PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec ulgi w zus a dokumenty

  • 1. Data: 2007-11-05 13:01:41
    Temat: koniec ulgi w zus a dokumenty
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Witam,

    Jakie obowiązki ciążą na osobie, która prowadzi DG i której skończył się 2
    letni ulgowy okres składek?
    Czy trzeba skladac jakis oświadczenie do ZUS? Wypełniać formularze?
    Płacic dodatkowe rzeczy, np. Funduszs Pracy?

    Będę b. wdzięczna za porady.
    Usiłuję się w tej sprawie dodzwonić do Zus, ale jest to niemożliwe.
    Ciągle zajęte, albo nikt nie odbiera. ;)

    pozdr
    o.

  • 2. Data: 2007-11-05 13:08:56
    Temat: Re: koniec ulgi w zus a dokumenty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ostryga pisze:
> [...]
    > Czy trzeba skladac jakis oświadczenie do ZUS? Wypełniać formularze?
    > Płacic dodatkowe rzeczy, np. Funduszs Pracy?

    Myślę, że ZUS-DRA wypada złożyć.

    Przy okazji mam pytanie - od nowego roku zwiększa się pensja
    minimalna i tym samym zwiększa się podstawa ulgowej składki. Czy trzeba
    składać nową deklarację?

    > Będę b. wdzięczna za porady.
    > Usiłuję się w tej sprawie dodzwonić do Zus, ale jest to niemożliwe.
    > Ciągle zajęte, albo nikt nie odbiera. ;)

    Aktualną listę składek masz tutaj:
    http://www.msp.money.pl/kalkulatory_i_wskazniki/wska
    zniki/ubezpieczenia/

    Na przykład za wrzesień, październik, listopad 2007:

    Społeczne bez chorobowego: 496,92 zł
    Społeczne z chorobowym: 535,79 zł*
    Zdrowotne: 189,85 zł
    Fundusz Pracy: 38,87 zł

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-05 13:19:02
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

> [...]
    >
    > Przy okazji mam pytanie - od nowego roku zwiększa się pensja minimalna i
    > tym samym zwiększa się podstawa ulgowej składki. Czy trzeba składać nową

    Dzięki.
    Oczywiście znam te liste i sprawdzam ja regularnie. :)
    Nie wiem natomiast, czy wystarczy zapłacić wyższy zus w pierwszym miesiącu
    po upływie 2 lat od rozpoczęcia działalności (czyli kiedy skończy mi się
    ulga).
    Czy trzeba dodatkowe formularze, jakies dodatkowe dokumenty i jakie?
    Mowisz ze Zus DRA.
    Masz moze jakis link do info na ten temat?
    Usiluje sie dowiedziec innymi drogami, ale sie nie udaje.
    Dzwonie non stop dzis po roznych inspektoratach Zus.
    Pani nigdy nie wie i odsyla mnie pod nr tel. pod ktorym nikogo nie ma. ;)

    pozdr
    o.

  • 4. Data: 2007-11-05 13:20:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ostryga pisze:

> [...]
    > Dzwonie non stop dzis po roznych inspektoratach Zus.
    > Pani nigdy nie wie i odsyla mnie pod nr tel. pod ktorym nikogo nie ma. ;)

    Już Ci chyba Maddy na .podatki wyjaśniła? ;)

  • 5. Data: 2007-11-05 13:22:33
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    > Już Ci chyba Maddy na .podatki wyjaśniła? ;)

    Rzeczywiście.
    Dopiero teraz przeczytałam.
    Dzięki. :)

    pozdr