PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 71. Data: 2007-05-30 00:25:06
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > tylko kurcze jakos te ohydne kapitalistyczne kraje sa wiele bardziej
    > opiekuncze niz Polska i zapewniaja wszystkie wymienione skladniki na wyzszym
    > poziomie.

    no nie, te kapitalistyczne nie sa bardziej opiekuncze.
    do niedawna w usa nie bylo powszechnej opieki zdrowotnej. i ciagle duza
    czesc obywateli nie ma w ogole ubezpieczenia.
    ale... za to bez problemu znajdziesz tam prace jezeli tylko umiesz pracowac.

    w europie oczywiscie jest bardziej socjalistycznie za to gorzej z praca.

    > Prawda jest taka najwiecej naszych pieniedzy przejadaja politycy i
    > urzednicy. ZUS to studnia bez dna, mafia gorsza od pruszkowskiej i
    > wolominskiej razem wzietych.

    jest jeszcze jeden powod: ZUS musi tez wyplacac emerytury ludziom ktorzy
    pracowali w PRLu. oczywiscie ZUS nie inwestowal ich skladek wiec za to
    teraz placimy my.
    oczywiscie sprzedaz majatku PRL (czyli tego co wypracowali dzisiejsi
    emeryci) nie idzie na emerytury tylko na odsetki dla bankow ktore
    pozyczaja polsce pieniadze...

    sz.

  • 72. Data: 2007-05-30 00:34:43
    Od: "john" <j...@y...com>

    przede wszystkim to ZUS utrzymuje armie urzednikow, wydaje miliony na
    siedziby i inne zbedne rzeczy zeby dac zarobic kolesiom z ukladu.
    Chyba nie byles w USA i malo o tym kraju wiesz. To ze ktos nie ma
    ubezpieczenia zdrowotnego to margines dotyczacy niewyedukowanych emigrantow
    ktorzy sobie tego nie dopilnowali. Ale abstrachujac od opieki zdrowotnej,
    mowimy o matkach i kobietach w ciazy, to pomoc panstwa i zasilki sa
    nieporownywalnie wieksze niz u nas nawet nie ma o czym dyskutowac. Dlatego z
    takiej przyczyny kolorowi wola miec dzieci i nie pracowac bo zyja lepiej z
    zasilkow niz ciezko pracujacy Polacy na czarno (nie mowiac o tych co
    mieszkaja w Polsce).

    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci

  • 73. Data: 2007-05-30 00:37:08
    Od: "john" <j...@y...com>

    to spadaj do izraela. Poza tym katolem moze nie jestes, ale prymitywny i
    pusty to tak.

  • 74. Data: 2007-05-30 00:37:10
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:

    > Pytałem jednak o wiarygodne źródła a nie "wydawanie się" i
    > prawdopodobieństwa, bo to jest bez znaczenia.

    to poszukaj na mf.gov.pl :-)
    kiedys czytalem takie opracowanie ale nie pamietam szczegolow.

    > Nie ma czegoś takiego jak darmowa służba zdrowia, darmowa edukacja itp.

    bosz... no przeciez specjalnie tak pisze zeby unaocznic ze one nie sa
    darmowe

    sz.

  • 75. Data: 2007-05-30 00:44:06
    Od: "john" <j...@y...com>

    to co piszesz to propagandowy i miałki bełkot. Z praktyki wiem, ze wiekszosc
    firm jedzie na stratach unikajac opodatkowania i placi gownianie pieniadze
    pracownikom. Wiec pozytek z takiej firmy dla panstwa i spoleczenstwa zaden.
    A ze wzbogaci sie jeden wlasciciel? To kupi sobie za to mercedesa na czym
    korzysc osiagnie tylko firma daimler-chrysler.

  • 76. Data: 2007-05-30 00:54:40
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > no VAT w USA tez jest ale mniejszy,

    nie ma, jest tylko podatek obrotowy
    (obrotowy - czyli nie mozesz miec takiej sytuacji ze ci wyjdzie zero
    albo minus, tak jak jest to mozliwe w vacie)

    > nie przesadzaj ze dochodowego sie nie
    > oplaca sciagac i nikt go tam nie placi, no u nas moze nie.

    z dochodowym to nie wiem jak jest w usa.
    pisalem o sytuacji u nas.
    pit to jakies 15% budzetu, a wymaga wypelniania glupich druczkow przez
    miliony obywateli co roku.
    nie mowie ze budzet na tym traci, ale cala akcja tylko dla 15 procent i
    do tego armia urzednikow to potem wprowadza i weryfikuje...
    jezeli juz musi byc podatek od dochodow to o ile prosciej jest go placic
    po stronie pracodawcy - tak jak byl w PRL podatek od wynagrodzen.
    podatek od 1000 robotnikow z fabryki byloby zalatwiony jednym
    druczkem... oczywiscie nie chodzi o tych robotnikow tylko o to ze w
    dziale PIT skarbowki byloby 10 razy mniej urzednikow.

