PracaGrupypl.praca.dyskusjegrożba wypowiedzenia!! POMOCY!

  • 11. Data: 2006-02-15 20:17:37
    Temat: Re: grożba wypowiedzenia!! POMOCY!
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dsv18c$9vc$1@achot.icm.edu.pl coral <c...@w...pl> pisze:

    > Witam
    > mam pytanie grozi mi utrata pracy, wypowiedzenie umowy w tym
    > tygodniu,dowiedziałam sie o tym od zaufanej osoby z pracy
    > co robic? uciekac na zwolnienie?
    A ile wynosi Twój okres wypowiedzenia?
    To rozwiązanie polecałbym tylko w przypadku rzeczywiście pewnego zagrożenia
    wypowiedzeniem. Ale jest to skuteczne. Oceny moralne takiego postępowania
    nie obchodzą mnie - to jest walka o środki do życia, czyli dżungla.

    > czy jezeli pojde na zwolnienie lekarskie jak dlugo taki stan moge
    > ciagnac?
    Bez ryzyka otrzymania wypowiedzenia minimum 180 dni.

    > czy bedac na zwolnieniu moge rozwiazac stosunek pracy za porozumieniem
    > stron bez okresu wypowiedzenia ze strony pracownika
    Rozwiązać umowę za porozumieniem stron można zawsze.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-02-15 20:23:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 12:50:21 +0100, RealCom
    <j...@i...pl> zakodował:

    >pracodawcy. To żeby być bogatym to moje zadanie, nie mojego szefa.

    A prywatnie, to skąd bierzesz pieniądze? To zadanie Twoich
    kontrahentów? Przyjaciół? Państwa? Celem nigdy nie jest zrobienie z
    kogoś (czy z jakiejś firmy) bogatej firmy. Celem jest uzyskanie dwu
    (albo i wielo) stronnych korzyści. Celem pracodawcy nie jest
    uczynienie Ciebie bogatym, tak samo jak Twoim celem nie jest
    uczynienie bogatym pracodawcy. Ale jeżeli będąc razem obaj osiągacie
    korzyści - to wzbogacenie was jest skutkiem ubocznym synergii jaka
    występuje.

    >Stąd zamiast opluwać rząd i pracodawców może warto spojrzeć na siebie i
    >odkryć potencjał i go wykorzystać.

    A gdzie widzisz to opluwanie rządu i pracodawców w poście Kapsla?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2006-02-15 20:28:49
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jotte napisał(a):

    > Bez ryzyka otrzymania wypowiedzenia minimum 180 dni.

    No nie do końca, zawsze istnieje ryzyko negatywnego zweryfikowania
    zwolnienia przez ZUS. Więc na wszelki wypadek niech bierze zwolnienia na
    jakieś rzeczywiste schorzenia a jak symuluje to najlepiej coś z
    neurologii lub inne podobne trudne do jednoznacznego sprawdzenia.

    > Rozwiązać umowę za porozumieniem stron można zawsze.

    Za porozumieniem stron tylko wtedy gdy zarówno pracodawca jak i
    pracobiorca wyrażają na to zgodę. No ale skoro autora wątku i tak chcą
    się pozbyć to z tym problemu by nie miał.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2006-02-15 20:29:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 15 Feb 2006 12:50:14 +0100, "Makaron"
    <b...@p...onet.pl> zakodował:

    >Na zwolnieniu mozesz być do 6 miesięcy pobierając wynagrodzenie w wys 80%

    Można dłużej.

    >Na zwolnienie możesz iść nawet po otrzymaniu wypowiedzenia, bodajże nawet (ale
    >sprawdź to) w ostatnim dniu okresu wypowiedzenia i ciągle masz te same prawa.

    Co nie przerywa biegu wypowiedzenia i w takiej sytuacji ZUS chętnie
    robi kontrole.

    >Jeśli będą chcieli ci je wręczyć, zemdlej, wpadnij w szał, zacznij bełkotać-
    >nie podpisuj i nie czytaj.

    Nie ma znaczenia - wystarczy odczytać wypowiedzenie (dla celów
    dowodowych przydałoby się ze 2 świadków) w obecności pracownika.

    >Podobnie z chorobami neurologicznymi - praktycznie są bardzo ograniczone
    >możliwości udowodnienia przez orzecznika lub komisję ZUS że nie jesteś lub
    >jesteś chory, także możliwości są potencjalnie spore.

    Bardzo ładnie uczysz okradać ubezpieczyciela, a tym samym wszystkich
    ubezpieczonych.

    >Olej chrzanienie grupowych "moralistów" - przez cały okres pracy płaciłeś
    >składki aby korzystać m.in z zasiku chorobowego podczas zwolnienia.

    Podczas prawdziwej choroby, a nie symulowanej.

    >część tej składki idzie na nieproduktywne biurwy z ZUS, więc korzystaj ile

    Co nie zmienia faktu, że nieuczciwie zabierasz pieniądze wpłacone
    przez ubezpieczonych (z których margines to te biurwy). Nie okradasz
    ich, tylko nas, pracowników.

