PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?

  • 51. Data: 2006-03-24 22:46:14
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 24 Mar 2006 13:10:19 +0100, "psd" wrote:

    >Wyłącznie dlatego, że ta osoba musiałby podróżować z dyrektorką. Koszty są
    >tańższe, bo można wziąć 1 pokój zamiast 2.

    Mam taki pomysł - żeby brać pokój jednoosobowy z jednym łóżkiem. Wszak
    zawsze śpiwór lub karimatę można zabrać, ewentualnie spać kolektywnie
    - sądzę że jak się ciała odpowiednio ułoży, to na jednym wyrze zmieści
    się jeszcze parę osób. Niestety, trzebaby wtedy w ogłoszeniu napisać,
    że wskazany wzrost tak do 150 cm w kapeluszu (nogi im nie będą zwisać
    jak się w poprzek łoża będzie spało), no i najlepiej anorektyczka.
    Albo wiem - schroniska dla bezdomnych! - wyjdą "tańsze koszty", ale z
    tego co mi opowiadał kolega, to czasem trzeba połazić żeby gdzieś
    znaleźć wolne miejsce (na zachodzie nie jest lepiej).
    Jakby dobrze się zastanowić to i problem transportu da się w rozsądny
    sposób rozwiązać.

    >Poza tym chcemy uniknąć
    >podejrzenia od zazdrosnych małżonków.

    Aha, a co z kobietami, które są lesbijkami lub są biseksualne? Mogą
    jeździć z tą dyrektorką? A jeśli ktoś byłby gejem to dostałby szansę?

    >Też kiedyś zastanawiałem się nad tym, kiedy szukałem pracy, ale teraz, kiedy
    >siedzę po drugiej stronie, to widzę, że tak naprawdę bardzo mało wiem o
    >kandydacie. Każda informacja przybliża mnie do niego, zdjęcie, list
    >motywacyjny, zainteresowania, data urodzin, miejsce zamieszkania, miejsce
    >urodzenia itd...

    Zdjęcia w swoim CV nie zamieszczam. Podobnie jak informacji o miejscu
    zamieszkania (tylko adres do korespondencji (wyraźnie zaznaczone że to
    adres korespondencyjny)), daty i miejsca urodzenia, a już na pewno nie
    zainteresowań, gdyż te informacje nie mają żadnego związku z tym jakim
    jestem pracownikiem.

    >Szukałem grafika i myślałem, że grafik powinien umieć zrobić dobrze własne
    >zdjęcie. Poza tym myślę, że tu działa podświadomość. Jeśli wszyscy wysyłają
    >CV ze zdjęciem,

    Nie wszyscy. Znam ludzi, którzy tego nie robią.

    >a nagle jedna osoba nie, to ma się wrażenie jakby ona jest
    >trochę inna.

    Tzn. wyróżnia się z tłumu, jest nieszablonowa i dzięki kreatywnemu
    podejściu - tak ważnej rzeczy w przypadku grafika - jej dokumenty
    aplikacyjne są odkładane "na później"?

    >Oczywiście w naszym przypadku wygląd nie ma żadnego znaczenia
    >zwłaszcza, że każdy może wyglądać zupełnie inaczej niż na zdjęciu ,ale
    >zjdęcie daje większą szansę na rozmowę. Póżniej powróciłem do tych CV bez
    >zdjęcia, bo nadal pamiętam, że kiedyś też wysłałem je bez zdjęcia. Nie wiem
    >jednak, czy inni rekruterzy tak postępują.

