-
11. Data: 2002-07-23 20:02:24
Temat: Re: ile za nazwe firmy?
Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>
Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
wiadomości news:slrnajrd57.g8r.ziembor.news@bluesky.domek.ziemb
or.waw.pl...
> MJ Skorupscy na pl.praca.dyskusje:
> > Nie wymyslam nowej marki. Podaje tylko x propozycji nazwy dla firmy.
Firma
> > akceptuje lub nie.
>
> nadal: nazwa firmy to jej marka.
to moze inaczej: nazwa jest jedynie czescia marki :-)
M.
-
12. Data: 2002-07-23 22:57:58
Temat: Re: ile za nazwe firmy?
Od: No Name <v...@w...pl>
>> Problem w tym, ze jesli wymyslenie zajmuje mi godzine, to wychodzi na
>> to, ze mam wziac za to na przyklad 15 zlotych? W tym wypadku nie
>> wchodzi w gre mnozenie czasu przez stawke godzinowa.
> Jeżeli w godzinę potrafisz wymyśleć nazwę firmy, to wspólczuję twojemu
> zleceniodawcy, albo jest naiwny albo się naciął.
Mnie wymyślenie dwóch nazw firm zajęło wiele dni. Na dobrą sprawę jedną
wymyśliła żona. Obie firmy są moje. Wymyślanie nazwy jest aktem twórczym
i stosowanie norm czasowych jak przy wylewaniu betonu to chyba coś nie
tak. Nazwa jednej firmy dobrze określa to, co ona robi, druga jest
utworzona z nazwiska i po prostu dobrze brzmi i kojarzy się. Coś , co
nazywa się wymyśleniem, to jednak była chwila.
> Żadnej analizy rynku nie robisz, badań, sondazy itp.??? nawet nie
> sparwdzasz, czy ta nazwa nie jest już zastrzeżona???
Firma o zasięgu lokalnym może posługiwać się nazwą identyczną jak inne
firmy, o ile nie podlega ona dodatkowej regulacji prawnej. Można się o
tym przekonać wertując książkę telefoniczną w internecie.
> Za taką chałę to 15 złotych za dużo.
Jest to podejście charakterystyczne dla pewnej grupy zleceniodawców
(płaci się za to, że pracownik się spoci przy robocie).
Jeżeli nazwa jest dobra, to nie ma znaczenia kto i ile czasu ją
wymyślał. Kupujący nie będzie widział słupków analiz, nazwa albo się
spodoba i przyjmie, albo nie. Mercedes to po prostu damskie imię. BMW to
pierwsze litery czegoś podobnego jak Zakłady Mechaniczne Ursus.
Banalne, trywialne i proste. Nikt jednak nie stwierdzi, że nie są to
super nazwy. Stoi za nimi produkt, tradycja, kultura techniczna image i
prestiż.
Te nazwy nie powstały w arkuszu kalkulacyjnym lecz budowane były pracą
wielu pokoleń.
Tworzenie nazwy w oparciu o analizę rynku i badania "marketingowe" jest
z pewnością bardzo nowoczesne i współczesne - ale wybacz porównanie: to
tak jak jeść po to, by się wyrzygać. Z pewnością jednak doskonale
komponuje się ze światem białokołnierzykowych enrońskich gogusiów, co to
naźwisko swego company mają od pewnego bajkopisarza z krainy klocków Lego.
Nazwa średnia: 50 zł.
Nazwa zwykła: 200 zł
Nazwa super: 10 000 zł
(to taka prawie jak koka-kola albo maggoland, "ważne, że mu łańcuch nie
spadł" - poza fajną reklamą to jakieś słodzone szczyny, których nie
zamierzam nawet próbować, podobnie jak innych produktów, których nie
potrzebuję, a które są czystym wytworem marketingowej braci: bierzemy
coś, dajemy nazwę, kręcimy spota, odwołujemy się do młodego odbiorcy,
ble, ble)
Dogbert (faktury wysyłam pocztą).
-
13. Data: 2002-07-24 05:37:21
Temat: Odp: ile za nazwe firmy?
Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>
> > nadal: nazwa firmy to jej marka.
>
> to moze inaczej: nazwa jest jedynie czescia marki :-)
> M.
Tak w formalnie to firma jest nazwa:-).
(wg prawa gospodarczego)
Joan
-
14. Data: 2002-07-24 05:41:58
Temat: Re: ile za nazwe firmy?
Od: "budowa-2" <b...@n...pl>
A ja podziwiam Niemców za ich "brak twórczego myslenia".
Bardzo często nazwa firmy to po prostu to co robią + nazwisko.
Jak tam ktoś jest rzeźnikiem to nawet przez myśl mu nie przejdzie, żeby dodawać we
wpisie jeszcze
export-import, itp.
mat
-
15. Data: 2002-07-24 05:57:29
Temat: Re: ile za nazwe firmy?
Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>
Użytkownik "Joanna" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ahle4g$2di$1@news.onet.pl...
> > > nadal: nazwa firmy to jej marka.
> >
> > to moze inaczej: nazwa jest jedynie czescia marki :-)
> > M.
>
>
> Tak w formalnie to firma jest nazwa:-).
> (wg prawa gospodarczego)
>
> Joan
Ale w tym wypadku patrzymy nie z punktu widzenia prawa tylko marketingu.
M.
-
16. Data: 2002-07-24 13:14:25
Temat: Re: ile za nazwe firmy?
Od: No Name <v...@w...pl>
> A ja podziwiam Niemców za ich "brak twórczego myslenia".
> Bardzo często nazwa firmy to po prostu to co robią + nazwisko.
> Jak tam ktoś jest rzeźnikiem to nawet przez myśl mu nie przejdzie, żeby dodawać we
wpisie jeszcze
> export-import, itp.
Bardzo podobają mi się nazwy firm naszych krajowych hohsztaplerów; mam
wrażenie, że zostały zaczrpnięte z lektury szyldów żydowskich sklepików
Hamburga w latach 70-ych ;-). Pozwolę sobie nie cytować.
Niemcy mają parę fajnych patentów na szyldy firmowe. Np. w
małomiasteczkowych gospodach kredą napisane: "dzisiaj świniobicie!"
Pzdr: Dogbert