-
1. Data: 2005-08-16 16:42:14
Temat: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: "Marco" <m...@b...pl>
Witam,
W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że wszyscy
mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest niemożliwe) ?
Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i zdać
się na .doc ?
pozdrawiam
M
-
2. Data: 2005-08-16 17:04:19
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
Dnia 16-08-2005 o 18:42:14 Marco <m...@b...pl> napisał:
> Witam,
>
> W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
> najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że
> wszyscy mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest
> niemożliwe) ?
(swoją drogą, offtopicznie: Adobe Reader jest do niczego - należy używać
Foxita, który zamiast 30 sekund uruchamia sie w 3 i zamiast 20MB waży 1,
oraz nie potrzeba go instalować; istnieją podobno jakieś
super-duper-wypasione-z-bajerami PDFy zrobione hipernajnowszymi wersjami
Acrobata, z którymi Foxit sobie nie radzi, ale żadnych takich PDFów
jeszcze na oczy nie widziałem)
> Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i
> zdać się na .doc ?
Było wałkowane wiele razy na tej grupie, niestety wychodzi na to, że DOC,
ze standardowymi czcionkami Windowsa (Arial, Verdana, Tahoma, Times New
Roman) - tabela z najmniejszą możliwie (czyli =0) ilością bajerów typu
kolumny i sekcje, jest najbezpieczniejszy w sensie dotarcia do odbiorcy,
czyli pani Kasi z sekretariatu. Ale PDFa, moim zdaniem, nie zaszkodzi
dorzucić.
--
Odkąd myślę samodzielnie, głosuję na JK-M. http://pjkm.pl
-
3. Data: 2005-08-16 17:38:19
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 16 Aug 2005 18:42:14 +0200, "Marco" <m...@b...pl> wklepał(-a):
>Witam,
>
>W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
>najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że wszyscy
>mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest niemożliwe) ?
>
>Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i zdać
>się na .doc ?
RTF(A) :)
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
4. Data: 2005-08-16 18:12:54
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: "BH" <b...@o...pl>
Użytkownik "Marco" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
news:ddt51c$3li$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ?
JPG :-)
da się otworzyć, prawie wszędzie
-
5. Data: 2005-08-16 19:37:15
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>
Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
napisał w wiadomości news:op.svl1phwefrn0ri@donkichot...
> Dnia 16-08-2005 o 18:42:14 Marco <m...@b...pl> napisał:
>> Witam,
>> W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć
>> pewność, że wszyscy mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest
niemożliwe) ?
> (swoją drogą, offtopicznie: Adobe Reader jest do niczego - należy używać Foxita,
który zamiast 30 sekund uruchamia sie w 3 i
> zamiast 20MB waży 1,
[...]
Adobe Reader SpeedUp (wyłącza 'nadmiarowe' wtyczki)
--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
serwer post.pl, w całość złóż to sobie sam...
-
6. Data: 2005-08-16 20:43:04
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
Dnia 16-08-2005 o 21:37:15 DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>
napisał:
>> (swoją drogą, offtopicznie: Adobe Reader jest do niczego - należy
>> używać Foxita, który zamiast 30 sekund uruchamia sie w 3 i zamiast
>> 20MB waży 1,
> [...]
>
> Adobe Reader SpeedUp (wyłącza 'nadmiarowe' wtyczki)
>
Jasne, kobylasty soft + drugi soft, który kastruje tamtego - dziękuję
bardzo :>
--
Odkąd myślę samodzielnie, głosuję na JK-M. http://pjkm.pl
-
7. Data: 2005-08-16 23:37:40
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
16.08.2005 # 17:42:14, Marco napisał:
> Witam,
Hej
> W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
> najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że wszyscy
> mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest niemożliwe) ?
No więc... ja wszystkie CV od kilku miesięcy wysyłam w formacie pdf.
Swoją drogą - na jakieś kilkadziesiąt firm - odpowiedziały 4, może 5.
Zaczynam się zastanawiać, czy powodem tak małego zainteresowania nie
był właśnie format :(. Z drugiej strony - szukam pracy jako informatyk
i nie wyobrażam sobie jak w firmie informatycznej możnaby nie znać tego
formatu, chociaż kto wie...
> Czy może olać "profesjonalizm", na który i tak nikt nie zwróci uwagi i zdać
> się na .doc ?
Spróbuję kilka następnych - jeśli takie będę wysyłał - dołączyć jako .doc -
zobaczymy...
> pozdrawiam
ja również ;)
--
pozdrawiam
-
8. Data: 2005-08-17 06:37:07
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: "Marco" <m...@b...pl>
Użytkownik "Galathea" <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1hnn962ukv8rv.1bcdboqar3i8t.dlg@40tude.net...
> 16.08.2005 # 17:42:14, Marco napisał:
>
>> Witam,
>
> Hej
>
>> W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? Moim zdaniem,
>> najprofesjonalniej wyglądałby .pdf, ale czy mozna mieć pewność, że
>> wszyscy
>> mają zainstalowanego AR (co znając wiele firm, nie jest niemożliwe) ?