    > Troche mi
    > momentami traci to demagogia JKM.

    no no, taki zarzut to trzeba udowodnic :-P

    JKM to w ogole by zupelnie inne podatki wprowadzal, ale u niego budzet
    jest zaplanowany bardzo maly w porownaniu do obecnego...

    > Co do lapowek tez bym nie byl taki pewien,
    > cale towarzystwo z preziem na czele jak teraz wychodza sprawy bralo i to
    > niebagatelne kwoty. Dla budzetu dlatego nie bylo i nie ma z takich firm
    > zadnych wplywow. A ZUS to tez placa od nie najwyzszych plac, managerowie sa
    > na roznych rodzajach dzialalnosc badz to obcokrajowcy wiec sprytnie omijaja
    > skladki.

    tu akurat nie musisz sie martwic, bo zus placi sie tylko do jakiejs
    wysokosci i taki jest przepis. jak zarabiasz milion to nie placisz zusu
    proporcjonalnie bo tez emerytury z zusu nie dostaniesz pol miliona - nie
    ma takiej opcji (to rzadki przypadek kiedy przepisy zusowe sa logiczne).

    sz.

  • 77. Data: 2007-05-30 00:57:41
    Od: "john" <j...@y...com>

    ...a w USA nie ma VATu
    - Najlepiej jest w USA, gdzie w ogóle nie ma podatku VAT - to tez czesto
    powtarzane zdanie na forach dyskusyjnych. Tak, ale mozliwe jest to tylko i
    wylacznie dzieki temu, ze amerykanski system podatkowy znacznie rózni sie od
    tego w Europie. Na naszym kontynencie, takze w Polsce, glówne dochody
    budzetu pochodza z podatków posrednich (czyli VAT i akcyzy), a nie
    bezposrednich (czyli dochodowych).

    W Stanach Zjednoczonych jest inaczej - podatki dochodowe odgrywaja
    najwazniejsza role!

  • 78. Data: 2007-05-30 01:01:55
    Od: "john" <j...@y...com>

    w USA uchylanie się od płacenia, jak też prowadzenie podejrzanych interesów,
    czy też świadome działanie na niekorzyść własnej firmy są zagrożone wysokimi
    karami grzywny i pozbawieniem wolności. Jakze inaczej jak w Polsce, u nas
    powszechne jest wyprowadzanie majatku i gotowki w celu wykazania strat czyli
    dzialanie na szkode firmy.

  • 79. Data: 2007-05-30 01:01:59
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    [...]
> [...]
    > takiej przyczyny kolorowi wola miec dzieci i nie pracowac bo zyja lepiej z
    > zasilkow niz ciezko pracujacy Polacy na czarno (nie mowiac o tych co

    no i jak im sie takich namnozy to beda musieli podniesc podatki zeby
    wystarczylo na coraz wiecej zasilkow i w ten sposob bedziemy coraz
    blizej ameryki ;-)

    sz.

  • 80. Data: 2007-05-30 01:12:48
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
> [...]
    > pracownikom. Wiec pozytek z takiej firmy dla panstwa i spoleczenstwa zaden.

    pozytek jest taki, ze zamiast budzet placic zasilek (lub zus) to
    pracownik placi podatki i zusy ze swojej pensji.
    a sam powiedziales ze 90% to wlasnie pierwszy próg - czyli bardzo liczy
    sie to jak duzo pracownikow pracuje chociaz za nedzny 1000 a nie to czy
    kilku prezesow kupi sobie cos za granica czy nie (znikome znaczenie dla
    budzetu - bo ich jest zawsze niewielu).

    > A ze wzbogaci sie jeden wlasciciel? To kupi sobie za to mercedesa na czym
    > korzysc osiagnie tylko firma daimler-chrysler.

    a jednak niekoniecznie.
    jezeli u nas beda tylko robole za 1000 produkujacy m?otki i paru
    bogatych biznesmenow, to faktycznie, wszystkie ich zarobki beda szly za
    granice bo ile mozna kupic' m?otków na raz...

    dlatego trzeba dbac o to zeby bylo jak najwiecej bardzo bogatych,
    srednio bogatych i troche bogatych, tak zeby mogli tworzyc rozne firmy
    oferujace sobie nawzajem rozne fajne i popisywali swoim bogactwem bo w
    ten sposob coraz wiecej pieniedzy bedzie zostawalo w kraju w tych
    wlasnie firmach (a przez to trafialo tez i do szeregowych pracownikow).

    sz.