    Na podstawie Twoich wypowiedzi ukazał mi się obraz firmy, w której
    przeprowadzałeś rekrutację. Jest to firma, której nie umie zarządzać
    finansami (to ciułanie stu czy dwustu złotych za pokój w hotelu),
    zatrudniająca ludzi ograniczonych i nieprofesjonalnych (czy nie lepiej
    zatrudnić kogoś bez względu na płeć, zainteresowania itd., za to
    potrafiącego zarobić dla firmy więcej niż koszt wynajęcia pokoju w
    hotelu?), płacąca przeciętnie (mało powiedziane - 2k netto to stawka
    dobra dla studenta, który ma pewne wymagania dotyczące czasu pracy,
    ale załóżmy że to jakieś małe miasto, gdzie są niskie koszty życia) i
    chyba nie znająca słowa "portfolio" lub obok tak ważnych faktów jak
    jajnikonośność i miejsce wyklucia to słowo pomijająca.

    Jako kandydat na mojego pracodawcę firma zostaje odłożona "na
    później". O ile to możliwe poproszę o podanie nazwy tej firmy, sądze
    że innym grupowiczom też się może to przydać.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 52. Data: 2006-03-24 23:17:36
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 24 Mar 2006 01:26:10 +0100, "Jotte" wrote:

    >W wiadomości news:dvvbgp$3m6$1@news.dialog.net.pl mgl <a...@f...email.com>

    >Co ja mam odpowiedzieć Tobie?
    >Bo to wyścig szczurów po prostu JEST.
    >Procedury procesu rekrutacyjnego znam tylko z opowiadań jego
    >ofiar-uczestników oraz z lektury tej grupy. Nigdy w tym czymś nie
    >uczestniczyłem osobiście i nie wyobrażam sobie abym się mógł do tego posunąć
    >(choć nie mogę tego wykluczyć, wszak - nigdy nie mów "nigdy").

    No to jest wyścig szczurów. Generalnie jeśli nie jesteś rentierem, to
    i tak jesteś uczestnikiem tego wyścigu.

    >Podam Ci taki jeden przykład, który mi szczególnie utkwił w pamięci.
    >Aplikant pytał co odpowiedzieć, jak go zapytają o jego prywatne
    >zainteresowania. Czy może, że lektura, może sport, może podróże, może języki
    >obce, może... no właśnie - on pytał co będzie najlepiej widziane przez
    >łaskawcę pracodawcę, u którego ubiegał się o pracę. I wiesz co? - on o
    >topytał na serio!

    No i dobrze że pytał! O to w tym chodzi. Już Ci to kiedyś tłumaczyłem
    - rekrutacja to jest taki taniec godowy - wszyscy głupio się
    uśmiechają i pierdolą od rzeczy, a w rzeczywistości chodzi tylko o to
    co, kiedy i za ile. Chodzi też o to żeby pracodawca sądził, że
    człowiek którego zatrudnił to najlepszy wybór, mimo że tak nie jest.

    >W ogóle biedaczyna nie wziął pod uwagę, że pytanie o PRYWATNE
    >zainteresowania to zwykłe chamstwo, nieuprawniona ingerencja w jego
    >prywatność i można/należy je stanowczo odsunąć. On po prostu pytał, jak się
    >najskuteczniej wypłaszczyć. Nie interesują mnie tłumaczenia rzekomej
    >zasadności poruszenia takiego tematu przez potencjalnego pracodawcę.
    >To tyle w tym temacie.

    Mimo wszystko postaraj się zrozumieć rekrutera. Ten człek ma tabelkę,
    którą musi wypełnić tzn. zainteresowania, miejsce urodzenia kandydata
    i co tam w tym ISO mu napisali. Jak się mnie pytają o zainteresowania,
    to odpowiadam szczerze (mimo że w CV tego nie piszę, bo nie mam po
    co), ale też nie mówię wszystkiego (np. tego że mnie kurwica bierze
    góra po 3 miesiącach pracy w jednym miejscu, że miasto mojego pobytu
    nudzi mi się po pół roku, że do moich ulubionych zajęć należy spanie i
    imprezy w ciekawym towarzystwie) - to jest właśnie ta zaradność. Można
    się jej nauczyć - ostatnio wystarczyło mi wysłanie jednego CV+LM, mimo
    iż nie spełniałem najważniejszego z wymagań; kiedyś dopowiedź na
    kilkadziesiąt ofert była bezproduktywna.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 53. Data: 2006-03-25 00:04:49
    Od: Pawel Sklarow <x...@x...com>

    kkk wrote:
    > trójmiasto
    Podeślij portfolio i CV do Young Digital Poland.
    Ostatnio przyjmowali do pracy (m.in. kilkoro grafików).
    Mają duży minus - praca od 8 do 16. Jak dla mnie za wcześnie :)

