PracaGrupypl.praca.dyskusje › o ile jestesmy tansi ?

  • 1. Data: 2005-11-10 11:17:30
    Temat: o ile jestesmy tansi ?
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    czesc
    Mam takie pytanie, jest sobie klient zalozmy z UK, ma do dyspozycji firmy z
    UK i chce aplikacje WWW zalozmy do monitorowania postepow w projektach ,
    ktore wykonuja pracownicy. Teraz sa gotowe aplikacje zrobione przez firmy w
    UK, ale taniej wychodzi zatrudnic polska firme zeby to zrobila od zera
    dokladnie tak, jak sie klientowi podoba na podstawie demonostracji np. kilku
    produktow juz zrobionych on sobie wybiera co mu sie podoba i dostaje cos
    takiego. Zalozmy, ze wykonawca bedzie Comarch ( duza polska firma
    softwareowa ) ile ona dostanie za taki projekt ? Zalozmy, ze taki produkt w
    UK kosztuje 2,5L.
    Jarod

  • 2. Data: 2005-11-12 09:46:21
    Temat: Re: o ile jestesmy tansi ?
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 11/10/2005 12:17 PM, Jarod wrote:
> [...]
    > bedzie Comarch ( duza polska firma softwareowa ) ile ona dostanie za
    > taki projekt ? Zalozmy, ze taki produkt w UK kosztuje 2,5L.

    Pytasz, ile zażąda polska firma software'owa za napisanie na
    indywidualne zamówienie jakiegoś bliżej niesprecyzowanej aplikacji do
    monitorowania postępów w projektach (czyli takiego webowego
    specjalizowanego MS Projecta)???

    Nie mam pojęcia, ale lepiej nie pytaj kolegów z Comarchu, czy zrobią to
    taniej, niż za 2,5 funta (jakieś 15 zł), bo będziesz musiał wyczyścić z
    kawy kilkaset monitorów.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Kiedy byłem jeszcze nie Polakiem wyznania mojżeszowego, a zwyczajnym

  • 3. Data: 2005-11-12 11:36:50
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Nie mam pojęcia, ale lepiej nie pytaj kolegów z Comarchu, czy zrobią to
    > taniej, niż za 2,5 funta (jakieś 15 zł), bo będziesz musiał wyczyścić z
    > kawy kilkaset monitorów.

    Slyszalem, ze np. w Krakowie Comarch wcale nie placi tak rewelacyjnie wiec,
    te 2,5Ł/h moze nie wszystkich az tak rozbawic.
    Jarod

  • 4. Data: 2005-11-12 12:06:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2005 12:36:50 +0100, "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>
    wklepał(-a):

    >Slyszalem, ze np. w Krakowie Comarch wcale nie placi tak rewelacyjnie wiec,
    >te 2,5Ł/h moze nie wszystkich az tak rozbawic.

    A ja słyszałem, że stawkę godzinową to się stosuje przy pracy np. przy taśmie.

  • 5. Data: 2005-11-12 12:32:01
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 11/12/2005 12:36 PM, Jarod wrote:

    > Slyszalem, ze np. w Krakowie Comarch wcale nie placi tak rewelacyjnie
    > wiec, te 2,5Ł/h moze nie wszystkich az tak rozbawic.
    > Jarod

    Aha, to za godzinę ta stawka... A napisałeś, ża za cały system. :)

    Poza tym, jak (i po co) porównywać stawki godzinowe (dla klienta) w dwu
    zupełnie nieznanych firmach? Przecież firmie A projekt może zająć 1000
    roboczogodzin, a firmie B - 100 (bo mają na przykład lepsze biblioteki,
    czy bardziej doświadczonych programistów).

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Właśnie siedzę tu cały czas na drzazgach i rozmyślam, jaką wy jednak

  • 6. Data: 2005-11-12 15:34:00
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Aha, to za godzinę ta stawka... A napisałeś, ża za cały system. :)

    Moja wina tam mialo byc 2,5kL a zabraklo k i wyszlo niezbyt sensownie ! I
    chodzilo mi o stawke za zrobiony projekt :) Bo stawki godzinowe akurat tutaj
    zadnego nie maja znaczenia bo nie interesuje mnie ile w UK programista
    bierze tylko, ile u nas taka firma za taki produkt wezmie :)
    Jarod

  • 7. Data: 2005-11-12 15:37:04
    Od: Michał <m...@s...net>

    Jarod wrote:

> [...]
    > tutaj zadnego nie maja znaczenia bo nie interesuje mnie ile w UK
    > programista bierze tylko, ile u nas taka firma za taki produkt wezmie :)

    Comarch?
    100.000+ PLN

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 8. Data: 2005-11-12 19:05:17
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Comarch?
    > 100.000+ PLN

    Cos duzo zer, jak ma tej wielkosci projekt.
    Jarod

  • 9. Data: 2005-11-12 20:39:19
    Od: jerry <j...@o...pl>

    > Zalozmy, ze wykonawca
    > bedzie Comarch ( duza polska firma softwareowa ) ile ona dostanie za
    > taki projekt ? Zalozmy, ze taki produkt w UK kosztuje 2,5L.

    Najlepiej zadzwoń do handlowców ComArch i zapytaj.
    Tak sensowniej mówiąc, to od dupy strony do tego podchodzisz. Uważasz,
    że jeżeli firma jest z Polski to od razu ceni się niżej. W dodatku
    podajesz przykład firmy, która sprzedaje oprogramowanie na całym
    świecie, ma pozycję i markę na rynku. W takim przypadku decyzja o
    wejściu na dany rynek (tu mowa o brytyjskim) jest wynikiem daleko idącej
    analizy tegoż rynku, a nie stwierdzenia "firma z UK zrobi to za 2,5k to
    my zrobimy za 1,8k". Wejście na dany rynek oznacza koszta związane nie
    tyle z produkcją oprogramowania ale delegacjami, wdrożeniami, podatkami
    i wieloma innymi. Koszta te skutecznie mogą unaocznić nieopłacalność
    takiego przedsięwzięcia. Rynek musi być perspektywiczny, rokować dalsze
    kontrakty. Tak się składa, że przesycony branżą IT rynek brytyjski taki
    perspektywiczny nie jest. Stosunkowo "tania" siła robocza z nowych
    krajów Uni spowodowała rozwój rodzimych firm tego sektora i trudno
    konkurować z nimi cenowo biorąc pod uwagę koszta otworzenia tam oddziału
    czy jak pisałem wyżej licznych delegacji. Stąd zgodnie z przysłowiem,
    że "jedna jaskółka wiosny nie czyni", tak jedno zlecenie nie oznacza
    jednocześnie, że najwięksi nasi producenci oprogramowania nagle będą go
    robić poniżej kosztów!! Owszem takie praktyki są stosowane by zaistnieć
    na rynku i zdobyć tam nowych klientów...ale akurat rynek brytyjski do
    takich nie należy.
    Pozdrawiam,
    jerry

  • 10. Data: 2005-11-12 20:56:59
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 12 Nov 2005 20:05:17 +0100, na pl.praca.dyskusje, Jarod napisał(a):

    > Cos duzo zer, jak ma tej wielkosci projekt.

    No to podaj nam widelki, w ktore mamy strzelac.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl