PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 51. Data: 2007-05-29 23:19:35
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: "john" <j...@y...com>

    z jednej strony racja i drugiej. Fakt pieprzy sie od rzeczy ze nie bedzie
    mial kto na emerytow pracowac. A ja sie pytam jak nie bedzie skoro mamy
    olbrzymie bezrobocie, najwieksze w UE. Po co dzieci jak ci zdrowi chetni do
    pracy jej nie maja. Zwrocilem tylko uwage na postawe pracodawcow, kobiety w
    ciazy musza byc jednak chronione i tak sie dzieje nie tylko w UE ale i w
    USA. Z drugiej strony pelna racja, jak sie gospodarka nie zacznie rozwijac
    to nowych obywateli nam nie potrzeba przy tym bezrobociu, pomyslec jakie by
    bylo gdyby nie wyemigrowalo tyle mln ludzi. Ale tu jestem sceptyczny, sadze
    ze sie niewiele zmieni. Nasza gospodarka jest wogole specyficzna, nie
    sprawdzaja sie prawa ekonomii, mamy duze bezrobocie a wcale nie taka mala
    inflacje. Tak to sie nie zachowuje gospodarka bedaca w kryzysie a nie
    rozwoju. Jakas niedouczony minister sie ekscytuje ze bezrobocie spadlo o 1%
    bo ludzie wyjechali za granice a PKB wzrosl o 5% (nie wspominajac na jaki
    niski pulap spadl po upadku komuny i do tej pory sie nie dzwignal na ten
    poziom). A tu trzeba rozwoju, wzrostu PKB o 20-30% rocznie i spadku
    bezrobocia co najmniej o polowe tak jak kiedys w azjatyckich tygrysach.

  • 52. Data: 2007-05-29 23:26:29
    Od: "john" <j...@y...com>

    leszek masz racje ale to nie dociera do odmozdzonego spoleczenstwa i
    pracodawcow ktorzy maja w glebokim powazaniu pracujacych umyslem (chocby
    obecne szczucie spoleczenstwa na lekarzy). Nie ma co ukrywac, spoleczenstwo
    ma mentalnosc postkomunistyczna i w buraczanym kraju sa tylko doceniani
    machajacy lopata. Pracodawcy zapewne mienia sie katolikami ale kobiete w
    ciazy jak i innego pracowniaka jakby mogli toby wykorzystali do cna. Coz,
    mentalnosc Kalego.
    Ale z drugiej strony glosy o tym ze nowych obywateli nie potrzeba jezeli nie
    rozwiazemy sprawy bezrobocia tych juz istniejacych tez jak najbardziej na
    miejscu.

  • 53. Data: 2007-05-29 23:26:55
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    sz <s...@b...no> napisał(a):

    > mienisz
    > [...]
    >
    > wiedzialem ze ktos tak powie, ale to nie prawda, tak bylo kiedys.
    > teraz stan oszczednosci, funduszow itd. zalezy bardziej od stanu=20
    > gospodarki swiatowej niz tego co sie akurat dzieje w jakims konkretnym=20
    > kraju.

    Przykro mi bardzo, ale jesteś w błędzie. Fundusze emerytalne tylko część
    środków moga lokowac za granicą. Jest to bardzo słuszne, gdyż ogólna idea jest
    taka, żeby te fundusze byłe inwestowane w Polsce i finansowały rozwój
    gospodarczy Polski, a nie deficyt budżetowy w USA. Nie licz na to, że wujek
    Sam czy Unia Europejska ci sfinansuje emeryturę.

> [...]
    >
    > tak jak to robia teraz niemcy i francuzi.

    > nie
    >
    > gdyby panowala u nas normalna sytuacja to mialbys racje - dzieci rodzi=20
    > sie za malo i to nie wr=F3=BFy dobrze przyszlosci narodu.
    >
    > ale sytuacja nie jest normalna, mamy ustr=F3j taki, =BFe nie op=B3aca si=EA=
    > =20
    > pracowa=E6 i zatrudnia=E6, dlatego nar=F3d niczym =BFywy organizm reaguje=
    > na to=20
    > instynktownie ale ca=B3kiem racjonalnie: nie rozmna=BFa si=EA i nie powi=EA=

    Wybacz, ale pleciesz nonsensy. Na ustrój nie ma potrzeby narzekać, bo "ustrój"
    upadl kilkanaście lat temu, według mojej wiedzy, to ludzie którzy mają coś w
    głowie i ręce do pracy nie musza się bać przyszłości, Polska stoi w tej chwili
    przed szansą, jakiej nie miała od 300 lat, ale wykorzystanie tej szansy zalezy
    tylko od ludzi, którzy tu mieszkają i pracują.

