PracaGrupypl.praca.dyskusje › odpracowywanie dnia z powodu braku energii w firmie

  • 1. Data: 2013-12-05 18:01:52
    Temat: odpracowywanie dnia z powodu braku energii w firmie
    Od: "Great Cornholio" <g...@o...pl>

    witam

    we wtorek zakład energetyczny planuje przerwę w dostawie energii do mojej firmy.
    Pracodawca wymyślił ze trzeba ten dzień odpracowac. I chce mnie zmusić do nadgodzin
    (nieodpłatne do odbioru) lub planuje pracująca sobotę w zamian za wtorek. Upiera sie
    ze to wszysto jest zgodne z kodeksem pracy. Jakie mam możliwości w takim przypadku?
    Proszę o radę. Nie mam ochoty pracować w sobotę i w nadgodzinach (mam 8 miesięczne
    dziecko).
    --
    Android Usenet Reader
    http://android.newsgroupstats.hk

  • 2. Data: 2013-12-05 18:25:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Great Cornholio wrote:

> [...]
    > pracująca sobotę w zamian za wtorek. Upiera sie ze to wszysto jest
    > zgodne z kodeksem pracy. Jakie mam możliwości w takim przypadku?

    Możliwości czego?
    Zakombinowania, żeby nie pracować?
    Czy dogadania się z pracodawcą?

    > Proszę o radę. Nie mam ochoty pracować w sobotę i w nadgodzinach (mam
    > 8 miesięczne dziecko).

    Z kontekstu wynika, że podpisałeś umowę o pracę,
    ale jej nie rozumiesz. Podpisałeś zobowiązanie i jest ono niezależne od
    tego czy masz jedno dziecko ośmiomiesięczne czy dwa półroczne.

    A co wg Ciebie wynika z np art 131 czy dalej do 135?

  • 3. Data: 2013-12-05 19:18:24
    Od: "Great Cornholio" <g...@o...pl>

    Pytam czy pracodawca może mnie zmusić do pracy w sobotę za dzień który uzna za
    stosowne. Czy może zrobić wtorek sobotą a środę niedzielą. Może od przyszłego
    miesiąca każe mi przychodzić w każda sobotę i niedzielę a poniedziałek i wtorek zrobi
    wolny. Wiem ze nie może mnie zmusić do nadgodzin gdy mam dziecko do lat 4.

  • 4. Data: 2013-12-05 19:34:35
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Great Cornholio" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie mam możliwości w takim przypadku? Proszę o radę. Nie mam ochoty
    > pracować w sobotę i w nadgodzinach (mam 8 miesięczne dziecko).

    Polskie prawo pracy jest dyktowane przez pracodawców. Pracownik jest w tym
    kraju nikim. Sami tego chcieliśmy.
    R.

  • 5. Data: 2013-12-05 20:26:06
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    A nie podlega to pod paragraf o pszestoju niezawinionym pszez pracodawcę i
    płatności za taki dzień coś zdaje się 60% pensji?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2013-12-05 20:49:39
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 05.12.2013 19:34, R wrote:
    > U?ytkownik "Great Cornholio" <g...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Polskie prawo pracy jest dyktowane przez pracodawc?w. Pracownik jest w tym
    > kraju nikim. Sami tego chcieli?my.

    ROTFL HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    AHAHA

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 7. Data: 2013-12-05 21:35:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Great Cornholio pisze tak:

    > Pytam czy pracodawca może mnie zmusić do pracy w sobotę za dzień
    > który uzna za stosowne

    Wygląda że może (szczególne potrzeby pracodawcy).

    Pracuję w takim zagrożeniu i w firmie która wszystko robi przepisowo
    choć jeszcze nigdy z tego prawa nie skorzystali.

    http://praca.wp.pl/title,Praca-w-sobote-jakie-mam-pr
    awa,wid,15739646,wiadomosc.html

    --
    Piter

  • 8. Data: 2013-12-05 22:03:04
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
    > ROTFL HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    > AHAHA

    Jak już skończysz się śmiać, to napisz co w tym takiego zabawnego.

  • 9. Data: 2013-12-05 23:37:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Great Cornholio wrote:
> [...]
    > sobotę i niedzielę a poniedziałek i wtorek zrobi wolny. Wiem ze nie
    > może mnie zmusić do nadgodzin gdy mam dziecko do lat 4.

    A przeczytałeś te artykuły?
    Wg mnie może.
    Jeśli nie odpowiada Ci odpracowanie po 2 godziny dziennie
    (czy też jest to niemożliwe organizacyjnie), to proponowane zmiany
    w ramach tego systemu czy rozkładu jaki Cię obowiązuje
    umożliwiają pracę w sobotę zamiast wtorku czy czwartku.
    Nie wiem jaki macie okres rozliczeniowy.
    Więc to co piszesz jako żart (wolny poniedziałek i wtorek zamiast
    soboty i niedzieli) jest jak najbardziej realne. Tyle, że nie chce mi się
    studiować
    kiedy byłyby to godziny nadliczbowe a w jakich przypadkach nie.
    Do nagdodzin nie może Cię zmusić jeśli jesteś chyba
    = jedynym= opiekunem dziecka do lat 4.
    Jeśli Ci nie pasuje taka zmiana możesz wziąć urlop,
    ale nie jest powiedziane, że pracodawca się zgodzi.

    Z drugiej strony jeśli jest to incydentalne, to nie ma się co
    stawiać a jak pracodawca zacznie robić jakieś numery
    z podmianą wtorku na niedzielę stale, to zaręczam Ci, że
    szybciutko staniesz się ekspertem w tym własnie fragmencie
    kodeksu pracy i skutecznie zwalczysz problem w zarodku.

  • 10. Data: 2013-12-06 08:25:54
    Od: "Janek" <j...@g...com>

    Użytkownik "R" <...@n...spam> napisał w wiadomości

    > [....] Polskie prawo pracy jest dyktowane przez pracodawców. Pracownik
    > jest w tym kraju nikim. Sami tego chcieliśmy.

    Dokładniej od 1990 r. Kodeks Pracy był poprawiany 198 razy. Ani jedna zmiana
    nie była na korzyść pracowników. Żadna partia polityczna nie reprezentowała
    i nie reprezentuje w Sejmie interesów pracowników. Dlatego jest tak jak
    jest.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.