PracaGrupypl.praca.dyskusje › obcięcie wynagrodzenia za karę

  • 31. Data: 2012-01-26 21:31:06
    Temat: Re: obcięcie wynagrodzenia za karę
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jfp0do$5dj$1@news.icm.edu.pl...

    > Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > No własnie widzę, dalsza lektura tylko to potwierdza.

    > A gdzie napisałam coś takiego? Pytam się jedynie, czy pracodawca ma
    > możliwość obcięcia części wynagrodzenia za notorycznie zaniedbania. Skoro
    > można komuś - jak to się potocznie mówi - "dać po premii" za coś takiego,
    > pojawia się pytanie, czy można również "dać po wynagrodzeniu".

    Nie można dać z automatu, ale można zastosować paragraf KP o
    odpowiedzialności pracownika za szkody, tylko że w takim przypadku
    pracodawca musi dowieść wysokości szkód i ma wtedy roszczenie wobec
    pracownika. Roszczenie to można załatwić polubownie - w drodze porozumienia
    stron pracownik zgodzi się na potrącenie (a żaden normalny pracownik się nie
    zgodzi) lub sądownie.

    W opisywanym przez Ciebie przypadku pracownik zwyczaajnie poczuł że może
    oszukiwać bez konsekwencji pracodawcę i czyni to bez oporów. Poczuł się
    gwiazdą. Takich gwiaz należy pozbywac się z firmy bo burzą zespół, niszczą
    atmosferę i wprowadzają ferment. Nie macie tam jakichś sensownych managerów
    czy jak ?
    Są przecież bardzo proste mechanizmy oparte na m.in. psychologii które
    pozwalają odpowienio motywować i zarządzać ludźmi. Typowy przykład braku
    sensownej polityki kadrowo- płacowej w firmie
    --
    Jackare

  • 32. Data: 2012-01-26 21:40:36
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Brzmi sensownie :)
    > Myślę, że ów pracownik bez większego problemu może się zgodzić na takie
    > zmiany, ponieważ de facto nic mu nie ubędzie, a na tej robocie też i jemu
    > zależy.

    To jeden z przykładów "psychologicznych". Człowieka dużo bardziej
    dyscyplinuje możliwość utraty tego co już ma (potrącenie "premii zerowej"
    którą ma na starcie) niż motywuje go możliwość zdobycia czegoś dodatkowego
    (czyli potencjalne wypracowanie premii będace ekstra dodatkiem)
    Należy to załatwić wypowiedzeniem zmieniającym - szczegóły są w KP

  • 33. Data: 2012-01-27 07:40:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-26 17:37, cef pisze:

    > Masz na myśli wynagrodzenie za okres wypowiedzenia
    > czy odprawę?

    Okres wypowiedzenia jest okresem pracy - więc nic nie zmienia, piszę o
    odprawie....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 34. Data: 2012-01-27 11:05:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Okres wypowiedzenia jest okresem pracy - więc nic nie zmienia, piszę o
    > odprawie....

    A z czego wywnioskowałeś, że mogłaby
    zaistnieć konieczność płacenia odprawy?

  • 35. Data: 2012-01-27 11:55:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 12:05, cef pisze:

    > A z czego wywnioskowałeś, że mogłaby
    > zaistnieć konieczność płacenia odprawy?

    Tu jest kwestia do oceny, ponieważ różnie jest przez sąd to oceniane. Ja
    z własnych doświadczeń wiem, że zmiana warunków płacy jak opisywana
    powyzej przyczyniła sie do wypłat odpraw dla tych, którzy nie przyjęli
    nowych warunków.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 36. Data: 2012-01-27 12:35:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > Ja z własnych doświadczeń wiem, że zmiana warunków płacy jak opisywana
    > powyzej przyczyniła sie do wypłat odpraw dla tych, którzy nie przyjęli

    A możesz napisać jaką odprawę masz na myśli?
    (tzn wg jakich przepisów)

  • 37. Data: 2012-01-27 12:50:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 13:35, cef pisze:

    > A możesz napisać jaką odprawę masz na myśli?
    > (tzn wg jakich przepisów)

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/2964,czy_wypow
    iedzenia_zmieniajace_uwzglednia_sie_w_liczbie_zwolni
    en.html

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 38. Data: 2012-01-27 13:43:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/2964,czy_wypow
    iedzenia_zmieniajace_uwzglednia_sie_w_liczbie_zwolni
    en.html

    To akurat jest jasne. Tylko gdzie widzisz pozostałe przesłanki?

  • 39. Data: 2012-01-27 14:07:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 14:43, cef pisze:

    iedzenia_zmieniajace_uwzglednia_sie_w_liczbie_zwolni
    en.html

    > To akurat jest jasne. Tylko gdzie widzisz pozostałe przesłanki?

    Zaproponowano z tego co pamiętam (chyba, że wątki pogubiłem), aby
    wykorzystano manewr, że wszystkim w dziale zaproponują zmiany....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 40. Data: 2012-01-27 15:54:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Zaproponowano z tego co pamiętam (chyba, że wątki pogubiłem), aby
    > wykorzystano manewr, że wszystkim w dziale zaproponują zmiany....

    Jest jeszcze trochę innych wymagań, choćby liczba zatrudnionych,
    ale skoro Dorota wspomina, że są jakieś działy, to może
    jest to odpowiednio duża firma.
    Ale wydaje mi się i tak, że jak
    aneks -traktowany jako wypowiedzenie zmieniające- będzie odpowiednio
    sformułowany,
    to nijak nie da się podciągnąć tego pod winę pracodawcy w kontekście prawa
    do odprawy.
    Tzn czy jak się w tym wypowiedzeniu napisze, że przyczyną zmiany
    warunków płacowych jest nieodpowiednie traktowanie obowiązków
    przez pracownika, to ja nie wiem czy to się obroni w kontekście prawa do
    odprawy?