PracaGrupypl.praca.dyskusje › korepetycje a uprawnienia pedagogiczne

  • 11. Data: 2004-08-28 16:46:11
    Temat: Re: korepetycje a uprawnienia pedagogiczne
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Gosia wrote:

    > Dzieki Ago, czyli rozumiem nikogo to nie obchodzi (poza ewentualnymi
    > klientami), czy mam ten papier czy nie. Nie ma jakiegos organu, ktory by to
    > sprawdzal?

    Gosiu, Wiola chyba pomieszała różne sprawy ze sobą - to znaczy
    szkolnictwo w sensie ustawowym typu szkołą podstawowa, średnia czy
    wyższa z normalnymi szkoleniami, które może robić każdy i guzik komu do
    tego, poza stronami umowy. Jeśli Twoja działalność nie podpada pod żadną
    "szkołę podstawową", "średnią" czy "wyższą" czy coś w tym rodzaju :-),
    to nie musisz mieć żadnego kretyńskiego papierka [*], którego miejscowa
    bolszewia wymagała by do swoich celów politycznych i ekonomicznych. Nasz
    Uboland faktycznie jest p*nym bananowym bantustanem, rozumiem skąd Twoje
    pytanie, ale stadium kubańskie czy północno-koreańskie nie zostało
    jeszcze osiągnięte.

    Jesli chodzi o moje doświadczenia to prowadzę zajęcia w firmie
    szkoleniowej, też w zakresie informatyki, i nikt ode mnie przy
    zatrudnieniu nie wymagał żadnych papiurów ani nic podobnego. O tym, eby
    jaśnei właśćicielstwo takich firm musiało mieć jakieś papiury też nie
    słyszałem. Czyli jest na szczęście normalnie.

    A oczywiście jest osobną sprawą, że umiejętności pedagogiczne jako takie
    sa bardzo ważne przy takiej działalności - jedna rzecz to samemu
    wiedzieć jak coś zrobić i umieć w rozsądnym czasie to zrobić, a inna
    rzecz umieć to składnie i skutecznie przekazać komuś, kto danej rzeczy
    nie umie / nie wie i co gorsza czasem nawet nie umie sformułować pytania
    tak, zeby się dało na nie w prosty sposób i szybko odpowiedzieć. Uczenie
    kogoś jest znacznie trudniejsze niż sie niektórym wydaje. Tak więc mimo
    że papiur nie jest potrzebny to zastanów się czy nie warto by było sie
    dokształcić na poletku pedagogicznym, po prostu żeby lepiej robić to co
    zamierzasz robić. No, chyha że jesteś utalentowana. :-)

    I życzę powodzenia oczywiście. :-)

    Pozdarwiam,

    Piotr Hosowicz

  • 12. Data: 2004-08-31 11:57:15
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Bardzo dziekuje wszystkim, ktorzy napisali.
    Pozdrawiam
    Gosia