  • 54. Data: 2007-05-29 23:28:29
    Od: "john" <j...@y...com>

    stad pochodzi sieroto niedouczona a medrkujaca ze tyle Polakow a nawet
    wiecej jest w 1szym progu podatkowym czyli osiagaja bardzo niskie dochody .

  • 55. Data: 2007-05-29 23:29:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3ic7t$m4d$1@inews.gazeta.pl leszek
    <s...@W...gazeta.pl> pisze:

    > W Polsce nie ma żadnych "rozdętych praw związanych z rodzicielstwem"
    Owszem, są. Widocznie nie znasz prawa pracy.

> [...]
    > kobiety wychodzą za mąż, zachodzą w ciąże i rodzą dzieci, czyli z
    > grubsza robią to, co robiły przez tysiące lat i dzięki czemu świat jakoś
    Nie dzięki temu świat istnieje. Świat istniał również jak nie było kobiet.
    Nawet dużo dłużej niż niż istnieje przy ich obecności.

> [...]
    > każdego zdrowego społeczeństwa i pracodawcy żadna krzywda się nie
    > stanie, gdy będzie płacił swojej pracownicy w ciązy pensję.
    Czyżby?
    A np. właściciel szwalni zatrudniającej niemal wyłacznie kobiety co zrobi,
    jak mu prawie wszystkie zechcą się rozmnożyć? Ma im płacić sprzedając własny
    dom?
    Nie - decydująca się na rozród samica homo sapiens powinna być rzeczywiście
    sapiens, a nie biorens, bo mi się należyns.

    To jest do zrobienia.

    --
    Jotte

  • 56. Data: 2007-05-29 23:29:49
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > takich jak ty na pewno, jaka korzysc ma kraj z pracodawcow ktorzy placa
    > ludziom po 800-1000zl zmuszajac do emigracji a wiekszosc nie odprowadza
    > podarkow wykazujac notorycznie straty, nie mowiac o zachodnich koncernach
    > ktore transferuja zyski za granice tez nie placa podatkow w Polsce.

    na przyklad jakich podatkow nie placa?
    CIT i tak ma marginalne znaczenie.
    ale kazdy taki biedny czlowieczek za 1000 zl nawet nie wie ze wiekszosc
    pieniedzy jakie zarobil dzieki ohydnemu zachodniemu koncernowi trafia do
    budzetu jako podatki i zusy - i polska doskonale na tym zarabia, tak ze
    nawet oplaca sie dawac "ulgi" inwestorowi byle tylko postawil
    fabryke/hipermarket.
    a czlowieczkowi zostaje niewiele... i nie moze byc inaczej bo przeciez z
    jego podatkow trzeba utrzymac bezrobotnych, demonstrujacych gornikow i
    lekarzy, rencistow itd...

    i nawet gdyby kazdy z tych okrutnych pracodawcow oddawal caly swoj zysk
    to zupelnie nic by sie nie zmienilo: bo to "czlowieczki za 1000" maja tu
    najwieksze znaczenie przez swoja liczbe.

    sz.

  • 57. Data: 2007-05-29 23:32:46
    Od: "john" <j...@y...com>

  • 58. Data: 2007-05-29 23:40:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3id7c$f0$1@nemesis.news.tpi.pl john <j...@y...com>
    pisze:

    O wiarygodne źródło pytałem, co mnie twoje opinie obchodzą?
    I nie używaj, tłumoku, czego używać nie potrafisz.

    --
    Jotte

  • 59. Data: 2007-05-29 23:45:25
    Od: "john" <j...@y...com>

    akurat tu sie mylisz, najwiecej trafia to do kieszeni politykow za koncesje
    i przymykanie oczu na nieplacenie podatkow.
    Od kiedy to podatek dochodowy jest marginalny, wlasnie tak to w kraju
    wyglada ze placa go w wiekszosci ludzie na etacie ktorzy sa w 1szym progu.
    Czyli ci ci maja najmniej. Ciekawe czy USA bylyby np taka potega militarna
    jakby tam koncerny jechaly ciagle na stratach.

    ps. nie mieszaj lekarzy z gornikami i rencistami. A bezrobotnych strasznie
    sie utrzymuje za 500zl zasilku przez pol roku, to daj im prace jak nie
    chcesz ich utrzymywac. Utrzymuje to sie armie politykow, urzednikow i takie
    grupy jak rolnicy ktorzy nie placa skladek zdrowotnych i podatku
    dochodowego.

    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci

  • 60. Data: 2007-05-29 23:50:05
    Od: "john" <j...@y...com>

    no chyba nie po to istnieje firma zeby tylko wlasciciel sie bogacil
    niezgodnie z prawem. Wiec zlikwidujmy firmy, wspierajmy mafie a w kraju
    prawo dzungli, cofnijmy sie do epoki kamienia lupanego. Zreszta w Polsce w
    zasadzie niewiele nam do tego brakuje.