    >można, bez skrupułów bo w stosunku do Ciebie nikt tych skrupułów nie ma i mieć
    >nie będzie.

    Tak jak Ty nie masz do mnie czy do innych pracowników (w tym do siebie
    i "moralistów" grupowych). Typowo komunistyczne podejście - okradamy
    "ich" - tylko nikt nie rozumie, że okradamy nas. Podoba mi się
    świadomość Amerykanów, że to, co państwo wydaje, to ich podatki i chcą
    z tego rozliczać (tacy z nich "moraliści").

  • 15. Data: 2006-02-15 20:40:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dt02tu$14p$1@opal.futuro.pl Piotr
    <s...@r...com> pisze:

    > No nie do końca, zawsze istnieje ryzyko negatywnego zweryfikowania
    > zwolnienia przez ZUS.
    Temu się da zapobiec.

    > Więc na wszelki wypadek niech bierze zwolnienia na
    > jakieś rzeczywiste schorzenia a jak symuluje to najlepiej coś z
    > neurologii lub inne podobne trudne do jednoznacznego sprawdzenia.
    Nie ma ludzi zdrowych. Są tylko źle zdiagnozowani. ;)

    > Za porozumieniem stron tylko wtedy gdy zarówno pracodawca jak i
    > pracobiorca wyrażają na to zgodę.
    Jakby Ci to powiedzieć..., hmm, wiesz... porozumienie stron właśnie na tym
    polega, że obie strony wyrażają zgodę na dane rozwiązanie. ;)))

    Jotte

  • 16. Data: 2006-02-15 21:15:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:7e37v1lmg3kd4lq4js7rf7lm69bblk0hmh@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Można dłużej.
    O miesiąc.

> [...]
    Temu się da zapobiec.

    > bełkotać- nie podpisuj i nie czytaj.
    > Nie ma znaczenia - wystarczy odczytać wypowiedzenie
    Skutecznie? Nieprzytomnemu?

    > Co nie zmienia faktu, że nieuczciwie zabierasz pieniądze wpłacone
    > przez ubezpieczonych
    Zabiera przede wszystkim pieniądze wpłacone przez siebie.
    Zrozum, że systemy oparte zasadzie solidarności społecznej nie są
    sprawiedliwe w potocznie-bulwarowym rozumieniu tego pojęcia. Pracownik,
    który w trakcie życia zawodowego wpłacał znaczącą kasę do ZUSu może po
    prostu nie dożyć momentu emerytury a spadkobiercy nie zobaczą grosza. Z
    drugiej strony pracownik płacący składki miesiąc czy dwa może być poddany
    leczeniu kosztującemu równowartość jego 10-letnich dochodów, może do końca
    życia pobierać rentę na którą nie zarobił itd.

    Jotte

  • 17. Data: 2006-02-15 21:56:29
    Od: RealCom <j...@i...pl>

    > synergii jaka
    > występuje.

    uuu łał...
    Trudne słowo, nieważne.

    > A gdzie widzisz to opluwanie rządu i pracodawców w poście Kapsla?

    Zanim zaczniesz używać pojęć których nie do końca rozumiesz naucz się
    choć czytać ze zrozumieniem. Moj post to głos poparcia dla słów Kapsla.

  • 18. Data: 2006-02-15 22:40:06
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jotte napisał(a):

    > Temu się da zapobiec.

    A zdradzisz w jaki sposób?

    > Jakby Ci to powiedzieć..., hmm, wiesz... porozumienie stron właśnie na tym
    > polega, że obie strony wyrażają zgodę na dane rozwiązanie. ;)))

    No czyli nie zawsze ;)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2006-02-15 23:03:31
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > A zdradzisz w jaki sposób?
    Weryfikacja zasadności korzystania ze świadczeń ZUS związanych z czasową
    niezdolnością do pracy z przyczyn zdrowotnych polega zasadniczo na wezwaniu
    ubezpieczonego do stawienia się przed lekarzem orzecznikiem (czasem jest to
    komisja, ale nie wiem od czego to zależy), kontroli dokumentacji diagnozy i
    leczenia, poddaniu badaniom kontrolnym itp.
    A resztę to nawet dziecko sobie dośpiewa.

    Ale zawsze _mogą_. I o to chodzi.

    Jotte

  • 20. Data: 2006-02-15 23:10:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 22:56:29 +0100, RealCom
    <j...@i...pl> zakodował:

    >Zanim zaczniesz używać pojęć których nie do końca rozumiesz naucz się
    >choć czytać ze zrozumieniem. Moj post to głos poparcia dla słów Kapsla.

    Za zrozumienie komunikatu odpowiada nadawca. Więc jak piszesz do
    Kapsla, to dlaczego mam sądzić, ze piszesz o kimś innym, skoro tego
    nie zaznaczyłeś w treści?