PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 61. Data: 2007-05-29 23:50:25
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: sz <s...@b...no>

    leszek wrote:

    > Przykro mi bardzo, ale jesteś w błędzie. Fundusze emerytalne tylko część
    > środków moga lokowac za granicą. Jest to bardzo słuszne, gdyż ogólna idea jest
    > taka, żeby te fundusze byłe inwestowane w Polsce i finansowały rozwój
    > gospodarczy Polski, a nie deficyt budżetowy w USA. Nie licz na to, że wujek
    > Sam czy Unia Europejska ci sfinansuje emeryturę.

    no wlasnie bylbym w bledzie gdybym liczyl na emeryture z funduszu...
    gwiazdowski juz dawno temu ostrzegal :-P

    > Wybacz, ale pleciesz nonsensy. Na ustrój nie ma potrzeby narzekać, bo "ustrój"
    > upadl kilkanaście lat temu,

    ustroj jak pogoda - zawsze JAKIS jest!

    przeciez mowie jak jest teraz - mamy ustroj (postkomunistyczna
    socjaldemokracja?) ktory powoduje taka a nie inna sytuacje na rynku pracy.

    > według mojej wiedzy, to ludzie którzy mają coś w
    > głowie i ręce do pracy nie musza się bać przyszłości, Polska stoi w tej chwili
    > przed szansą, jakiej nie miała od 300 lat, ale wykorzystanie tej szansy zalezy
    > tylko od ludzi, którzy tu mieszkają i pracują.

    na razie ta szansa polega glownie na otwartych granicach i tanich
    biletach do anglii...
    a gdyby bylo tak dobrze jak mowisz to ludzie z innych krajow
    przyjezdzaliby pracowac do nas.

    sz.

  • 62. Data: 2007-05-29 23:54:41
    Od: "john" <j...@y...com>

    twoja logika wypowiedzi symbolizuje na zaangazowana poslanke samoobrony wiec
    jak nie przyjmujesz do swojego ptasiego mozdka argumentow o dochodach
    spoleczenstwa to ja ci nie pomoge, musisz zamowic wizyte u psychiatry.

  • 63. Data: 2007-05-30 00:00:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    --
    Jotte

  • 64. Data: 2007-05-30 00:01:05
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > machajacy lopata. Pracodawcy zapewne mienia sie katolikami ale kobiete w
    > ciazy jak i innego pracowniaka jakby mogli toby wykorzystali do cna. Coz,
    > mentalnosc Kalego.

    Wypraszam sobie, ja katolem nie jestem. Owszem, wykorzystałbym do cna,
    ale wcale się tego nie wstydzę. I mentalności Kalego nie mam.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 65. Data: 2007-05-30 00:02:54
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:

    > O wiarygodne źródło pytałem, co mnie twoje opinie obchodzą?

    90% wydaje mi sie calkiem prawdopodobne. wiekszosc przychodow budzetu z
    pitu pochodzi z pierwszego progu.

    oczywiscie tak naprawde ta wiekszosc obywateli zarabia o wiele wiecej
    niz dostaje ale placi zusy i podatki i dzieki temu ma zapewniona darmowa
    sluzbe zdrowia, darmowa edukacje, gwarantowane emerytury, swobodnie
    rozdawane renty, i rozne inne atrakcje panstwa opiekunczego.

    jak zwykle w ekonomii trzeba wybrac na co wydajemy pieniadze.
    panstwo wybralo ze wydajemy na powyzsze przywileje.
    no i na dzieci juz nie wystarcza.
    albo - albo.

    wiec rodzeniem dzieci moze bez wyrzeczen zajac sie 10%-20%
    najbogatszych. a reszta na zasadzie survivalu... ale za to mamy dobrobyt
    i panstwo solidarne ;-)

    sz.

  • 66. Data: 2007-05-30 00:06:54
    Od: "john" <j...@y...com>

    tylko kurcze jakos te ohydne kapitalistyczne kraje sa wiele bardziej
    opiekuncze niz Polska i zapewniaja wszystkie wymienione skladniki na wyzszym
    poziomie.
    Prawda jest taka najwiecej naszych pieniedzy przejadaja politycy i
    urzednicy. ZUS to studnia bez dna, mafia gorsza od pruszkowskiej i
    wolominskiej razem wzietych.

  • 67. Data: 2007-05-30 00:11:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3iesa$peg$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > 90% wydaje mi sie calkiem prawdopodobne. wiekszosc przychodow budzetu z
    > pitu pochodzi z pierwszego progu.
    Pytałem jednak o wiarygodne źródła a nie "wydawanie się" i
    prawdopodobieństwa, bo to jest bez znaczenia.