    PS. nie wymagają garniturów na rozmowę

    --
    Paweł

  • 54. Data: 2006-03-25 01:25:55
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:8st822dsrgfs01tcdpoj225scmk5gkdtrs@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > posunąć (choć nie mogę tego wykluczyć, wszak - nigdy nie mów "nigdy").
    > No to jest wyścig szczurów. Generalnie jeśli nie jesteś rentierem, to
    > i tak jesteś uczestnikiem tego wyścigu.
    Nie dorabiaj faktów do teorii, to cienizna.
    Nie biorę udziału w zawodach szczurów. W nich biorą udział - jak sama nazwa
    wskazuje - szczury. Koniec kropka. Wali mnie, co kto o tym sądzi.

> [...]
    > co, kiedy i za ile. Chodzi też o to żeby pracodawca sądził, że
    > człowiek którego zatrudnił to najlepszy wybór, mimo że tak nie jest.
    Ja Ci też tłumaczyłem i - jak widać - poskutkowało. Taniec godowy to takie
    zachowanie niektórych gatunków _zwierząt_.
    Zwierząt, nie ludzi. A szczur to zwierzę, prawda?

    > Mimo wszystko postaraj się zrozumieć rekrutera.
    Po co? Nie lepiej zrozumieć całość procesu?
    Rekruterem nie zostaje się przymusowo, to świadomy wybór.
    Trzeba zrozumieć mechanizm, a to nie jest trudne.
    Spójrz na jeden z najbardziej jaskrawych przykładów ugnojenia się polactwa.
    Mam na myśli sieci super i hipermarketów typu Biedronka, Plus, Lidl, Tesco,
    Leclerc, Geant, Auchan, Kaufland, Castorama, Leroy itp.
    Wszystko własność niepolska. Ale polska załoga. I nierzadko polskie bydlę
    gnoi swoich rodaków służąc swoim zagranicznym panom. Polski hurtowy wysyłacz
    CV i LM spłaszczy się przed służącym zagranicznym pracodawcom polskim
    rekruterem. A jak już uda mu się otrzymać stanowisko np. kierownika działu
    albo chociaż kierownika brygady sedescleanerów, to gorliwiej niż ktokolwiek
    inny będzie własnych rodaków gnębił, donosił na nich do zwierzchników itd.
    Wiem, że uogólniam i upraszczam, ale nie chcę się rozwlekać, a przecież
    wiesz o co mi chodzi.

    BTW: posądzałes mnie o socjalistyczne odpały; a jak zniesiesz teraz mój
    odpał narodowy? ;)))

    > Ten człek ma tabelkę,
    Tam zaraz człek... ;)

    > którą musi wypełnić tzn. zainteresowania, miejsce urodzenia kandydata
    > i co tam w tym ISO mu napisali.
    Czemu musi? To on jest robotem-idiotą, który nie myśli, nie wie co robi i
    komu się wysługuje?

    > Jak się mnie pytają o zainteresowania,
    > to odpowiadam szczerze (mimo że w CV tego nie piszę, bo nie mam po
    > co), ale też nie mówię wszystkiego
    No to bardzo brzydko, fu. ;)
    Trzeba prawdę mówić, nie oszukiwać na dzień dobry przedstawiciela
    potencjalnego pracodawcy. Jak to wygląda, co? ;)))

    Jotte

  • 55. Data: 2006-03-25 01:54:52
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > BTW: posądzałes mnie o socjalistyczne odpały; a jak zniesiesz teraz mój
    > odpał narodowy? ;)))

    narodowy socjalista... hmm... cuchnie nsdap i innym hitlerem :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 56. Data: 2006-03-25 09:25:11
    Od: "psd" <t...@o...pl>

