PracaGrupypl.praca.dyskusje › .doc, .rtf, czy .pdf

  • 41. Data: 2005-08-23 11:49:00
    Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    tivv <t...@o...pl> writes:

    > Na stronie producenta oczywiście, czyli tam gdzie dla Windowsa :-D

    ???
    zgodnie z http://foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
    to "Foxit Reader runs on Windows 95/98/NT/2000/XP/2003."

    > Poza tym standardowo na płytkach instalacyjnych swojej dystrybucji
    > powinieneś znaleźć ze dwa programy otwierające PDF-y.

    a czy ja na brak bezpłatnych pdf reader'ów narzekam?

    jimmij
    --
    I come from the Land Of Imagination

  • 42. Data: 2005-08-23 12:22:45
    Od: tivv <t...@o...pl>

    jimmij napisał(a):
    > zgodnie z http://foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
    > to "Foxit Reader runs on Windows 95/98/NT/2000/XP/2003."

    Przepraszam, nie doczytałem. Wziąłem że piszesz o Adobe AR.

    tivv

  • 43. Data: 2005-08-23 12:37:50
    Od: tivv <t...@o...pl>

    Tomasz Płókarz napisał(a):
    > I tak wygląda, gdy za rozwiązywanie praktycznych kwestii zabierze się
    > ktoś od praktyki oderwany.
    >
    > Od końca: zdziwiłbyś się, gdybyś to "nie może" spróbował zweryfikować;
    > pani Zosia może wszystko; ciężkość dokumentów Worda jest dyskusyjna; do
    > kogo DOC należy, to obok tematu; MS Word Viewer jest darmowym programem
    > Microsoftu do odczytywania DOCów.

    To do kogo DOC należy nie jest obok tematu. To zamknięty format jednej
    firmy, a nie standard dla dokumentów. Poza tym, co to za dokument skoro
    otwiera się wybebeszony w jakimś edytorze a nie w przeglądarce. Nic nie
    zmienia fakt istnienia programu MS Word Viewer. Poza tym jakim cudem
    pracodawca może oczekiwać, że posiadasz w domu drogi system biurowy do
    stworzenia dokumentu w formacie DOC?

    > Podejdź do losowych stu komputerów PC z przenośnym nośnikiem pamięci
    > zawierającym dokument w wersji DOC i PDF - według mojej oceny na 85-95
    > z nich otworzysz ten pierwszy, ten drugi na 30. To jak z tą przenośnością?

    Fakt, że Windowsy są gołe po instalacji, ale jakim cudem komputer w
    biurze może nie mieć przeglądarki PDF-ów ????? Nie wiem jak jest w
    Twoich stronach, ale na świecie istnieją pewne standardy, które muszą
    być przestrzegane: dlatego masz w gniazdku 230V (albo 2* mniej),
    dlatego Twój monitor promieniuje tyle, a nie więcej, dlatego masz układ
    klawiszy jaki masz, dlatego poprawnie napisane strony WWW poprawnie
    odczytują przeglądarki (choć może nie do końca :) ). PDF jest takim
    standardem, a DOC nie i stan oprogramowania na komputerze w jakiejś
    dziwnej firmie tego nie zmieni. Poza tym systemy uniksowe zdobywają
    coraz więcej komputerów biurowych i z DOC-em możesz się obudzić z ręką w
    nocniku.

    Pozdrawiam

    tivv

  • 44. Data: 2005-08-23 13:07:42
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 23-08-2005 o 14:37:50 tivv <t...@o...pl> napisał:

    > To do kogo DOC należy nie jest obok tematu. To zamknięty format jednej
    > firmy, a nie standard dla dokumentów.

    Standard to jest to, czego się powszechnie uzywa, czy to, co Ty sobie
    standardem nazwiesz?