>
> No więc... ja wszystkie CV od kilku miesięcy wysyłam w formacie pdf.
> Swoją drogą - na jakieś kilkadziesiąt firm - odpowiedziały 4, może 5.
> Zaczynam się zastanawiać, czy powodem tak małego zainteresowania nie
> był właśnie format :(. Z drugiej strony - szukam pracy jako informatyk
> i nie wyobrażam sobie jak w firmie informatycznej możnaby nie znać tego
> formatu, chociaż kto wie...
Myślę, że absurdem byłoby, gdyby w branży informatycznej .pdf był czymś
nieznanym, choć, jeśli aplikacje odbiera ktoś związany z branżą jedynie
poprzez zatrudnienie w firmie o takim profilu, tak właśnie może być, chociaż
w szanującej się firmie program do odczytu pdf i innych formatów, powinien
być zainstalowany na każdym komputerze.
Swoją drogą : też wysyłam od kliku miesięcy - na razie w .doc i zastanawia
mnie, że na ~30 wysłanych ofert, odpowiedź uzyskałem tylko w przypadku 2.
Aplikacje wysyłam jedynie na stanowiska, na które spełniam w 100% wymagania.
Posiadam 5-letnie doświadczenie zawodowe ; wyższe studia (mgr) ; dobrą
znajomość języka ang.
Nie wiem : czy posiadam za wiele / za mało, czy tez ogłoszenia zamieszcza
się "pro forma"
pozdrawiam
MM
-
9. Data: 2005-08-17 07:13:29
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl>
Marco <m...@b...pl> napisał(a):
> Witam,
>
> W jakim formacie radzicie wysyłać list motywacyjny i CV ? {...]
wyslij w .txt :-)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2005-08-17 09:55:45
Temat: Re: .doc, .rtf, czy .pdf
Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
17.08.2005 # 07:37:07, Marco napisał:
> Myślę, że absurdem byłoby, gdyby w branży informatycznej .pdf był czymś
> nieznanym, choć, jeśli aplikacje odbiera ktoś związany z branżą jedynie
> poprzez zatrudnienie w firmie o takim profilu, tak właśnie może być, chociaż
> w szanującej się firmie program do odczytu pdf i innych formatów, powinien
> być zainstalowany na każdym komputerze.
W poprzedniej firmie pytanie "a co to jest pdf?" zdarzało się - kilka osób
nie znało formatu :|. Ale byli to elektronicy - konstruktorzy. Co do
informatyków - to format był im w miarę znany. Z kolei osoba
przeprowadzająca rekrutację itp, już nie miała zielonego pojęcia o innym
formacie, niż .doc (nie była informatykiem - właściwie sam nie wiem, kim
była z wykształcenia).
> Swoją drogą : też wysyłam od kliku miesięcy - na razie w .doc i zastanawia
> mnie, że na ~30 wysłanych ofert, odpowiedź uzyskałem tylko w przypadku 2.
Ja wysłałem dokładnie 39 ofert mailem - sprawdziłem :(. Ostatnio nawet
wybrałem się do Katowic (mieszkam niedaleko) z wydrukowanymi CV. Roznosiłem
po wszystkich firmach, które się "nawinęły" (te większe informatyczne
oczywiście). Zobaczymy, czy ktoś się odezwie - obliczyłem, że zostawiłem
około 15 w różnych firmach.
> Aplikacje wysyłam jedynie na stanowiska, na które spełniam w 100% wymagania.
Ja również - a nawet zdarza się, że moje kwalifikacje są o wiele większe,
niż wymagane na dane stanowisko.
> Posiadam 5-letnie doświadczenie zawodowe ; wyższe studia (mgr) ; dobrą
> znajomość języka ang.
Cóż, ja mam 1 rok doświadczenia w zawodzie, prawie ukończone studia,
również dobrze znam ang. i średnio francuski.
> Nie wiem : czy posiadam za wiele / za mało, czy tez ogłoszenia zamieszcza
> się "pro forma"
Ja też zaczynam się zastanawiać :(. Kumpel - który ukończył właśnie studia
- wysłał CV do firm, do których ja aplikowałem - na te same stanowiska. On
nie ma doświadczenia zawodowego - żadnej praktyki, stażu itp. Wyobraź
sobie, że jemu odpowiedzieli natychmiast odmownie, natomiast do mnie _nic_.
Żadnej odpowiedzi. Rozumiem, że może być wielu kandydatów itp, że proces
rekrutacji może potrwać, ale ... to już miesiąc. Wiem wiem... może im się
"przypomni" za tydzień/miesiąc/rok. Ale ten brak odpowiedzi trochę irytuje.
Zaczynam się zastanawiać, czy nie jest tak, jak sugerował już ktoś na tej
grupie - może to jest "pseudo-rekrutacja" w celu pozyskania danych
osobowych, poznania rynku itp. Ale jeśli jest to aż na taką skalę... mam
nadzieję, że się mylę ;).
> pozdrawiam
ja również ;)
--
pozdrawiam