PracaGrupypl.praca.dyskusje › dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?

  • 71. Data: 2006-06-19 04:06:02
    Temat: Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>

    18.06.2006: Aleksander Galicki wrote:

    > Ale masz jakies, inne niz pogaduszki z ziomami, doswiadczenie w omawianym
    > temacie? Czy tak sobie chrzanisz bez sensu?

    Nie podoba Ci się dyskusja na Twoim poziomie?

    --
    { <http://bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

  • 72. Data: 2006-06-19 05:01:43
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Nie podoba Ci się dyskusja na Twoim poziomie?

    Dziecko, troche pokory. Jesli jestes autorem tego:
    http://www.abstynenci.pl/o_autorze , to zanim bedziesz mogl dawac komus rady
    na temat kariery w IT minie jeszcze troche czasu. A jesli Twoje nastawienie
    sie nie zmieni, to bedziesz mogl dawac rady najwyzej mlodocianym koderom php i
    admninistratorom amatorskich portali. Punkt widzenia bowiem zalezy od punktu
    siedzenia, a Twoj punkt siedzenia jest taki, ze dobrej pracy w IT Ty jeszcze
    nie widziales na swoje oczy, porzadnej uczelni prawdopodobnie tez - i o jednym
    i o drugim nie masz zielonego pojecia. Cale swoje przemyslenia masz przez
    pryzmat malomiasteczkowej zapijaczonej Polski B.
    Pojdz na dobra uczelnie (najlepiej zagraniczna), postaraj sie o ciekawa prace
    w IT (nie, nie mam na mysli klepanie w html), popracuj w kilku takich firmach,
    pozniej dawaj rady. Nie na odwrot.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 73. Data: 2006-06-19 08:07:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Mam średnią stypendialną (> 4.0) i nie odstaję znacząco od studentów, którzy
    > nie pracują. Dopiero na drugim kierunku (bo studiuję dziennie i zaocznie)
    > mam stopnie nieco niższe, bo już nie stypendialne.
    >
    > I bez problemu wyrabiam obecnie robotę na pół etatu + dodatkowe zlecenia.
    >
    > A co? :>

    Napisz jeszcze jaka uczelnia i kierunek bo to ma znaczenie. Na
    polibudzie 30 godzin w tygodniu z czego wieksza czesc to labolatoria i
    cwiczenia jest standardem, dodatkowo okienka miedzyzajeciami...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 74. Data: 2006-06-19 08:20:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Aleksander Galicki wrote:
    > Ale, bez urazu, - to stek nonsensow. Lanie wody - po polsku sie to nazywa. W
    > branzy IT przy projektach produkcji oprogramowania gdzie uczestnicza wiecej niz
    > 3 osoby pracuje sie "od-do" i w biurze. Kropka. To nie ja wymyslilem.

    Wiesz... Pracowalem w kilku miejscach jako programista i tylko po czesci
    jest prawda to co piszesz... Godziny przyjscia/wyjscia sa zazwyczaj
    plynne, tzn zazwyczaj masz ok 2 godzinny czas pracy oficjalnie na to by
    dotrzec do pracy (nieoficjalnie nawet 4) i robisz swoje... Czas na
    spotkanie sie w zespole jak widac jest, a nie ma potrzeby kontaktowac
    sie przez 90% czasu pracy, chyba, ze jest juz to wdrozenie (i to jakies
    nietypowe, powiedzmy pierwsze), gdzie rzeczywiscie moga sie zdarzyc
    nieprzewidziane rzeczy (coz w testach labolatoryjnych nie wszystko idzie
    wychwycic), dlatego wtedy zazwyczaj trzeba byc i obserwowac (zazwyczaj
    pierwsze wdrozenia sa tzw "probne" wykonywane po pracy danej instytucji,
    ale z jej pracownikami i wykonuje sie w ten dzien czynnosci wykonywane w
    dzien powszedni tyle, ze ze zdwojona albo nawet potrojona efektywnoscia).

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 75. Data: 2006-06-19 08:58:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    [...]

    > Napisz jeszcze jaka uczelnia i kierunek bo to ma znaczenie. Na
    > polibudzie 30 godzin w tygodniu z czego wieksza czesc to labolatoria i
    > cwiczenia jest standardem, dodatkowo okienka miedzyzajeciami...

