PracaGrupypl.praca.dyskusje › kary dla pracodawców mają być zaostrzone

  • 51. Data: 2007-03-09 09:19:04
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 08 Mar 2007 19:18:09 +1300, Immona wrote:

    > Populizm. Niewiele to da, jesli skutecznosc wykrywania pozostanie na
    > takim samym poziomie. Nieuniknionosc kary ma wieksza moc odstraszajaca
    > niz jej wysokosc, a nie sadze, zeby cos sie zmienilo w zakresie tej
    > nieuniknionosci.

    wiesz, zwiększenie wysokości kar jest proste do realizacji i ma efekt
    populistyczny, nie sądze żeby poza głupim bydłem ktoś wierzył że
    przyniesie to jakieś pozytywne efekty

    --
    futszaK
    0601061867

  • 52. Data: 2007-03-09 09:22:15
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 08 Mar 2007 19:31:39 +0100, januszek wrote:

    > referendum w sprawie zmiany języka urzędowego na polski..." ;PPP

    w Irlandii to może nie, ale w takiej Islandii mogłoby stać się to
    realne... :P

  • 53. Data: 2007-03-09 12:40:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    > bo podejście do sprawy w ten sposób że nie róbmy nic bo sądy są wydolne
    > jest trochę dziwne wręcz śmieszne. Jak jest prawo to teraz należy je
    > egzekwować. A według mnie to tu nie chodzi o to że sądy są nie wydolne
    > tylko o to ze ludzie boją się upomnieć o swoje.

    A boją się bo? Bo jest za mało miejsc pracy i każdy wie, że jak
    Administracja pracodawcę pozamiata to tylko pozostanie tynk żreć...
    Nie pisałem, że nic nie należy robić tylko napisałem, że najgorsze co
    można robić to dawać wiecęj zacofanej i niedouczonej Administracji,
    która zamiast działać tak aby tworzyło się coraz więcej miejsc pracy
    jest w tej chwili największą przeszkodą ku temu. Mam nadzieję, ze
    rozumiesz różnicę.

    j.

  • 54. Data: 2007-03-09 14:10:45
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Ale zauważ, że wiele takich firm wcale nie zarabia kokosów -
    > wręcz odwrotnie, one jadą na najniższych kosztach i tylko
    > dzięki temu żyją.

    Akurat przykłady, które znam, dotyczą dużych, znanych na świecie firm,
    uchodzących za poważnych inwestorów i zarabiających delikatnie mówiąc bardzo
    godziwie. A jest przecież sporo faktów znanych, opisanych w mediach, jak
    choćby pewnego producenta AGD w Łodzi - nie małej, garażowej firemki.
    Poza tym zapominamy o jeszcze jednej kategorii firm: garażowych, bardzo
    rentownych i średnio uczciwych...

    > Jeśli te koszty się im zwiększy, to po prostu część tych
    > pracowników straci nawet tę ostatnią pracę...

    Niby tak, ale tolerowanie takiego stanu rzeczy w myśl zasady, że lepsza firma
    g..na niż żadna jest po prostu krótkowzrocznością i kiedyś się zemści. Nie ma
    czegoś takiego, jak samoograniczający się kapitalizm czy "równanie w górę" jak
    to fantazjowała Immona. Firma lepsza dba o zyski tak samo jak słaba, a nawet
    lepiej - gdy zobaczy, że można wykorzystywać ludzi, sama też to zrobi, ba,
    zrobi to skuteczniej w praktyce i finezyjniej w papierach (i takie przypadki
    widziałem). Niestety, choć u nas się to źle kojarzy (i nie dziwię się),
    regulacje odgórne są w tym przypadku niezbędne. Firmy po prostu znajdą
    _inne_wyjście_ pozwalające im zarabiać. Pewne rodzaje działalności przestaną
    się opłacać - i dobrze, bo ta opłacalność jest pozorna (de facto
    dofinansowywana przez pracownika bezpośrednio lub np. przez utratę zdrowia).
    Zaczną się za to opłacać inne rodzaje działalności. Tak przynajmniej w zarysie
    wyobrażam sobie politykę gospodarczą cywilizowanego kraju na początku XXI
    wieku. Niestety, jesteśmy w Polsce ale to już jakby inna sprawa...

    e.

