PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty życia i płaca w Dublinie

  • 1. Data: 2008-08-05 12:37:03
    Temat: koszty życia i płaca w Dublinie
    Od: <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    czy ktoś zna (z własnego doświadczenia) przeciętne koszty życia w Dublinie?
    (może być też w irlandii:O)
    to znaczy, za ile można wynająć jakieś zakwaterowanie ,no i jakie
    średnio koszty pochłania tam życie, tak żeby przynajmniej wiedzieć jakimi
    kwotami należy dysponować na początek
    Drugie pytanie jaka jest płaca minimalna na godz? konkretnie chodzi prace na
    budowie lub w gastronomii

    dzięki.

  • 2. Data: 2008-08-05 16:19:41
    Temat: Re: koszty życia i płaca w Dublinie
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT <z...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:
    > czy ktoś zna (z własnego doświadczenia) przeciętne koszty życia w Dublinie?
    > (może być też w irlandii:O)

    Dublin jest znacznie droższy niż reszta Irlandii. Koszty życia...
    zależy, jak bardzo ekstremalnie chcesz oszczędzać [w sensie, czy
    chcesz przyjechać sobie pomieszkać i popracować, czy chcesz
    zminimalizować wydatki i odkładać, odkładać, odkładać...].

    > to znaczy, za ile można wynająć jakieś zakwaterowanie ,no i jakie
    > średnio koszty pochłania tam życie, tak żeby przynajmniej wiedzieć jakimi
    > kwotami należy dysponować na początek

    ...ktoś tu chyba niedawno podawał stosowne linki...

    > Drugie pytanie jaka jest płaca minimalna na godz? konkretnie chodzi prace na
    > budowie lub w gastronomii

    Płaca minimalna wynosi 8,65 EUR/h, więcej tutaj:
    <http://www.citizensinformation.ie/categories/employ
    ment/employment-rights-and-conditions/pay-and-employ
    ment/minimalne-stawki-wynagrodzenia-w-irlandii?set_l
    anguage=pl>

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    ''I am not an Economist. I am an honest man!''
    -- Paul McCracken

  • 3. Data: 2008-08-12 11:08:54
    Od: "TS" <t...@w...nospam.pl>

    <z...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > czy ktoś zna (z własnego doświadczenia) przeciętne koszty życia w
    > Dublinie?
    > (może być też w irlandii:O)

    Duzo lepsze miejsce na tego typu pytania to strony osob, ktore mieszkaja w
    Irlandii, np www.gazeta.ie

    > Drugie pytanie jaka jest płaca minimalna na godz? konkretnie chodzi prace
    > na
    > budowie lub w gastronomii

    Tutaj uwazaj, poniewaz caly sektor budowlany ma zupelnie inne place
    minimalne (duzo wyzsze, wydaje mi sie, ze najnizej mozna zarabiac ok.
    13e/godz) niz wszystkie inne zawody. Oczywiscie "polskich" firm placacych
    duzo mniej i zatrudniajacych na czarno jest tez wiele.

    pzdr,
    TS.