PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzien wolny na pogrzeb bliskiej osoby

  • 1. Data: 2004-02-16 10:05:03
    Temat: dzien wolny na pogrzeb bliskiej osoby
    Od: "Berthli" <berthli@_wytnijto_op.pl>

    Witam

    Mam pytanie, czy z powodu smierci bliskiej osoby przysluguje dzien wolny na
    okolicznosc pogrzebu? Jezeli tak, to jaki stopien pokrewienstwa jest tym
    prawem objety (w moim przypaku chodzi a dziadka)? I czy jest to urlop
    bezplatny, czy dzien wolny platny oraz ewentualnie jaka jest podstawa
    prawna.

    Dziekuje i pozdrawiam

    B. McH

  • 2. Data: 2004-02-16 10:47:43
    Temat: Re: dzien wolny na pogrzeb bliskiej osoby
    Od: "Katia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Berthli" <berthli@_wytnijto_op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawem objety (w moim przypaku chodzi a dziadka)? I czy jest to urlop
    > bezplatny, czy dzien wolny platny oraz ewentualnie jaka jest podstawa

    Przysluguje Ci jeden dzien wolny. Jest to w kodeksie pracy. Po mojemu to
    jest normalnie dzien platny.

    Katia

  • 3. Data: 2004-02-16 10:54:54
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > B. McH
    >Witam
    >Należy się 1 dzień wolnego - płatny. Dz.U. nr 60 z 1996 poz.281 par. 15.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-02-16 21:32:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 16 Feb 2004 11:47:43 +0100, "Katia"
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Przysluguje Ci jeden dzien wolny. Jest to w kodeksie pracy. Po mojemu to
    >jest normalnie dzien platny.

    Możesz zacytować KP??

    Bo ja takie zapisy znam tylko w rozporzadzeniu w sprawie sposobu
    usprawiedliwiania nieobecnosci w pracy oraz udzielania pracownikom
    zwolnien od pracy:

    § 15. Pracodawca jest obowi?zany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmuj?cy:

    1) 2 dni - w razie ?lubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca,
    matki, ojczyma lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ?lubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu
    jego siostry, brata, te?ciowej, te?cia, babki, dziadka, a także innej
    osoby pozostaj?cej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpo?redni?
    opiek?.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775