  • 55. Data: 2007-03-09 15:18:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    entroper napisał(a):

> [...]
    > godziwie. A jest przecież sporo faktów znanych, opisanych w mediach, jak
    > choćby pewnego producenta AGD w Łodzi - nie małej, garażowej firemki.

    Masz rację - tyle, że przykłady, które ja znam wskazują, że poprawa
    warunków pracy w takich jak podałeś firmach nie odbyła się na skutek
    kontroli PiP tylko dlatego, ze problem nagłośniły media.

    > Poza tym zapominamy o jeszcze jednej kategorii firm: garażowych, bardzo
    > rentownych i średnio uczciwych...

    Myśle, że nie można generalizować ani w jedną ani w drugą stronę bo
    znowu, w małej firmie kontrola z PiP zwykle nie powoduje, ze lepiej
    dzieje sie pracownikom tylko właściciel dostaje mandat za to, że sufit
    jest niżej niz w przepisach o 20 cm etc...

> [...]
    > zrobi to skuteczniej w praktyce i finezyjniej w papierach (i takie przypadki

    Aby mówić o rywalizacji lepszych firm z gorszymi najpierw trzeba ich
    mieć tyle, żeby miał kto rywalizować :) Bo u nas ciezko mowic o
    kapitalizmie skoro rzeczywistosc bardziej przypomina leninowski NEP niz
    kapitalizm ;)

> [...]
    > wyobrażam sobie politykę gospodarczą cywilizowanego kraju na początku XXI
    > wieku. Niestety, jesteśmy w Polsce ale to już jakby inna sprawa...

    Podaj jakies przykłady bo nie rozumiem ideii jaką przedstawiłes.

    j.

  • 56. Data: 2007-03-09 15:53:17
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Podaj jakies przykłady bo nie rozumiem ideii jaką
    > przedstawiłes.

    Chodzi o ideę taką, że państwo, za pomocą odgórnych regulacji takich jak np.
    zmiana prawa powoduje wymuszenie pewnych działań pracodawców (a raczej
    powstrzymanie innych działań). Przeciwstawiam to sytuacji, w której uczciwe
    warunki pracy pracownik musi sobie wywalczyć, najlepiej na drodze sądowej, co
    ktoś tu postulował.
    Oczywiście idea dotyczy państwa prawa, więc ma ograniczoną stosowalność w
    Polsce, jest chyba jednak lepsza niż zdawanie się na wymiar sprawiedliwości
    (szczególnie, że w przypadku dużych firm asymetria sił pracownik-pracodawca
    nie tylko pozostaje, ale się jeszcze zwiększa).
    A przykłady... przykładów pozytywnych nie ma - z jednej strony PIP obchodzi
    szerokim łukiem największych szkodników na rynku pracy, wyżywając się na
    małych, z drugiej strony PIP tak naprawdę niewiele może. 30kPLN to jest już
    jakieś ukąszenie i być może wyjdzie wszystkim na zdrowie.

    e.

  • 57. Data: 2007-03-09 16:37:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:esr8q8$8d7$2@nemesis.news.tpi.pl futszaK
    <f...@g...com> pisze:

    > wiesz, zwiększenie wysokości kar jest proste do realizacji i ma efekt
    > populistyczny, nie sądze żeby poza głupim bydłem ktoś wierzył że
    > przyniesie to jakieś pozytywne efekty
    Wiesz, praktyka mówi co innego. Niedostrzegać tego może tylko bezmózgie
    gadające gówno.

    --
    Jotte

  • 58. Data: 2007-03-09 22:29:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    entroper napisał(a):

    > 30kPLN to jest już
    > jakieś ukąszenie i być może wyjdzie wszystkim na zdrowie.

    Taa... To cos jak z tym piekarzem, ktory niesprzedany chleb
    biednym oddawal i go za to US w skarpetkach zostawil - tyle,
    ze tym razem w wydaniu PiP. I to wszystko za nasze podatki.

    j.

  • 59. Data: 2007-03-09 22:31:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Wiesz, praktyka mówi co innego. Niedostrzegać tego może tylko bezmózgie
    > gadające gówno.

    Mówiąc Twoim językiem: a gówno prawda.

    j.

  • 60. Data: 2007-03-10 07:41:17
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 09 Mar 2007 17:37:52 +0100, Jotte wrote:

    > Wiesz, praktyka mówi co innego. Niedostrzegać tego może tylko bezmózgie
    > gadające gówno.

    o, widze że Pan się ładnie przedstawił przed tysiącami czytelników....