> [...]
    > znaleźć wolne miejsce (na zachodzie nie jest lepiej).
    > Jakby dobrze się zastanowić to i problem transportu da się w rozsądny

    Co mam ci powiedzieć. Że jesteś bardzo błyskotliwy? Dyskutujemy o tym, jak
    maksymalniezwiększyć szansę na znalezienie pracy i podałem tylko jeden z
    przykładów. Cel każdej firmy jest zysk i jeżeli firma nie myśli o rozsądnym
    zmniejszeniu kosztów, to nawet bardzo duża firma może zbankrutować. Na taki
    wyjazd dwutygodniowy 1 zamiast 2 pokoje firma zaoszczędza ok. 2000 do 3000
    Euro. Powiedź, czy nie warto?

    Co mogę robić, to prywatna sprawa dyrektorki, że ma zazdrosnego męża.

    > Aha, a co z kobietami, które są lesbijkami lub są biseksualne? Mogą
    > jeździć z tą dyrektorką? A jeśli ktoś byłby gejem to dostałby szansę?

    Bardzo dobry pomysł. Geje są znakomitymi projektantami mody, ale dałbyś
    ogłoszenie: "szukam kobiety lub geja" . Co na to Towarzystwo Ochrony
    Kaczorów?

> [...]
    > adres korespondencyjny)), daty i miejsca urodzenia, a już na pewno nie
    > zainteresowań, gdyż te informacje nie mają żadnego związku z tym jakim

    Twój wybór. Możesz nawet powiedzieć, żeby pracodawcy wysłali CV bez zdjęcia
    do ciebie.

    > Nie wszyscy. Znam ludzi, którzy tego nie robią.

    > Tzn. wyróżnia się z tłumu, jest nieszablonowa i dzięki kreatywnemu
    > podejściu - tak ważnej rzeczy w przypadku grafika - jej dokumenty
    > aplikacyjne są odkładane "na później"?

    Gdybym dostaół 20 CV to coś innego, a skoro dostałem tyle, mam możliwość
    wyboru, wybrałem to, co mi odpowiadało.

    > Na podstawie Twoich wypowiedzi ukazał mi się obraz firmy, w której
    > przeprowadzałeś rekrutację. Jest to firma, której nie umie zarządzać
    > finansami (to ciułanie stu czy dwustu złotych za pokój w hotelu),

    tego bym nie powiedział. Gdyby to była moja firma, zrobiłbym tak samo, żeby
    oszczędzać 3000 Ero na dwutygodniowy wyjazd, a ty?

    > zatrudniająca ludzi ograniczonych i nieprofesjonalnych
    zgadzam się częściowo, jest tu kilku takich, ale w każdej firmie chyba jest.
    Ale zatrudnimy nie tylko jednego grafika.

    (czy nie lepiej
    > zatrudnić kogoś bez względu na płeć, zainteresowania itd., za to
    > potrafiącego zarobić dla firmy więcej niż koszt wynajęcia pokoju w
    > hotelu?)

    A kto z facetów ma dobry zmysł jeśli chodzi o modę i zwraca uwagę na drobne
    szczegóły? Geje. Ale nie możemy tego napisać w ogłoszeniu.

    , płacąca przeciętnie (mało powiedziane - 2k netto to stawka
    > dobra dla studenta, który ma pewne wymagania dotyczące czasu pracy,

    Na początek płacimy tyle, żeby zobaczyć, jak pracuje. Później płacimy tyle,
    żeby nie szukała innej pracy, a jeszcze później płacimy tyle, żeby nie
    poszła do konkurencji.
    > ale załóżmy że to jakieś małe miasto, gdzie są niskie koszty życia) i
    > chyba nie znająca słowa "portfolio" lub obok tak ważnych faktów jak
    > jajnikonośność i miejsce wyklucia to słowo pomijająca.

    w 5 aplikacjach padło słowo portfolio

    > Jako kandydat na mojego pracodawcę firma zostaje odłożona "na
    > później". O ile to możliwe poproszę o podanie nazwy tej firmy, sądze
    > że innym grupowiczom też się może to przydać.