    No przecież już pisałem. Politechnika Śląska, Informatyka.
    A i owszem. Mamy sporo labek. W przyszłym sem. to będzie
    14h/tygodniowo. Ale póki co plan zajęć dawał się elastycznie
    dopasować, podobnie jak dawało się pogadać z prowadzącymi dane
    laborki i poprosić o jakąś wyrozumiałość.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 76. Data: 2006-06-19 21:36:58
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Aleksander Galicki napisał(a):
    > sporo dosc zaawansowanej matematyki (wlasciwie - statystyki). Slyszales o Item
    > Response Theory? To jest juz codziennosc, nawet nie przyszlosc, tego typu
    > testow i bez matematyki tam i nie rusz.
    Słyszałem ale mało. Czy to chodzi o określanie wiarygodności testu (w
    sensie: określenia wpływu zmiennych nie ujętych w opisie badanej grupy,
    coś jak liczby zespolone, gdzie owo "i" określa coś, czego pomierzyć się
    nie da, a co ma wpływ na działanie układu)?

    pozdrawiam urlopowo (za 23h)
    m.

  • 77. Data: 2006-06-19 21:44:15
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >dzien powszedni tyle, ze ze zdwojona albo nawet potrojona efektywnoscia).

    Oczywiscie, ze wszystko co napisalem mozna obwarowac mnostwem
    klauzul "zalezy". Ale generalnie: jak w pracy masz nad czym pracowac a na
    uczelni masz co studiowac to pogodzic te rzeczy bez konfliktu sie nie da.
    Zwykle jest strata dla nauki. Owszem, pracowalem full time na 5 roku, ale nie
    mialem niczego procz magisterki na glowie, wiec nazwac ten rok studiowaniem
    byloby niezasadniona przesada. Zeby uzmyslowic sobie co mam na mysli sprobuj
    wyobrazic 8-10 godzin intensywnej pracy, a pozniej czytanie przez kolejne 8
    godzin podrecznikow z matematyki, albo chocby jakiegos Dragon Book Ullmana (z
    teorii kompilacji). Zeby studiowanie nie bylo pustym slowem trzeba do niego
    podchodzic jak do ciezkiej pracy - jest to zreszta dla wiekszosci osob jedyna
    w zyciu okazja do rzeczywistego poszerzenia horyzontow intelektualnych
    (dotyczacych nauki rzecz jasna), bo jakakolwiek nauka podczas pracy bedzie z
    koniecznosci dotyczyla bardzo waskiego zakresu. Stad moj wniosek: jak
    okolicznosci finansowe nie zmuszaja, to warto czas studiow przeznaczyc na
    studia wlasnie. A juz sugestie, ze fuchy z php komus w CV pomoga to brak
    kontaktu z rzeczywistoscia. (Oczywiscie, zawsze mozna pracowac na wakacjach -
    ja pracowalem [zgodnie z profilem], badz mialem platne praktyki, podczas
    kazdych wakacji. )

  • 78. Data: 2006-06-20 04:10:38
    Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>

    19.06.2006: Aleksander Galicki wrote:

    > Dziecko, troche pokory. Jesli jestes autorem tego:
    > http://www.abstynenci.pl/o_autorze , to zanim bedziesz mogl dawac komus rady
    > na temat kariery w IT minie jeszcze troche czasu.

    Myślę, że Twoje ego nazbyt wiele się podbudowało, skoro wyczytałeś na mojej
    stronie, że jesteś starszy. Wierz mi - to żadna miara, patrząc po tym, co
    tu wypisujesz.

> [...]
    > i o drugim nie masz zielonego pojecia. Cale swoje przemyslenia masz przez
    > pryzmat malomiasteczkowej zapijaczonej Polski B.

    Oj, błędnie sądzisz, jak zwykle zresztą. Jak już mnie lustrujesz to rób to z
    głową - powtarzam: Google też trzeba umieć używać. W końcu to Ty masz pojęcie o
    IT, a ja jestem żółtodziub, nie?

