PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie wyplacenie premii

  • 1. Data: 2007-05-30 18:21:36
    Temat: nie wyplacenie premii
    Od: "Marcin" <e...@e...com>

    Witam

    Pewna firma nie wyplacila premii za okres 4 miesiecy, gdy sie dowiedziala ze
    pracownik odchodzi, a minelo dokladnie 4 miesiace od poczatku roku w
    momencie odejscia.
    Czy to jest normalne, ze pracodawca nie placi premii, gdy sie dowie ze
    pracownik odchodzi, pomimo ze pracownik sumiennie wykonywal obowiazki przez
    ostatni okres?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-05-30 19:58:38
    Temat: Re: nie wyplacenie premii
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3kfg7$3tg$1@atlantis.news.tpi.pl Marcin
    <e...@e...com> pisze:

> [...]
    > Czy to jest normalne, ze pracodawca nie placi premii, gdy sie dowie ze
    > pracownik odchodzi, pomimo ze pracownik sumiennie wykonywal obowiazki
    To nie jest kwestia typu normalne/nienormalne, lecz raczej: zgodne z
    prawem/bezprawne.
    Otóż jeśli jest to premia uznaniowa, to jest to zgodne z prawem.
    BTW - często stosowana przez kiepskich pracodawców praktyka umieszczania
    części (czasem znacznej) wynagrodzenia w obszarze "premii uznaniowej"
    świadczy o oderwaniu przepisów prawa pracy od rzeczywistości rynku pracy.
    Nierzadko na umowie figuruje minimalna krajowa albo niewiele więcej.
    Ponieważ coraz trudniej pozyskać pracownika za te pieniądze pracodawcy
    oferują kwoty wyższe, ale robią to w sposób pozwalający się im łatwo i bez
    ryzyka konsekwencji wycofać z tego.
    Jednak skoro są skłonni płacić więcej to wniosek nasuwa się sam - płaca
    minimalna powinna być sporo wyższa aby zminimalizować możliwość manipulacji.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-05-31 06:13:46
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Zaraz ci Bylejaki dokopie. Bo według niego w ogóle nie powinno być
    > czegoś takiego jak płaca minimalna.

    Bo rzeczywiście nie powinno czegoś takiego być, i to dla dobra samych
    pracowników. Aby się nie powtarzać, odsyłam do najstarszego wpisu w moim
    blogu (link poniżej) - tam jest łopatologicznie opisane, dlaczego
    istnienie płacy minimalnej utrudnia potencjalnym pracownikom znalezienie
    pracy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-05-31 06:14:19
    Od: Tomek <t...@v...pl>

  • 5. Data: 2007-05-31 06:32:27
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User pisze:

> [...]
    > blogu (link poniżej) - tam jest łopatologicznie opisane, dlaczego
    > istnienie płacy minimalnej utrudnia potencjalnym pracownikom znalezienie

    Przeczytałem fragmenty twojego bloga. Takich pierdół w życiu nie
    czytałem. I poza tym PKP nie jestem się w stanie z tobą w niczym zgodzić .

  • 6. Data: 2007-05-31 08:22:58
    Od: TW <t...@g...com>

    On 31 Maj, 08:32, Tomek <t...@v...pl> wrote:

    > Przeczytałem fragmenty twojego bloga. Takich pierdół w życiu nie
    > czytałem. I poza tym PKP nie jestem się w stanie z tobą w niczym zgodzić .

    Cyt. o Januszu Świtaju: "Należy sobie postawić pytanie, czy kaleka
    jest w stanie normalnie pracować. A gotowa odpowiedź jest taka, że
    oczywiście nie jest"
    "Czy naprawdę nadzieja jednego tylko człowieka jest ważniejsza od
    prawidłowo wykonanej pracy i satysfakcji wielu klientów jego
    potencjalnej firmy?"
    "Albo element niepasujący do reszty zostanie usunięty, albo ucierpią
    wszyscy"
    "Narażanie firmy na straty tylko dlatego, aby pomóc jednemu
    człowiekowi, który w dodatku miałby być tylko szeregowym pracownikiem,
    jest nie tylko niemoralne, ale wręcz nielegalne (z tytułu
    niegospodarności)."

    Przerażasz mnie. Naziści głosili coś bardzo podobnego... Nikomu nie
    życzę źle, ale po takich wypowiedziach myślę, że przydało by się, by
    życie Ci dokopało trochę.

    "Osobiście, jako doświadczony menedżer"

    Żaden, którego znam i cenię, nie pieprzy takich bzdur.

  • 7. Data: 2007-05-31 08:44:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3loqi$hd2$2@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > Zaraz ci Bylejaki dokopie.
    Niemożliwe.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-05-31 08:50:33
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    TW pisze:

    > Przerażasz mnie. Naziści głosili coś bardzo podobnego... Nikomu nie
    > życzę źle, ale po takich wypowiedziach myślę, że przydało by się, by
    > życie Ci dokopało trochę.

    a dlaczego mi?

  • 9. Data: 2007-05-31 08:51:34
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz ci Bylejaki dokopie. Bo według niego w ogóle nie powinno być czegoś
    > takiego jak płaca minimalna.

    Nie tylko "Bylejaki". Ja też tak sądze.
    Płaca minimalna nic nie gwarantuje a dodatkowo szkodzi, zabierając tym
    najsłabszym na rynku możliwość ubezpieczenia socjalnego.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne wielokrotnego użytku = brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 10. Data: 2007-05-31 09:32:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3m2aq$hj2$1@news.onet.pl CZYŚCIWO <c...@o...pl>
    pisze:

    > Płaca minimalna nic nie gwarantuje a dodatkowo szkodzi, zabierając tym
    > najsłabszym na rynku możliwość ubezpieczenia socjalnego.
    No masz ci los - ależ te wszystkie kraje (i to nie tylko europejskie) są
    durne utrzymując w swych regulacjach prawnych tak szkodliwy casus, jak płaca
    minimalna.
    Na szczęście jest CZYŚCIWO - słynny ekonomista, zaraz im wszystkim wyjaśni
    jak głupio czynią i będą się mogli poprawić.

    --
    Jotte