PracaGrupypl.praca.dyskusjejak rozwiazac umowe?

  • 1. Data: 2004-09-13 08:04:26
    Temat: jak rozwiazac umowe?
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    Witam!

    Likwidowany jest zaklad pracy.
    Zanim pracownicy otrzymali jakiekolwiek wypowiedzenia jeden z pracownikow
    znalazl zatrudnienie w innej firmie, w Anglii.
    Czy taka osoba moze rozwiazac umowe z pracodawca na mocy porozumienia stron?
    Czy pracodawca musi zlozyc pierwszy tej osobie wypowiedzenie?
    Jesli jest to porozumienie, to jaka przyczyna ma byc wpisana?
    Kolejna sprawa, czy mozna wypowiedziec umowe w trakcie likwidacji zakladu
    pracy jesli pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim?
    Jesli ktos ma jakies wzory pism, bede wdzieczna za pomoc i informacje

    pozdrawiam,
    - Asia

  • 2. Data: 2004-09-15 10:44:49
    Temat: Re: jak rozwiazac umowe?
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 13 Sep 2004 10:04:26 +0200, na pl.praca.dyskusje, Asiaantyspam
    napisał(a):
    > Czy taka osoba moze rozwiazac umowe z pracodawca na mocy porozumienia stron?

    Jak obie strony się zgadzają to zawsze można się dogadać!

    > Czy pracodawca musi zlozyc pierwszy tej osobie wypowiedzenie?

    Nie, ale nie wiem co myśli pracownik - jak tam u was z odprawami?

    > Jesli jest to porozumienie, to jaka przyczyna ma byc wpisana?
    Skoro porozumienie to nie ma żadnej przyczyny,
    chyba, że jest u was syndyk lub likwidator wtedy wygląda to inaczej i
    odprawa się należy a przyczyna taka sama jak u wszystkich pozostałych
    pracowników /tylko inny art.ustawy/.

    > Kolejna sprawa, czy mozna wypowiedziec umowe w trakcie likwidacji zakladu
    > pracy jesli pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim?
    Syndyk może.
    Wszystko zależy od tej likwidacji na jakich zasadach następuje i jaki to
    zakład.

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)