PracaGrupypl.praca.dyskusje › nagonka na inżynierów

  • 31. Data: 2008-11-14 23:17:39
    Temat: Re: nagonka na inżynierów
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Wojciech Bancer zapodal(a):

    > No bez przesady. Cobol to nie jest jakaś mityczna, niedostępna
    > technologia.
    nie jest, ale dobrze oddaje ideę

    > Zapewne w czasach popularności Cobola, specjalistów
    > w tym języku było więcej.
    pewnie tak, ale bez względu na to - mainframe'y w domach były
    raczej niepopularne

    brak odpowiedzi sugeruje że nie

    myślę że można. Ale co to ma do rzeczy?

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 33. Data: 2008-11-14 23:57:16
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    szymon napisal(a):

    > I dlatego kilka firm (znaczy się dwie) proponowały mi w tym roku kursy z cobola i
    pisanie w tym softu.

    wybrales php? :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 32. Data: 2008-11-14 23:57:16
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    mihau napisal(a):

    > Hmmm... a C, Pythona, Javy czy innych języków nie można nauczyć się w
    > domu? Trzeba iść na uczelnię po tajemną wiedzę niedostępną w sieci,

    można, i co to zmienia?

    > Człowiek znający Cobol to jak kustosz. To niewielki i zanikający
    > rynek, który trudno polecić jako przyszłą specjalizację studentowi
    > informatyki.

    człowiek znający Cobol to przykład. Jest wiele tego typu technologii.

    > Do PHP - o ile traktujesz projekt poważnie i chcesz mieć wysoką jakość
    > finalnego produktu - też nie jest łatwo o specjalistę. Powiedziałbym
    > nawet, że może być trudniej, bo trzeba go wyłowić w ogromnym morzu
    > amatorów.

    jak w każdej dziedzinie. Mówimy o zastępowalności technologii!
    Nie da sie przemilczec faktu, że 90% firm stawia na cenę pracownika niż
    na umiejętności/doświadczenie (czyli lepiej amatora i słabo płacić, bo
    przecież 'da rade')

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 34. Data: 2008-11-14 23:57:17
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Adam Płaszczyca napisal(a):

    > Podziwiam wiarę ludzi, że tylko to, co popularne i znane daje szansę.
    > Moje doświadczenie mówi, że bycie niszowcem oznacza siedzenie w
    > cieplutkiej niszy i nieprzejmowanie sie czkawkami konkunktury.

    technologie 'niszowe' mają taką zaletę, że szybko daja przewagę -
    na rynku są tylko leszcze z zerową wiedzą oraz wymiatacze. Wiadomo że
    leszcz z niczym nie da rady, bo rok się musi wdrażać...

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 35. Data: 2008-11-15 08:37:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008 08:36:32 -0800 (PST), mihau
    <m...@g...com> wrote:

    >Oczywiście, tylko trzeba bardzo starannie wybrać, żeby nie zostać
    >wielorybnikiem.

    Wiesz, odkąd śledzę rynek usług IT, odtąt słyszę, że np. COBOL nie ma
    żadnej przyszłości. Czyli od 20 bez mała lat....
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 36. Data: 2008-11-15 08:37:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-14, Zbylut <Z...@N...zzz> wrote:

    [...]

    > nie jest, ale dobrze oddaje ideę

    E tam. Dawniej uczenie się jakiegokolwiek języka było trudniejsze, ze
    względu na brak dostępu do sprzętu, ale dzisiaj?

    > pewnie tak, ale bez względu na to - mainframe'y w domach były
    > raczej niepopularne

    Komputery w ogólności były raczej niepopularne (chyba, że Atari, czy
    insze).

    > brak odpowiedzi sugeruje że nie

    A prowadziłem. Nie widzę związku.

    > myślę że można. Ale co to ma do rzeczy?

    No to skąd wcinek, że PHP jest "be" bo go się można w domu nauczyć?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2008-11-15 12:41:40
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Wojciech Bancer napisal(a):

    > E tam. Dawniej uczenie się jakiegokolwiek języka było trudniejsze, ze
    > względu na brak dostępu do sprzętu, ale dzisiaj?

    wyglądało to inaczej, ale dzis nadal jest sporo technologii trudno
    zastępowalnych. I to nie jest jedna firma na tysiąc.

    > Komputery w ogólności były raczej niepopularne (chyba, że Atari, czy
    > insze).

    też prawda :) (chociaż OT)

    > A prowadziłem. Nie widzę związku.

    widziałeś więc jak ciężko znaleźć fachowca. To teraz pomyśl, że fachowca
    od 'niszy' znaleźć rzędy razy trudniej.

    nie napisałem że 'be', tylko że łatwo zastępowalny :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 38. Data: 2008-11-15 14:26:08
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 15 Nov 2008 09:37:14 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wklepał(-a):

    >Wiesz, odkąd śledzę rynek usług IT, odtąt słyszę, że np. COBOL nie ma
    >żadnej przyszłości. Czyli od 20 bez mała lat....

    A liczba systemów pisanych w tym języku rośnie? Gdzie ta przyszłość - czyt.
    rozwój?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 39. Data: 2008-11-15 18:37:44
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Sławomir Szyszło napisal(a):

    > A liczba systemów pisanych w tym języku rośnie? Gdzie ta przyszłość - czyt.
    > rozwój?

    obstawiam że rośnie mało. Ale tych systemów nie ma czym zastąpić.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 40. Data: 2008-11-16 00:10:19
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 15 Lis, 00:57, Zbylut <Z...@N...zzz> wrote:

    > Nie da sie przemilczec faktu, że 90% firm stawia na cenę pracownika niż
    > na umiejętności/doświadczenie (czyli lepiej amatora i słabo płacić, bo
    > przecież 'da rade')

    Czyli wracamy do tego, co zasugerowałem na początku: Żeby sensownie
    zarabiać, trzeba szukać firm, które potrzebują specjalistów, nie siły
    roboczej. Niezależnie od technologii.

    --
    mihau