    > Pojdz na dobra uczelnie (najlepiej zagraniczna), postaraj sie o ciekawa prace
    > w IT (nie, nie mam na mysli klepanie w html), popracuj w kilku takich firmach,
    > pozniej dawaj rady. Nie na odwrot.

    Pochwalisz się papierkiem zagranicznej uczelni, skoro ją tutaj przytaczasz?

    Co do klepania kodu w html - znam takich gości, co z powodu tylko tego
    zajęcia, podejrzewam, że mogli by Cie wynając do czyszczenia im butów, więc
    nie ukazuj w świetle obranej przez Ciebie drogi w tej dziedzinie, jako
    jedynej słusznej i opłacalnej, bo możesz się kiedyś zdziwić.

    PS I znam parę osób co pracuje w dużych korporacjach i łączy ich jedno - nie
    mają czasu by tak bzdurzyć na Usenecie, o jedynej słusznej drodze ku
    Światłu, jak to robisz właśnie Ty. Pewnie dlatego, że ich mało interesuje
    co robią inni, oraz dlatego, że jeszcze mają fuchy w htmlu i innych mniej
    ważnych według Ciebie dziedzinach.

    --
    { <http://bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

  • 79. Data: 2006-06-20 05:52:17
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >prace
    >firmach,
    >
    >Pochwalisz się papierkiem zagranicznej uczelni, skoro ją tutaj przytaczasz?

    Ja ukonczylem PWr, ale teraz uwazam, ze zagraniczna uczelnia (nie kazda,
    oczywiscie) to generalnie bylby lepszy pomysl. Podobnie uwazam ze rynek IT w
    PL nie jest najgorszy i pracowalem w PL troche, ale kazdemu kto konczy studia
    polecalbym jakies bardzie rozwiniete kraje. Ale wszystko wskazuje na to ze
    wlasnie zwiazales swoja wartosc i tozsamosc ze swoimi studiami zaocznymi,
    Trzebinia i HTML. Zycze przyjemnego udowadniania sobie, ze miales racje. Ale

    ie musisz tego robic publicznie - pomysl egoistycznie "ktos pojdzie na studia

    dzienne - wiecej kasiory z intrantnego biznesu htmlowego bedzie dla mnie!".

    >Co do klepania kodu w html - znam takich gości, co z powodu tylko tego
    >zajęcia, podejrzewam, że mogli by Cie wynając do czyszczenia im butów

    Widzisz, pieniadze to nie wszystko; dla mnie praca ma kilka wymiarow wiecej,
    wiec zaszczyt czyszczenia butow owym gosciom (i caly biznes z tym zwiazany)
    zostawiam Tobie. Zatem - raduj sie!

> [...]
    >jedynej słusznej i opłacalnej, bo możesz się kiedyś zdziwić.
    >
    >PS I znam parę osób co pracuje w dużych korporacjach

    W McDonalds i KFC? Twoje koneksje sa powalajace, ale skonczmy ten watek. Jesli
    marzysz o zarobieniu milionow w HTML w Polsce - coz, powodzenia.

  • 80. Data: 2006-06-20 07:10:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Aleksander Galicki wrote:

> [...]
    > ja pracowalem [zgodnie z profilem], badz mialem platne praktyki, podczas

    Z tym sie zgadzam, jakbys przeczytal inne moje posty na temat pracy
    podczas stusiow, nie mialbys watpliwosci, chodzilo jednak o prace "od
    do" jako programista, to nie do konca jest tak. Podczas studiow tez
    mozna pracowac, bo sa okresy "luzniejsze" wtedy mozna dorywczo cos
    porbic, badz chocby zlapac jakies bounty... Ale praca na etat
    (oczywiscie mozliwa, ale jak sam zauwazyles jakosc taka nie jest
    najlepsza) niekoniecznie jest najlepszym pomyslem przy studiach
    dziennych... I tu np informacja, ze ktos pracowal w technikum, gdzie nie
    ma okienek i zajec rozrzuconych po calym dniu, a czasami dodatkowo po
    calym miescie - bo i tak na niektorych wydzialach sie zdarza to niech
    przyjmie do wiadomosci, ze czasami sie uda dostosowac zajecia tak, by
    praca taka byla mozliwa, ale to moze potrwac np jeden semestr, a co pozniej?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl