PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyka w przyszlosci...

  • 21. Data: 2003-12-31 16:28:42
    Temat: Re: informatyka w przyszlosci...
    Od: "Bach2k" <b...@T...gazeta.pl>

    > teraz moze. ale za 4 lata to juz moze np java byc na topie ;)

    jak sie dobrze nauczy c++ to java bedzie kwestia 3 dni.
    1 na jezyk
    1 na biblioteki
    1 na wprawe

    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl

  • 22. Data: 2003-12-31 16:38:06
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Raf256" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    > "slimak" <s...@p...pl> wrote in

    > Osobiscie polecam C/C++ jest bardzo popularne i wielo zadaniowe.
    > Oraz, gdy nauczysz sie raz dobrego jezyka typu C++ - ktory nie jest ani
    > zbyt nisko ani zbyt wysoko - poziomowy, to kazdego innego nauczysz sie
    > znacznie szybciej w razie potrzeby. Btw jezeli interesujesz sie nauka C++
    > to zapraszam na priv kurs {@} raf256 >.> com

    Jak sie wydaje ( bo pewne to w tej branzy nic nie jest ) w ciagu
    najblizszych lat C++ bedzie pwoli odchodzic w przeszlosc.
    Bedzie sie pielegnowac istneijace systemy, ale rozwoj bedzie w 2 dziedzinach
    - Java ( J2EE, J2ME )
    - platforma .net, czyli w praktyce C#

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2003-12-31 16:41:22
    Od: motto <m...@o...pl>

    Bach2k w wiadmości <bsuto4$f99$1@korweta.task.gda.pl> napisał(a):

    > np GUI, to oczywiście żadna wada z punktu widzenia systemu,
    > ale użytkownika już tak. Tz. zasadniczo KDE (np) wygląda świetnie
    > ale jak już chcesz przeciągnąć okienko to strasznie przycina.
    Że co przycina? Mi nic nie przycina (Athlon 1700, 512 MB ddr400), mojemu
    siostrzeńcowi też nie przycina (Celeron 900, 128 MB SDRAM), mojemu koledze
    też nie przycina (Celeron 633, 64 MB SDRAM). Więc chyba nie wiesz co
    mówisz.

    > ps. i tak jeszcze z punktu widzenia użytkownika np instalacja neostrady
    > na windzie to 5 min kilka kliknięć w okienkach, a na linie 8 stron w
    > pdf-ach wszystko trzeba wklepybać w bash-u i oczywiście co wklepie to nie
    > działa.
    Mówisz o winsprzęcie, fakt z niektórymi winmodemami, winkartami i
    windrukarkami są problemu, ale ich uruchomienie jest możłiwe. Wiesz ile
    zajęło mi skonfigurwanie łacza kablówki na Linuxie (modem kablowy na USB)?
    Jakieś 2 min i ręki nie oderwałem od myszki.

    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/
    "Hack Your Mind, then You'll be free! Can You?"

  • 24. Data: 2003-12-31 16:43:26
    Od: "Bach2k" <b...@T...gazeta.pl>

> [...]
    > siostrzeńcowi też nie przycina (Celeron 900, 128 MB SDRAM), mojemu koledze
    > też nie przycina (Celeron 633, 64 MB SDRAM). Więc chyba nie wiesz co

    chyba wiem , na moim starym (celeron366+tnt2) przycinało i na nowym
    A2000+/Randon9100 też przycina, kolega który w linuchu siedzi po uszy
    odniusł podobne wrażenie. (ale on ma Radeona7500 więc ciągle można się
    łudzić że to wina słabego sprzętu)

> [...]
    > zajęło mi skonfigurwanie łacza kablówki na Linuxie (modem kablowy na USB)?
    > Jakieś 2 min i ręki nie oderwałem od myszki.

    a co definiuje że neostrada jest "winsprzętem" ? Z persektywy usera,
    popularna usługa powinna działać, jeśli nie to jest to poważna wada.
    (trzeba dzwonić do znajomego, albo kombinować koope czasu, a czas to
    pieniądz (może nie dla każdego w tym kraju przy takim bezrobociu ;)
    albo ściągać "fachowca" i zapłacić (to już lepiej winde kupić i mieć spokój)
    to tak z perspektywy usera (który niebardzo zna się na kompach) / ale nie
    mojej
    własnej, mi tylko szkoda czasu na grzebanie w linuchu.

    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl

  • 25. Data: 2003-12-31 16:47:43
    Od: motto <m...@o...pl>

    motto w wiadmości <bsuu7g$1go$1@news.telbank.pl> napisał(a):

    > (...) Wiesz ile
    > zajęło mi skonfigurwanie łacza kablówki na Linuxie (modem kablowy na USB)?
    > Jakieś 2 min i ręki nie oderwałem od myszki.
    > Pozdrawiam
    Zerknij tu http://www.satfilm.net.pl/~motto77/sieckonf.png żebym nie był
    gołosłowny.