> [...]
    > zmienia fakt istnienia programu MS Word Viewer. Poza tym jakim cudem
    > pracodawca może oczekiwać, że posiadasz w domu drogi system biurowy do

    Nie na temat. W wątku chodzi o to, w jakim formacie wysłac, gdy
    oczekiwania nie są podane?
    Ale zrób uliczną sondę "Jak stworzyć dokument w formacie PDF?" Wśród
    użytkowinków komputerów, 15% odpowie, że potrzeba - jeszcze droższego niż
    Word - Adobe Acrobata, 5%, że da się to zrobić za darmo, reszta odpowie,
    że nie wie albo w ogóle nie będzie wiedziało, co to PDF.

    > Fakt, że Windowsy są gołe po instalacji, ale jakim cudem komputer w
    > biurze może nie mieć przeglądarki PDF-ów ?????

    Bo ktoś jej nie zainstalował. Proste. Natomiast Word jest na KAŻDYM
    komputerze w biurze, mającym kontakt ze światem rzeczywistym.
    Dla ułatwienia: świat rzeczywisty to niekoniecznie wyłącznie miejsce,
    gdzie spotykają się różne LUG-i.

    (ciach)

    > Poza tym systemy uniksowe zdobywają coraz więcej komputerów biurowych i
    > z DOC-em możesz się obudzić z ręką w nocniku.

    Tak, tak... To wtedy... kiedyś... w przyszłości.... (A gdyby tu nagle było
    przedszkole, w przyszłości...) może udzielę innej odpowiedzi na pytanie.

    Fakt, że w jakiejś firmie albo urzędzie gdzieś na świecie zainstalowano
    Linuksa na komputerach biurowych, jest wydarzeniem tak niezwykłym, że
    światowe agencje o nim piszą.

  • 45. Data: 2005-08-23 13:48:57
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> writes:

> [...]
    > niż Word - Adobe Acrobata, 5%, że da się to zrobić za darmo, reszta
    > odpowie, że nie wie albo w ogóle nie będzie wiedziało, co to PDF.

    A tak zupełnie z innej beczki to zapytam z ciekawości: jak robicie pdfy?
    Nie chodzi mi o to jak można je robić bo kilka narzędzi znam,
    ale jak *wy* je robicie?

    pozd,
    jimmij
    --
    I come from the Land Of Imagination

  • 46. Data: 2005-08-23 14:16:08
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    23.08.2005 # 14:07:42, Tomasz Płókarz napisał:

    > Bo ktoś jej nie zainstalował. Proste.

    To pewne :)

    > Natomiast Word jest na KAŻDYM komputerze w biurze, mającym kontakt
    > ze światem rzeczywistym.

    Nieprawda - w mojej firmie do tej pory stosuje się Open Office - owszem
    są stanowiska, gdzie jest MS Office, ale jest ich niewiele. Do tego firma
    jest średniej wielkości ~150 osób - w tym 90% ludzi przy komputerach.
    --
    pozdrawiam

  • 47. Data: 2005-08-23 14:18:31
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 23-08-2005 o 15:48:57 jimmij <j...@j...jj> napisał:

    > A tak zupełnie z innej beczki to zapytam z ciekawości: jak robicie pdfy?
    > Nie chodzi mi o to jak można je robić bo kilka narzędzi znam,
    > ale jak *wy* je robicie?

    qprinter - freeware, PL, www.qprint.com.pl - wirtualna drukarka, z poziomu
    kazdej aplikacji

    openoffice 1.1.4 UX PL - czasami też używam.

  • 48. Data: 2005-08-23 14:18:54
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    23.08.2005 # 14:48:57, jimmij napisał:

    > jak robicie pdfy?

    LaTeX => PDF :D
    --
    pozdrawiam

  • 49. Data: 2005-08-23 14:28:02
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 23-08-2005 o 16:16:08 Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
    napisał:

    > To pewne :)

    > Nieprawda - w mojej firmie do tej pory stosuje się Open Office

    Przepraszam, oczywiście zagalopowałem sie, ale wiadomo, o co mi biegało :)

  • 50. Data: 2005-08-23 14:33:24
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    jimmij napisał(a):

    > A tak zupełnie z innej beczki to zapytam z ciekawości: jak robicie pdfy?
    > Nie chodzi mi o to jak można je robić bo kilka narzędzi znam,
    > ale jak *wy* je robicie?

    Openoffice

    Zbyszek