    Z całymm szacunkiem, nie mogę podać, bo mamy jeszcze zamiar wysłać CV i
    Listmotywacyjny do wszystkich kandydatów.
    Jeśli chodzi o mnie, tocała ta robota jest niewdzięczna, nie jestem
    zawodowym rekruterem, a odpowiedzialność spada na mnie. Być może firma nie
    jest idealna, atmosfera casami robi się nieprzyjemna, ale myślę, że w każdej
    firmie tak jest.
    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2006-03-25 10:02:15
    Temat: Jestem patriotą
    Od: "psd" <t...@o...pl>

> [...]
    > Wiem, że uogólniam i upraszczam, ale nie chcę się rozwlekać, a przecież

    Jestem patriotą i mam prośbę do ciebie. Masz dobrą pracę u Polskiego
    pracodawcy, masz pieniądze, więc załóż firmę, zatrudnij mnie i jeszcze kilku
    innych patriotów i razem będziemy gnoić zagraniczne bydlaki.

    > BTW: posądzałes mnie o socjalistyczne odpały; a jak zniesiesz teraz mój
    > odpał narodowy? ;)))

    Nie wiem jak inni, ale ja się cieszę. Mam tylko kilka pytań do ciebie:
    - Staram się zawsze kupić polskie produkty. Kupuję produkty pewnej akcyjnej
    spółki. Problem w tym, że struktura akcjonariuszy się zmienia i jednego dnia
    jest polska, drugriego dnia zagraniczna (czyli bydlęca). Jak ja mam to
    sprawdzić i jeśli kupiłem dziś, kiedy jest polska, a jutro będzie bydlęca,
    to ja mam nie konsumować, tylko czekać, aż znowu będzie polska?
    - jeśli materiał jest chiński, części zrobione w Czechach, montowane w
    Polsce i sprzedane przez firmę z 49% udziału bydlęcego, to mogę kupić?
    - planuję kupić samochód, jakie marki są w tej chwili polski?
    Pozdrawiam
    Patriota

  • 58. Data: 2006-03-25 10:05:17
    Temat: Re: Jestem patriotą
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    Jeszcze jedno patriotyczne pytanie:
    Jakim samochodem (polskim) jeżdzisz?

  • 59. Data: 2006-03-25 10:30:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0283f$1fs$1@inews.gazeta.pl gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > narodowy socjalista... hmm... cuchnie nsdap i innym hitlerem :)
    Hurra, dałeś się nabrać! ;)))
    Pierwszy raz zabawiłem się w malutką prowokacyjkę i udało się. ;)

    Jotte

  • 60. Data: 2006-03-25 10:40:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e034ft$gif$1@atlantis.news.tpi.pl psd <t...@o...pl>
    pisze:

    > Nie wiem jak inni, ale ja się cieszę.
    Hmm, przyznam się, że trochę to była prowokacja... ;)

    > Mam tylko kilka pytań do ciebie:
    > - Staram się zawsze kupić polskie produkty.
    Ja staram się kupować dobre. Jak przy okazji są polskie to fajnie.

> [...]
    > Jak ja mam to sprawdzić i jeśli kupiłem dziś, kiedy jest polska, a
    > jutro będzie bydlęca, to ja mam nie konsumować, tylko czekać, aż znowu
    Czekać! Bezwzględnie! ;)

    > - jeśli materiał jest chiński, części zrobione w
    > Czechach, montowane w Polsce i sprzedane przez firmę z 49% udziału
    > bydlęcego, to mogę kupić?
    Trudna sprawa, ale raczej nie. ;)

    > - planuję kupić samochód, jakie marki są w tej
    > chwili polski?
    Lublin, Gazela... ;)

    Jotte