  • 26. Data: 2003-12-31 17:05:44
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bach2k" <b...@T...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jak sie dobrze nauczy c++ to java bedzie kwestia 3 dni.
    > 1 na jezyk
    > 1 na biblioteki
    > 1 na wprawe

    Dobry zart tynfa wart ....

    --
    Jacek

  • 27. Data: 2003-12-31 17:09:27
    Od: motto <m...@o...pl>

    Bach2k w wiadmości <bsuuls$ksp$1@korweta.task.gda.pl> napisał(a):

> [...]
    > A2000+/Randon9100 też przycina, kolega który w linuchu siedzi po uszy
    > odniusł podobne wrażenie. (ale on ma Radeona7500 więc ciągle można się
    Nie wiem, musiałbym to zobaczyć, ale wierzyć mi się nie chce, bo
    uruchamiałem Linuxa na Celeronie 633, 64MB SDRAM, Riva TNT-2 32MB i nic nie
    tnie przy 1024x768x24(85Hz). Działa pięknie i płynnie. To co piszesz to
    demagogia nie mająca nic współnego z rzeczywistością.

    > a co definiuje że neostrada jest "winsprzętem"?
    Tylko niektóre modemy od neostrady to typowy winsprzęt. A i tak większość z
    nich działa bez problemu pod Linuxem. Problemu są tylko z wybranymi
    modemami.

    > Z persektywy usera, popularna usługa powinna działać,
    > jeśli nie to jest to poważna wada.
    Do Windowsa producent daje sterowniki. A to co ma stery "fabryczne" w
    Windowsie będzie również bez problemu działać pod Linuxem.

    > albo ściągać "fachowca" i zapłacić (to już lepiej winde kupić i mieć
    > spokój) to tak z perspektywy usera (który niebardzo zna się na kompach)
    Kto powiedział, że każdy musi się znać na komputerach? Nawet dobrze postawić
    windowsa to szuka i potrafi to mniej niż 10% użytkowników, czego efektem
    jest przeinstalowanie windy średnio co 3 miesiące. A teraz najbardziej
    zabawne serwery upgrate'owe Ms stoją na Linuxach, bo tylko te okazały się
    odporne na grasujące w internecie wirusy. Skoro Ms nie ufa własnym
    produktom (a chyba stać ich na wydanie kasy na solidne zabezpieczenia), to
    ja normanie myślący człowiek może im ufać? Kupiłbyś samochód, którego
    sprzedawca nie chciałby za żadne pieniądze poprowadzić, czy w ogóle wsiąść
    do niego? Ludzie mądrzeją, czy też wzrasta świadomość informatyczna
    społeczeństwa. Porażka Ms jest nie unikniona. Większość nowo otwieranych
    firm w Polsce mających co kolwiek wspólnego z rynkiem IT bazuje na
    Linuxach. Popatrz się na oferty pracy.

  • 28. Data: 2003-12-31 17:17:02
    Od: "Bach2k" <b...@T...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarek Krochmalski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > LOL na jakiej podstawie taka konkretna wartosc

    założyłem że mogą zejść z ceny o połowe,
    wartość określił bym jako przybliżoną.
    (ale 49 fajnie wygląda ;p)
    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl

  • 29. Data: 2003-12-31 17:17:23
    Od: Jarek Krochmalski <j...@w...pl>

    Użytkownik Bach2k napisał:
    > MS moze zejsc z ceny IMO do 49$,

    LOL na jakiej podstawie taka konkretna wartosc

    pozdro
    Jarek Krochmalski

  • 30. Data: 2003-12-31 18:11:15
    Od: "Kilof" <n...@m...pl>

    "Raf256" <s...@r...com> wrote in message
    > "slimak" <s...@p...pl> wrote in

    > W codziennym uzytku - chociazby pod wzgledem bezpieczenstwa, oraz
    > gospodarki pamiecie w bardziej profesjonlanych zadaniach (tutaj dopiero
    > WinNT,XP,2K to w miare sensownie rozwiazuja, ale tez nie do konca AFAIR)

    Jak czytam takie teksty, to normalnie wymiekam... :-)
    Krotko - zastrzezenia co do gospodarki pamiecia w Windows XP - prosze
    o przyklady.
    (tylko nie mow tutaj co pod Win 9x nie dziala jak tak, bo ja zaczne mowic,
    ze linux jest beeee, bo pod kernelem 1.0.2 nie dziala to i to...)

    Pozdrawiam,
    Kilof