PracaGrupypl.praca.dyskusjemodernizacje komuterów w wojsku

  • 11. Data: 2004-09-27 10:45:24
    Temat: Re: modernizacje komuterów w wojsku
    Od: "Specyjal" <s...@o...pl>

    "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> wrote in message
    news:slrncle1el.6io.arturcz@blabluga.hell.pl...
    > On 2004-09-26, Flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:
    > A oni mówią po polsku poprawnie. Ech, kiedyś spotkałem taką
    kresowiankę,
    > przyjechała do kraju na dwa tygodnie... piękna kobieta... Ale nie o
    > chodzi... Gdybym nie zobaczył paszportu, to bym nie uwierzył, że
    pochodzi
    > stamtąd. Żadnych naleciałości. A to już trzecie pokolenie Polaków
    tam
    > mieszkające.

    To, że spotkałeś jedną taką osobę, a nawet kilka to nie jest jeszcze
    żaden dowód. Z tego co pamiętam, to większość osób, które na Wschodzie
    mówią o sobie Polak, nie potrafi po polsku mówić. Ci co potrafią mówią
    jednak z solidnymi naleciałościami. Niewielki odsetek mówi płynie po
    polsku.

    Co do call-center w Polsce obsługujących Niemców itd., to Niemcy/GB są
    jednak krajem z którym łatwo jest utrzymywać kontakt nie żyjąc na
    miejscu. Kazach żeby usłyszeć dobry polski akcent ma w najlepszym
    wypadku TVPolonia. Polak (i nie tylko) niemiecki akcent może usłyszeć
    na dziesiątkach stacji, ma dostęp do prasy, podręczników, żywych
    Niemiaszków itd.

    > Inna sprawa, że tam bieda i będzie wyzysk. Taniej będzie zatrudnić
    > tam Polaka z Kazachstanu, niż tu Polaka z - dajmy na to - Łodzi...

    Ale towary, usługi itd. będą dostarczane tutaj. Ktoś tutaj musi je
    kupować, ktoś rozwozić, produkować etc. Po co call-center w
    Kazachstanie obsługujące Polskę jeśli w Polsce nikt nie kupuje towaru
    zwiazanego z call-center?