PracaGrupypl.praca.dyskusje › e-sklep, a prawo!!!

  • 1. Data: 2003-10-06 18:48:59
    Temat: e-sklep, a prawo!!!
    Od: "siewicz" <s...@W...onet.pl>

    Witam.
    Nie wiedziałem na jaką grupę wysłać to pytanie, więc postanowiłem sprobwać
    tutaj.
    Jakie wymagania, jakie formalności itd trzeba spełnić, żeby prowadzić skelp
    internetowy ?
    Jak to jest z podatkami itd... a może e-skleów to nie objemuje ?
    Pozdrawiam
    siewicz

  • 2. Data: 2003-10-07 11:13:40
    Temat: Re: e-sklep, a prawo!!!
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "siewicz" <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    skelp
    > internetowy ?
    > Jak to jest z podatkami itd... a może e-skleów to nie objemuje ?

    w zasadzie US nie interesuje jak sprzedajesz - z samochodu, z torby czy w
    sklepie normalnym lub internetowym, ważne by to zgłosić do skarbówki no i
    oczywiscie miec zarejestrowaną działalność gospodarczą

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2003-10-07 13:58:26
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > w zasadzie US nie interesuje jak sprzedajesz - z samochodu, z torby czy w
    > sklepie normalnym lub internetowym, ważne by to zgłosić do skarbówki no i
    > oczywiscie miec zarejestrowaną działalność gospodarczą

    a co jezeli sklep bedzie za granica?
    w sensie strona bedzie na zagranicznym serwerze?
    lub inny przypadek, co jak sprzedam cos za granice?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 4. Data: 2003-10-07 17:51:36
    Od: "Arek Karas" <k...@2...pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a co jezeli sklep bedzie za granica?
    > w sensie strona bedzie na zagranicznym serwerze?
    Ale wysylane z Polski, czyli sprzedarz w Polsce.
    > lub inny przypadek, co jak sprzedam cos za granice?
    No to tu juz sprawa bardziej skomplikowana, ale ciagle transakcje jest
    dokonywana w Polsce.

    Pozdrawiam
    AK

  • 5. Data: 2003-10-07 21:21:39
    Od: Meping <m...@p...onet.pl>

    Arek Karas wrote:

    > Ale wysylane z Polski, czyli sprzedarz w Polsce.

    dokladnie

    > No to tu juz sprawa bardziej skomplikowana, ale ciagle transakcje jest
    > dokonywana w Polsce.

    dokladniej sprawa przesrana conieco, bo jest to export, a wiec troche
    papierkow do wypelnienia......

    Krzysztof "Meping" Chajęcki
    GSM 604 183-614

  • 6. Data: 2003-10-07 21:26:29
    Od: Agata Wasilewska <a...@n...spam.astercity.net>

    siewicz wrote:

    >Nie wiedziałem na jaką grupę wysłać to pytanie, więc postanowiłem sprobwać
    >tutaj.

    Odpowiedź niżej :-)

    >Jakie wymagania, jakie formalności itd trzeba spełnić, żeby prowadzić skelp
    >internetowy ?

    Musisz założyć regularną działalność gospodarczą. Przy odpowiednim
    wpisie do ewidencji możesz sprzedawać wszystko, co nie wymaga posiadania
    koncesji lub zezwoleń (po ichniemu: towary przemysłowe).

    >Jak to jest z podatkami itd... a może e-skleów to nie objemuje ?

    He. Chciałbyś :-)

    Można nie kupować kasy fiskalnej. Sprzedaż jest wyłączona z tego
    obowiązku, jeśli zapłaty dokonywane są wyłącznie przelewem na rachunek
    bankowy.

    http://tinylink.com/?br0Z8v4rVh

    Tu zdaje się są jednak pułapki (jak to u nas) z kartami płatniczymi i
    płatnościami gotówką. Przyznam, że nie wiem dokładnie, jak wtedy się
    liczy limit płatności zwolniony od obowiązku 'kasowania' - czy wchodzą
    tylko płatności gotówkowe, czy wszystkie. Radziłabym się dopytać na
    pl.soc.prawo.podatki. W ogóle polecam archiwum tej grupy.

    Dokumentujesz sprzedaż wystawiając paragony lub faktury VAT, ale w tym
    drugim przypadku klient musi ci odesłać podpisaną fakturę lub wystawić
    upoważnienie do wystawienia faktury bez podpisu.

