PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyskusja o j japonskim...aneks

  • 11. Data: 2002-06-17 07:02:00
    Temat: Re: dyskusja o j japonskim...aneks
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik k...@p...onet.pl napisał:

    > We wspomnianym ogloszeniu wydaje mi sie , ze deklarowana niziutka pensja jest
    > tylko i wylacznie sygnalem dla osob "niepozadanych", aby mimo niezlych
    > kwalifikacji nie zglaszaly sie na stanowisko dla "swojego". Kto broni po
    > miesiacu pracy dac podwyzke osobie juz zatrudnionej? Wtedy juz do realnej
    > wysokosci.

    W przypadku firmy prywatnej takiej potrzeby by nie było. Może więc
    chodzić o firmę z udziałem skarbu państwa - wtredy osadzanie "swojego"
    nie jest omijaniem nieżyciowych przepisów, jak chciał jeden z
    przedmówców, ale w przypadku, gdy osoba ta nie posiada dostatecznych
    kompetencji może zostać potraktowane jako działanie na szkodę spółki.

    Dogbert

  • 12. Data: 2002-06-18 11:12:03
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    > Nie wiem , czy rozmawiamy o tym samym, więc mam prośbę: napisz, przed
    > jakimi idiotyzmami broni firmę ogłoszenie w pośredniaku, że szuka ona
    > prezesa za minimalną krajową pensję - jako miś o małym rozumku nie
    > bardzo potrafię do tego dojść samodzielnie.

    Wystarczy, ze spolka nalezy do gminy, ma w niej udzialy Skarb Panstwa czy
    tez znajduje sie w jakiejkolwiek "uregulowanej" sytuacji, i ze rekrutacja
    juz jest ustawiona, a wtedy wystawienie smiesznej pensji w obowiazkowym
    ogloszeniu ma na celu zniechecenie ewentualnych intruzow. Jesli spolka jest
    panstwowa, to rzeczywiscie tego typu uklad nie jest czyms normalnym, ale co
    robic, jesli przepisy zamiast rozsadnie porzadkowac wynagrodzenie wladz
    spolek z udzialem publicznym stanowia jedynie wyrazenie zawisci holoty
    zwanej poslami poprzedniej koalicji (mam na mysli tzw. ustawe kominowa).

    Moze tez spolka chciec zatrudnic cudzoziemca. Wokol zatrudnienia
    cudzoziemcow, nawet przez ich wlasne firmy, nabudowano juz taki mur
    biurokracji, ze dziwie sie, ze ktokolwiek jeszcze probuje. I jest coraz
    glupiej ... wiec i probuje coraz mniej, teraz przyszedl czas na inwestycje
    dalej na Wschod...

    Jednym z elementow procedury zatrudniania cudzoziemca jest udowodnienie, ze
    na rynku krajowym nie ma nikogo na dane miejsce. Stad takie ogloszenia...

    Wyjasnilem?

    MM

  • 13. Data: 2002-06-18 19:30:53
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Maciek Marchewczyk napisał:
    (...)
    > Wystarczy, ze spolka nalezy do gminy,(...)(mam na mysli tzw. ustawe kominowa).

    Wychodzi na moje, że ktoś próbuje w spółce założonej z pieniędzy
    publicznych obsadzić "swojaka". Nie wiem, tylko po co, skoro ustawa
    kominowa każe mu płacić 760 zł. Wiem, wiem, ciągnę druta. Mam jednak
    prawo oczekiwać, że za moje pieniądze zrobi się normalny konkurs i
    wybierze godną personę, a nie wszawego bękarta - krewnego i znajomego
    królika.

> [...]
    > na rynku krajowym nie ma nikogo na dane miejsce. Stad takie ogloszenia...

    1. Prezes zarządu nie musi być zatrudniony (nie musi mieć umowy o
    pracę)i nie musi pobierać wynagrodzenia (a jeżeli, to niekoniecznie
    tutaj) - o taką osobę w ogłoszeniu chodziło
    2. Nie jestem pewien, czy odczuwasz jakąkolwiek różnicę pomiędzy
    prezesem zarządu a pracownikiem. Prezes zarządu odpowiada za
    zobowiązania spółki swoim majątkiem (gdyby spółka go np. utraciła) i
    karnie - pracownik raczej nie, tzn. na pewno nie za to, że źle pracuje.
    3. Jeżeli zatrudnienie cudzoziemca ma służyć wyłącznie kontroli przez
    "swojego" i jest stawiane jako warunek inwestycji - powiem szczerze i z
    doświadczenia: niech sp.......

    Jestem za tym, żeby swoboda zatrudniania była pełna w obie strony. BTW:
    co to za branża, że jedynie cudzoziemcy się na niej znają? Pewnie chodzi
    o liczenie pieniędzy.

    Dogbert