PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultant ds. systemów informatycznych - czy oferta jest atrakcyjna?

  • 1. Data: 2006-08-24 21:51:43
    Temat: konsultant ds. systemów informatycznych - czy oferta jest atrakcyjna?
    Od: "Jarosław Kilinski" <k...@w...de>

    czesc
    dostałem oferte z firmy poszukującej konsultanta ds. systemów ERP i w
    związku z tym mam
    serie pytań dot. pracy konsultanta ds. systemów ERP. :
    - czy praca wymaga bezgranicznego oddania się firmie, pełnej
    dyspozycyjności - czy
    wyjazdy pochłaniają zwykle 99% czasu?
    - jak nasycony jest rynek na tego typu specjalistów, czy przechodzenie
    między
    różnymi firmami w ramach zbierania doświadczeń jest stosunkowo łatwe i
    powszechne?
    - jakie są zarobki brutto w firmach działających w tej branży (weźmy może
    średnie dla osoby wykształconej ale zaczynającej karierę w tej branży).
    pozdr
    kilinski

  • 2. Data: 2006-08-25 14:40:33
    Od: 3lancer <3...@v...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na twoje pytanie:

    Nie wiem z jakiej firmy otrzymałes oferte pracy (różnie to wygląda w
    róznych firmach/projektach wdrożeniowych), nie wiem tez dokładnie co
    będzie w twoich obowiązkach (w każdej firmie zakres obowiązków
    konsultanta może byc różny), nie piszesz też czy będziesz konsultantem
    merytorycznym czy technicznym. Z tego co mogę ogólnie napisac to:

    - w zawód konsultanta ds wdrożeń wpisane sa częste wyjazdy, bardzo
    często z dnia na dzień, jest to praca "na walizkach"
    - nie da się jednoznacznie powiedzieć jak nasycony jest rynek speców od
    wdrożeń ERP - są systemy (jak SAP, Oracle e-BS) gdzie każdy konsultat
    bez problemu znajdzie pracę w każdym praktycznie miejscu w europie, a są
    takie systemy od których konsultantów jest "jak mrówek".
    - przechodzenie między różnymi frmami oferującymi różne systemy ERP może
    nie byc łatwe (np jesli będziesz chcial przejść do SAP`a to raczej
    mizerne szanse - tam wola brać świeżych ludzi po studiach bo najpierw
    przez pare miesięcy masz bardzointensywne szkolenia). Ale znowu -z alezy
    w jakims systemie będziesz pracował i gdze będziesz chciał przejść....
    - zarobki? o 3000 zł/brutto do kilkuset euro/dzień :)

    pozdrawiam