> [...]
    > sluzbe zdrowia, darmowa edukacje, gwarantowane emerytury, swobodnie
    > rozdawane renty, i rozne inne atrakcje panstwa opiekunczego.
    Nie ma czegoś takiego jak darmowa służba zdrowia, darmowa edukacja itp.

    > jak zwykle w ekonomii trzeba wybrac na co wydajemy pieniadze.
    > panstwo wybralo ze wydajemy na powyzsze przywileje.
    Co to jest przywilej (definicja + źródło)?

    Poproszę o źródło tych danych.

    --
    Jotte

  • 68. Data: 2007-05-30 00:11:30
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > akurat tu sie mylisz, najwiecej trafia to do kieszeni politykow za koncesje
    > i przymykanie oczu na nieplacenie podatkow.

    no nie przesadzaj, jak na lapowke 10 milionow to juz kupa kasy ale w
    budzecie to kropelka...

    > Od kiedy to podatek dochodowy jest marginalny,

    w skali budzetu - nie jest szczegolnie wazny.
    no i jego sciagnie jest drogie... powiedzialbym ze kiepski biznes. ale z
    podatkami tak to juz jest ze jak sie raz wprowadzi to bardzo trudno
    zlikdwidowac.

    > wlasnie tak to w kraju
    > wyglada ze placa go w wiekszosci ludzie na etacie ktorzy sa w 1szym progu.

    to prawda.

    > Czyli ci ci maja najmniej. Ciekawe czy USA bylyby np taka potega militarna
    > jakby tam koncerny jechaly ciagle na stratach.

    w usa jest podatek obrotowy, nie da sie go ominac :->

    > ps. nie mieszaj lekarzy z gornikami i rencistami.

    przepraszam ze nie wymienilem jeszcze urzednikow, ktorzy w wiekszosci
    nic nie robia a tez kosztuja fortune.
    ale chodzilo mi ogolnie o wydatki budzetu ktore sprawiaja ze placimy
    takie duze podatki.

    > A bezrobotnych strasznie
    > sie utrzymuje za 500zl zasilku przez pol roku, to daj im prace jak nie
    > chcesz ich utrzymywac. Utrzymuje to sie armie politykow, urzednikow i takie
    > grupy jak rolnicy ktorzy nie placa skladek zdrowotnych i podatku
    > dochodowego.

    no wlasnie... u nas po prostu bardzo malo ludzi pracuje naprawde i musi
    utrzymywac cala reszte.

    sz.

  • 69. Data: 2007-05-30 00:15:46
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > no chyba nie po to istnieje firma zeby tylko wlasciciel sie bogacil
    > niezgodnie z prawem.

    Połowicznie trafiłeś. Celem działania firmy jest bogacenie się jej
    właścicieli (oczywiście zgodnie z prawem - nie wiem, skąd Twoja
    sugestia). Bogacenie się pracowników nie jest wykluczone, ale nie
    podpada pod definicję. W praktyce oznacza to, że pracownicy bogacą się
    wtedy i tylko wtedy, gdy ich bogacenie się wpływa w konsekwencji na
    bogacenie się właścicieli.

    W przypadku więc handlowca, bogacenie się jest jak najbardziej wskazane,
    gdyż jest to najskuteczniejsza metoda jego motywacji, a zmotywowany
    handlowiec zarobi dla firmy jeszcze więcej.

    W przypadku natomiast szwaczki, sytuacja przedstawia się zgoła inaczej.
    Oczywiście można ją motywować finansowo, jednakże znacznie taniej, a
    przy tym tak samo skutecznie, można ją motywować "batem" - warunkiem
    tegoż jest jednak łatwa wymienialność pracownika na innego o podobnych
    kwalifikacjach i wydajności, oraz istnienie możliwości w miarę pełnej i
    wieloaspektowej weryfikacji wykonywanej przez pracownika pracy. W
    przypadku handlowca pełna weryfikacja nie jest możliwa, w przypadku
    natomiast szwaczki jest.

  • 70. Data: 2007-05-30 00:21:24
    Od: "john" <j...@y...com>

    no VAT w USA tez jest ale mniejszy, nie przesadzaj ze dochodowego sie nie
    oplaca sciagac i nikt go tam nie placi, no u nas moze nie. Troche mi
    momentami traci to demagogia JKM. Co do lapowek tez bym nie byl taki pewien,
    cale towarzystwo z preziem na czele jak teraz wychodza sprawy bralo i to
    niebagatelne kwoty. Dla budzetu dlatego nie bylo i nie ma z takich firm
    zadnych wplywow. A ZUS to tez placa od nie najwyzszych plac, managerowie sa
    na roznych rodzajach dzialalnosc badz to obcokrajowcy wiec sprytnie omijaja
    skladki.
    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci