PracaGrupypl.praca.dyskusje › dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?

  • 41. Data: 2006-06-17 08:57:05
    Temat: Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >pozycji
    >materializm.
    >
    >To jeszcze nic! Ja znam ludzi co siadając do stołu myślą tylko, aby wstać od
    >niego najedzonym. To dopiero jest zezwierzęcenie!
    >
    >A tak poważnie pisząc, to trzeba być niezłym xxx, aby uwierzyć, że chęć
    >zarabiania pieniędzy to prymitywizm.
    >Kto ci obrzydził ten materializm? Ci co chcą ci zabrać kasę przy pomocy
    >podatku?
    >To materializm spowodował, że człowiek wyszedł z jaskini a jak już się
    >zaspokoił
    >to dopiero wtedy spojrzał w gwiazdy. Nie odwrotnie.

    Czytanie ze zrozumieniem ma olbrzymia przyszlosc - szczerze polecam. Zwroc
    uwage na slowo "wylacznie" w moim poprzednim poscie.

    A.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 42. Data: 2006-06-17 09:20:38
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Oczywiście, że się liczą. Jakiekolwiek doświadczenie przydaje się, abyś
    >wybił się spośród absolwentów bez żadnego doświadczenia. Dzięki temu
    >dostajesz pracę w przyzwoitej firmie, po jakimś czasie można wystartować do
    >lepszej. Doświadczenie zdobyte w czasie studiów warto mieć.

    To sa bajki. Bajeczka jest stwierdzenie, ze liczy sie kazde i dowolne
    doswiadczenie. Doswiadczenie sie liczy tylko to odpowiednie - doswiadczenie
    'poprostu' to jest w grach RPG, a nie w zyciu. Fuchy to zadne doswiadczenie
    jesli chodzi o jakies wieksze projekty i nie robia wiekszego wrazenie niz
    doswiadczenie w myciu podlogi, albo doswiadczenie w branzy gastronomicznej. A
    to dlatego, ze wieksze projekty robi sie zupelnie inaczej niz fuchy czy mycie
    podlogi. Jest nawet gorzej - na absolwenta patrzy sie jak na 'tabule rase' -
    kogos, kogo ma jakies podstawy teoretyczne i trzeba go teraz nauczyc 'jak sie
    to robi w przemysle', a na osobe z 'niewlasciwym' doswiadczeniem patrzy sie
    inaczej - jest spore prawdopodobienstwo, ze juz zlapala niewlasciwe nawyki przy
    trybie pracy pt random hacking.

  • 43. Data: 2006-06-17 09:22:37
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >papier
    >natura
    >sensonwego
    >
    >Tak nisko cenisz PJWSTK??

    Ja raczej slabo to cos kojarze. Jedyny pozytyw, ktory kojarze z PJWSTK, to
    fakt, ze byl tam zatrudniony (moze jest dalej) Kazimierz Subieta. Wiecej
    pozytywow nie kojarze.

  • 44. Data: 2006-06-17 10:08:48
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Aleksander Galicki napisał(a):
    > W normalnej pracy nie ma nienormatywnych godzin pracy,
    To ciekawe. Pracuję na etacie (jeszcze i niestety). Godziny pracy:
    nienormowane. Miejsce pracy: cała Polska. Wali mnie, jak ma to się do
    zapisów w umowie. Tak wygląda ta praca, jak jest wykonywana a nie jak ją
    opisano na papierku z pieczątką.
    Czy ta praca jest nienormalna?

    > pracy na pol etatu, pracy po nocach i takich tam. Jest praca z zespolem "od i
    > do".
    Jest także praca indywidualna nie od-do tylko cel-efekt. Są też różne
    pozycje w zespole, który jak pewnie wiesz, nie sklada się z klonów
    pracujących tak samo i w ten sam sposób.

    > I bardzo czesto to wiecej niz 8 godzin dziennie. Pracujac w sensownej
    > firmie jest dosc malo sil i czasu na sensowna nauke po pracy,
    Zależy, ile kto czasu potrzebuje, by się nauczyć. Nie będę ściemniał.
    Większość egzaminów zdałem dopiero na 4 albo na 5 terminie. Tyle, że to
    były dla mnie egzaminy pierwsze. Tzn. przychodziłem na ten jeden
    konkretny termin, robilem co miałem zrobić, wychodzilem z oceną pozytywną.

    > Moim zdaniem to dosc prymitywny i politowania godny materializm.
    > Wiekszosc osob, ktore byly ze mna na studiach, studiowaly poniewaz mialy pasje
    > i zainteresowania, a przyszla prace nieco naiwnie postrzegaly w tych wlasnie
    > kategoriach.
    A moim zdaniem jest to niedojrzaly idealizm.

    m.

