PracaGrupypl.praca.dyskusjefizyka czy automatyka

  • 21. Data: 2002-08-06 05:59:25
    Temat: Re: fizyka czy automatyka
    Od: W...@d...com.pl (Wojciech Janczara)

    Cześć,

    > zostałem
    > -----------

    Ja zaczynałem pracę informatyka w 1994 roku, a w tym czasie to na rynku
    zaczynał się boom informatyczny.

    > Alternatywa bycia informatykiem wcale mi nie przeszkadza. A wręcz
    > przeciwnie. (trochę wiedzy zabrakło)

    No właśnie, każdy uważa że bycie informatykiem (tylko proszę bez rozwijania
    tematu kto to jest informatyk) to takie super dobra, ciekawa i dobrze płatna
    praca.
    Jeżeli bardziej chcesz być informatykiem to idź na informatykę po tym
    kierunku możesz też pracować jako automatyk (szczególnie jeżeli jest to
    informatyka na politechnice).

    Jeżeli chodzi o pracę, to wygląda to tak jak tu już ktoś pisał. W każdym
    większym zakładzie jest jakiś automatyk, który jest odpowiedzialny za
    utrzymanie ruchu linii technologicznej. Jednak rzeczywiście w takim
    przypadku nie jest to (IMHO) zbyt ciekawa praca, taki automatyk najczęściej
    starzeje się razem z linią technologiczną ;-). Ale jest druga strona medalu:

    > a wszelkie

    I właśnie w takiej firmie trzeba szukać pracy. Jesteś wtedy na bieżąco z
    nowościami. Każdy kontrakt jest dla innego klienta, z innymi wymaganiami i
    innym sprzętem, więc nie grozi Ci "techniczna emerytura". Jest tylko jeden
    minus takiej pracy. Jeżeli masz rodzinę to musisz ją przekonać że jeżeli
    jesteś 1/2 roku w domu 1/2 w delegacji to znaczy że bardzo dużo czasu z nią
    (rodziną) spędzasz ;-(((((((.

    Best Regards
    or/lub
    Pozdrawiam Wojtek

  • 22. Data: 2002-08-06 15:47:01
    Od: "Piotr Kuć" <k...@n...invalid>

    "mangan" <m...@k...chip.pl> wrote in news:aimser$3a9$4@news.tpi.pl:

    > --
    > Na PW przewidziane jest tlko 50 miejsc. Zatem może będą łagodniej do
    > podchodzić do studentów?

    Tak z ciekawości to gdzie chcesz się dostać, bo kierunek "Automatyka i
    Robotyka" widziałem na wydziałach Inżynierii Produkcjii, Elektrycznym,
    Mechatroniki, a na W. Elektroniki i Technik Informacyjnych choć z nazwy nie
    ma to są spacjalności na Makrokierunku.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kuć <kuciak[AT]kuciak.prv.pl>

  • 23. Data: 2002-08-06 15:47:04
    Od: "Piotr Kuć" <k...@n...invalid>

    "mangan" <m...@k...chip.pl> wrote in news:aimses$3a9$5@news.tpi.pl:

    > Po fizyce chyba z powodzeniem można zostać informatykiem nie?
    > Szczególnie gdy jest specjalizacja "fizyka komputerowa".

    Jeśli wyłączymy przypadek osoby samemu uczącej się informatyki podczas
    studiowania fizyki komputerowej, to wątpię. Poniżej zamieszczam wycinek ze
    strony Wydziału Fizyki. Jeśli przyjżysz się planowi studiów to zobaczysz że
    nie ma dużo wspólnego z informatyką, a różnicuje się na 4 i 5 roku. Dla
    porówania zamieszczam też informacje o informatyce na wydziałach
    Elektroniki i Technik Informacyjnych oraz Matematyki i Nauk Informacyjnych.

    ======

    http://www.if.pw.edu.pl/html/dydaktyka.html#spec

    Fizyka Komputerowa: W ramach tej specjalności kształceni są specjaliści z
    zakresu fizyki technicznej ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji w
    zakresie zaawansowanych technik komputerowych. Dotyczy to zarówno
    nowoczesnych technik pomiarowych "on-line", sterowania i akwizycji danych,
    jak i metod "off-line" (programowanie obiektowe, modelowanie, symulacja,
    wizualizacja, zaawansowane metody analizy danych pomiarowych). W obrębie
    specjalności fizyka komputerowa studenci mogą ukierunkować swoje
    zainteresowania w następujących dziedzinach: fizyka jądrowa (struktura
    jądra, zderzenia ciężkich jonów), sieci neuronowe, chaos deterministyczny w
    zastosowaniu do zagadnień fizyki, ekonomii i medycyny, fizyka ciała stałego
    i optoelektronika.

    ======

    http://www.elka.pw.edu.pl/WEiTI/studia/informator/pr
    ogram1.shtml

    Typowy plan studiów na kierunku informatyka zawiera następujące przedmioty
    ogólne i kierunkowe:

    Wstęp do matematyki (teoria mnogości, logika, algebra abstrakcyjna);
    Analiza;
    Algebra;
    Probabilistyka
    Fizyka;
    Podstawy elektroniki;
    Wstęp do informatyki;
    Podstawy programowania;
    Programowanie obiektowe (C++);
    Algorytmy i struktury danych;
    Programowanie zdarzeniowe (Java);
    Układy cyfrowe;
    Architektura komputerów;
    Systemy mikroprocesorowe;
    Systemy operacyjne;
    Inżynieria oprogramowania;
    Bazy danych;
    Sieci komputerowe;
    Języki zastosowań internetowych;
    Projektowanie aplikacji internetowych;
    Badania operacyjne;

    a ponadto: język obcy, przedmioty społeczno-humanistyczne, przedmioty z
    zakresu prawa, ekonomii i zarządzania oraz wychowanie fizyczne. Elementy
    programów kształcenia specjalistycznego zostaną przedstawione w
    podrozdziałach 2.3 i 2.4.

    ======

    http://www.mini.pw.edu.pl/pol/Studia/inform_I.htm

    Program studiów
    W okresie pierwszych dwóch lat wykładane przedmioty mają głównie charakter
    podstawowy. Obowiązkowe są m.in. analiza matematyczna, algebra z geometrią,
    elementy logiki i teorii mnogości, fizyka, języki programowania (Pascal, C,
    C++, assambler), matematyka dyskretna, elementy konstrukcji sprzętu
    cyfrowego, metody numeryczne, rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
    komputerowa, algorytmy i struktury danych, lingwistyka matematyczna,
    systemy operacyjne, bazy danych, grafika komputerowa oraz sieci
    komputerowe. Szczególny nacisk położony jest na nauczanie oparte o projekty
    i to zarówno indywidualne jak i zespołowe. Podczas kolejnych semestrów
    studenci specjalizują się, zgodnie ze swymi zainteresowaniami, w wybranych
    zagadnieniach informatycznych, a semestr ostatni przeznaczony jest na
    przygotowanie i obronę pracy dyplomowej. Część przedmiotów jest
    obowiązkowa, a część obieralna, ale związana z obraną specjalizacją.