PracaGrupypl.praca.dyskusje › najgorsza praca

  • 21. Data: 2009-11-03 10:48:15
    Temat: Re: najgorsza praca
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tomas pisze:

> [...]
    > człowieka w skandynawii stać kupić sobie jakieś mieszkanie po paru
    > latach pracy.
    > http://www.youtube.com/watch?v=pVlMddE8TOc
    > Nie chce generalizować ale kraje skandynawii sa o dobrych pare lat do
    > przodu w standardzie życia i nie tylko...wystarczy porównać średnią
    > pensje polaka a np takiego duńczyka czy szweda.Co niby jedzenie jest u
    > nich o wiele droższe?A może meble z ikei?Pozatym mieszkania u nas w
    > stolicy są o wiele drozsze niz poza stolicą i kosztują mniej wiecej tyle
    > co w hiszpanii tyle że tam zarobki sa o wiele lepsze.

    Jedzenie w SE jest o wiele droższe. Koszty wynajmu mieszkań również.
    Bilet miesięczny kosztuje 600koron (240zł). Opłata za jedzenie w
    szpitalu: 80 koron za dzień. I tak dalej, i tak dalej.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-11-03 12:12:28
    Od: tomas <t...@n...pl>

    > Jedzenie w SE jest o wiele droższe. Koszty wynajmu mieszkań również.
    > Bilet miesięczny kosztuje 600koron (240zł). Opłata za jedzenie w
    > szpitalu: 80 koron za dzień. I tak dalej, i tak dalej.

    Smiechu warte.Przy tych zarobkach co ja mialem stac mnie bylo wynajac
    mieszkanie , kupic porzadne jedzenie(nie kupywalem w najdrozszych
    sklepach) i moglem odlozyc miesiecznie z 5000zl.Pracowałem jako zwykly
    robol , podaj posprzataj pozamiataj.Po roku czasu moglem sobie kupić
    samochód.240zl to nie jest duzo za bilet miesieczny przy ich zarobkach.
    Jedzenie wcale nie jest duzo drozsze a jak nawet wydasz na jedzenie
    200-300zl miesiecznie wiecej niz w polsce to przy ich zarobkach np
    12000zl/miesiac to jest smieszna roznica.

  • 23. Data: 2009-11-03 12:24:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    tomas napisał(a):

> [...]
    > 200-300zl miesiecznie wiecej niz w polsce to przy ich zarobkach np
    > 12000zl/miesiac to jest smieszna roznica.

    Piszesz "pracowałem" więc nasuwa mi się pytanie skoro tak tam dobrze
    jest to dlaczego piszesz w czasie przeszłym?

    j.

  • 24. Data: 2009-11-03 12:26:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tomas pisze:

> [...]
    > 200-300zl miesiecznie wiecej niz w polsce to przy ich zarobkach np
    > 12000zl/miesiac to jest smieszna roznica.

    Nie wiem co robiłeś, ale Polki sprzątające po domach zarabiają tam
    około 100 koron na godzinę. Co daje około 16 000 SEK na miesiąc. A i tak
    obecnie stawki raczej się zmniejszają, niż zwiększają (80SEK/h).

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-11-03 12:31:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tomas pisze:

> [...]
    > 200-300zl miesiecznie wiecej niz w polsce to przy ich zarobkach np
    > 12000zl/miesiac to jest smieszna roznica.

    Dodam jeszcze, że średnia płaca w Sztokholmie to obecnie około 22
    tysięcy koron, czyli 8800zł (zatem Twoje 12000zł/mies. to sporo). Dużo,
    jak na polskie warunki, i wtedy stać ludzi, aby zapłacić 4000zł za
    wynajem swojego mieszkania. Daleko jednak do tego, aby je kupować bez
    kredytu. Zresztą nie widzę tam większego pędu do kupowania mieszkań na
    kredyt, może właśnie dlatego, że nawet singla stać na wynajem, z drugiej
    strony również wielu "patologicznym" rodzinom (również emigrantom)
    mieszkania daje tzw. socjal.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-11-03 13:32:36
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > Piszesz "pracowałem" więc nasuwa mi się pytanie skoro tak tam dobrze
    > jest to dlaczego piszesz w czasie przeszłym?
    > j.

    Bo mimo wszystko konsumpcja w Polsce jest tańsza.
    Był tam. Pracował. Zarabiał. Zaoszczędził.
    I przyszedł czas na konsumpcję.
    Pomijam inne względy, jak np. tęsknota za bliskimi.

    j.

  • 27. Data: 2009-11-03 13:54:53
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    tomas napisal(a):

    > Mieszkałem jakis czas w skandynawii i wiem jaki jest standard życia.

    no popatrz, ja też

    > człowieka w skandynawii stać kupić sobie jakieś mieszkanie po paru
    > latach pracy.

    bez kredytu? :) No chyba że daleko od dużego miasta, w którym pracuje
    i sensownie zarabia.

    > przodu w standardzie życia i nie tylko...wystarczy porównać średnią

    to inna sprawa, niezwiązana z 'mieszkaniem bez kredytu'

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 28. Data: 2009-11-03 13:54:54
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Liwiusz napisal(a):

> [...]
    > kredyt, może właśnie dlatego, że nawet singla stać na wynajem, z drugiej
    > strony również wielu "patologicznym" rodzinom (również emigrantom)

    czyli masz nowsze dane. Przy takiej średniej płacy chciałbym zobaczyć kupno
    mieszkania bez kredytu.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 29. Data: 2009-11-03 14:27:23
    Od: tomas <t...@n...pl>

    > Piszesz "pracowałem" więc nasuwa mi się pytanie skoro tak tam dobrze
    > jest to dlaczego piszesz w czasie przeszłym?

    Jakie to ma znaczenie?Pisalem ze lepszy standard zycia.teraz pracuje w
    norwegii , tam jeszcze lespzy niz w szwecji...

  • 30. Data: 2009-11-03 14:30:10
    Od: tomas <t...@n...pl>

    > Nie wiem co robiłeś, ale Polki sprzątające po domach zarabiają tam
    > około 100 koron na godzinę. Co daje około 16 000 SEK na miesiąc. A i tak
    > obecnie stawki raczej się zmniejszają, niż zwiększają (80SEK/h).

    Nie obchodzi mnie to.Pisalem ze standard zycia jest lepszy , pomijajac
    juz ze ludzi sa zyczliwsi.Oczywiscie ty jestes wielki patriota i bronisz
    biedniejszych...