  • 45. Data: 2006-06-17 10:20:29
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > gastronomicznej. A
    > to dlatego, ze wieksze projekty robi sie zupelnie inaczej niz fuchy czy

    No to widocznie jestem stworem z bajki, bo dostalem sie do firmy dobrze
    rozpoznawalnej na rynku w mojej branzy wlasnie dzieki temu, ze mialem
    doswiadczenie zdobyte w czasie studiow (praktyki, praca na pol etatu). Jak
    to pozniej stwierdzil moj kierownik, bez zadnego doswiadczenia nie bylbym
    nawet zaproszony na rozmowe kwalifikacyjna. Za to osoba, ktora w czasie
    studiow poza studiowaniem nie robila nic, jest dla potencjalnego pracodawcy
    duzo bardziej "podejrzana". W najlepszym razie jest jedna z wielu, ktore
    wyslaly CV, nie maja doswiadczenia i niczym sie nie wyrozniaja.

    pozdr
    zasiu

  • 46. Data: 2006-06-17 11:04:53
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Maciek Sobczyk napisal:
    >To ciekawe. Pracuję na etacie (jeszcze i niestety).
    >Czy ta praca jest nienormalna?

    Alex pisal o branzy IT i nie widzialam, zeby sugerowal, zeby to, co pisze,
    dotyczylo innych branz.

    I.

  • 47. Data: 2006-06-17 11:06:40
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > pracodawcy duzo bardziej "podejrzana". W najlepszym razie jest jedna z
    > wielu, ktore wyslaly CV, nie maja doswiadczenia i niczym sie nie

    A jakiego typu miałeś doświadczenie podczas studiów i jaka praca teraz?
    Zupełnie co innego?

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2006-06-17 12:57:30
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > A jakiego typu miałeś doświadczenie podczas studiów i jaka praca teraz?
    > Zupełnie co innego?

    W pracy podczas studiów: TV kablowa, CCTV
    W aktualnej pracy: sieci WAN, sieci radiowe

    Zagadnienia położone dosyć daleko od siebie. Odnosząc do informatyki, ma się
    to tak jak administrowanie SQL-owymi bazami do oprogramowania jakiegoś
    urządzonka w C.

    pozdr
    zasiu

  • 49. Data: 2006-06-17 13:31:13
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >to tak jak administrowanie SQL-owymi bazami do oprogramowania jakiegoś

    I jak sie to ma do tematu tego watku - programowania ??

  • 50. Data: 2006-06-17 13:54:33
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Jest także praca indywidualna nie od-do tylko cel-efekt. Są też różne
    >pozycje w zespole, który jak pewnie wiesz, nie sklada się z klonów
    >pracujących tak samo i w ten sam sposób.

    Albo juz zapomniales o jakiej brazny jest watek (co jest prawdopodobne, bo
    przeciez warto sie podlaczyc ze swoja cenna rada do kazdego watku, nieprawdaz?)
    albo nie wiesz o czym piszesz. Przypominam: watek jest o pracy programisty w
    branzy IT. Tam nie chodzi o zadnych klonow tam chodzi o sprawna komunikacje w
    zespole podczas pracy.

> [...]
    >były dla mnie egzaminy pierwsze. Tzn. przychodziłem na ten jeden
    >konkretny termin, robilem co miałem zrobić, wychodzilem z oceną pozytywną.

    Wiesz, to kwestia osobistych doswiadczen. Ktos idzie na marketing i bankowosc
    (wcale nie mowie ze Ty) i tej osobie po studiach moze sie wydawac, ze studia to
    spacer i taka sciema. I ze pracowac na pelen etat na tych studiach mozna i
    temu podobne. A ja powiem - zapisz sie na matematyke(informatyka bylaby za
    "light'owa") na porzadnej uczelni (a chocby i na PWr, choc sa i lepsze
    uczelnie), zalicz pierwsze dwa semestry, wtedy pogadamy. Wystarczy ze
    zaliczysz, nawet na 1/4 etatu wtedy nie musisz pracowac.

    >pasje
    >wlasnie
    >A moim zdaniem jest to niedojrzaly idealizm.

    Miec zainteresowania i pasje i chciec pracowac nad tym co jest interesujace to
    niedojrzaly idealizm? :-) Mamy zdecydowanie inne poglady na zycie, mr
    Realistyczny Trybik (no dobra, przepraszam, juz sie nie nabijam). Kiedy pisalem

    'naiwnie' - nawiazywalem do realiow polskiego rynku pracy (naiwnie moi koledzy

    nie wiedzieli, ze w PL rzeczywiscie jest zdecydowanie za duzy popyt na klonow i
    to nie tylko w IT, bo moi koledzy z matematyki jeszcze bardziej sie
    przejechali), bardziej niz do calej branzy IT, bo w IT w ogolnosci jest sporo
    ciekawej pracy.