    Obowiązek zapłaty podatku VAT powstaje z chwilą otrzymania zapłaty za
    towar. Ale tu znowu mam wątpliwości, bo po pierwsze nie wiem, czy nie
    decyduje również data wystawienia faktury (a w praktyce wysyłasz fakturę
    z paczką) i nie jestem również pewna, jak to jest ze zwrotami. Znów
    odsyłam po bardziej szczegółową wiedzę na grupę podatkową.

    pzdr
    --
    Agata

  • 7. Data: 2003-10-08 06:43:12
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > dokladniej sprawa przesrana conieco, bo jest to export, a wiec troche
    > papierkow do wypelnienia......

    ale eksport ma jakies bonusy z vatem.

    Nie znam sie wogole na tym, ale tak cos mi sie o uszy obilo, ze fajnie jest
    cos wyeksportowac.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 8. Data: 2003-10-08 17:10:40
    Od: Meping <m...@p...onet.pl>

    Michal Talaga wrote:

    > Nie znam sie wogole na tym, ale tak cos mi sie o uszy obilo, ze fajnie
    > jest cos wyeksportowac.

    tak - jak towar wyjezdza za granice to zwracaja Ci vat... Co z tego, skoro
    jak go wwieziesz spowrotem to musisz go ponownie zalacic, a masz jeszcze
    szanse oberwac akcyze i pare innych przyjemnosci...

    Krzysztof "Meping" Chajęcki
    GSM 604 183-614

  • 9. Data: 2003-10-08 22:36:49
    Od: Meping <m...@p...onet.pl>

    Agata Wasilewska wrote:

> [...]
    > liczy limit płatności zwolniony od obowiązku 'kasowania' - czy wchodzą
    > tylko płatności gotówkowe, czy wszystkie. Radziłabym się dopytać na

    tylko gotowkowe. w pierwszym roku dzialalnosci jest to
    tys. zl, w drugim zdaje sie tys zl obrotu gotowkowego (nie przez konto
    bankowe). Nie mam 100% pewnosci, ale na logile platnosc karta powinna byc
    traktowana tak jak wplata na konto, bo przeciez tam trafiaja pieniadze i
    jest to na wyciagu, a do tego sie to sprowadza

    > Dokumentujesz sprzedaż wystawiając paragony lub faktury VAT, ale w tym
    > drugim przypadku klient musi ci odesłać podpisaną fakturę lub wystawić
    > upoważnienie do wystawienia faktury bez podpisu.

    i z tym jest dym.... 2/3 faktur nie wraca... ;-( pozostaje drukowanie
    dwoch kopi i jak delikwent nie odesle to podpisanie za niego... ;-(

> [...]
    > z paczką) i nie jestem również pewna, jak to jest ze zwrotami. Znów
    > odsyłam po bardziej szczegółową wiedzę na grupę podatkową.

    a to zalezy jak sobie przyjmiesz. Z punktu widzenia prawa wazna jest
    konsekwencja postepowania (aby sie VAT nie rozjezdzal). Albo przyjmujesz,
    ze za date sprzedazy uznajesz przyjecie (wplyniecie) zamowienia, albo
    wysylki paczki, albo wplyniecia kasy na konto. Aby sie nie babrac ze
    zwrotami proponuje to trzecie rozwiazanie. Wiem co mowie. Ja wybralem
    drugie i klalem na czym swiat stoi....

    Krzysztof "Meping" Chajęcki
    GSM 604 183-614

  • 10. Data: 2003-10-09 06:33:34
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > tak - jak towar wyjezdza za granice to zwracaja Ci vat... Co z tego, skoro
    > jak go wwieziesz spowrotem to musisz go ponownie zalacic, a masz jeszcze
    > szanse oberwac akcyze i pare innych przyjemnosci...

    A nie jest przypadkiem tak, ze jak sprzedasz uslugi (a byc moze i towary) za
    granice, to stajesz sie eksporterem?
    A eksporter ma mozliwosc : ....... <- tutaj wlasnie nie pamietam, ale w
    telewizorni mowili cos o tym jakis czas temu.
    A bylo to cos w stylu o odliczaniu vatu i nie tylko od tego co sie
    eksportuje.
    --
    Michal
    Strategiczny PBEM