znajdzie
    na moje miejsce i chce mnie pan zatrzymać, to proszę
    o podwyżkę, a jeśli nie - to czy mam rozumieć, że robi mi
    pan po prostu na złość?".

    --
    Koziorozec