PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy dostanę zasiłek?

  • 1. Data: 2004-09-14 09:17:51
    Temat: czy dostanę zasiłek?
    Od: "neikula" <n...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    właśnie się rozstaję z moim dotychczasowym pracodawcą, u którego
    przepracowałem równo 12 miesięcy. Pracowałem na 1/2 etatu i zastanawiam się
    czy w razie gdybym nie znalazł szybko jakiejś pracy, to należy mi się
    zasiłek. Zarabiałem brutto 805 pln, ale do tego była jakaś 13 (nie pamiętam
    ile) i dwa razy miałem wypłacone nadgodziny (raz 1600 brutto i drugi 800
    brutto). Czy w związku z tym w razie czego mogę liczyć na zasiłek? Wszędzie
    gdzie czytam jest mowa tylko o podstawie wynagrodzenia, a nie o tym ile się
    zarobiło. I stąd moje pytanie.

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2004-09-14 10:05:36
    Temat: Re: czy dostanę zasiłek?
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Emi wrote:

    > Z tego co się orientuje zasiłek przysługuje osobie, która przepracowała w
    > ciągu 1,5 roku 365 dni na pełen etat.

    nie ważny jest pełen etat, może być i pół, jeśli była minimalna krajowa.
    A co do okresu to nie wiem

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2004-09-14 10:21:02
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    neikula napisał(a):

> [...]
    > gdzie czytam jest mowa tylko o podstawie wynagrodzenia, a nie o tym ile się

    Nie będziesz miał zasiłku :(
    Liczy się podstawa, od której były odprowadzane składki. Zasiłek należy
    się osobie, która w ciągu ostatnich 18 miesięcy przepracowała 365 dni i
    otrzymywała miesięcznie co najmniej minimalne wynagrodzenie.
    Od pewnego czasu minimanln wynosi 820 zł. Jeśli chociaż przez jeden
    miesiąc zarobiłeś 805 zł - kiszka :(
    Ale trzeba dokładnie sprawdzić wszystkie miesiące. Może jednak
    "załapiesz" się.

    Jest jeszcze jedna możliwość... Czy to była Twoja pierwsz w życiu praca?
    Jeśli tak, to można twierdzić, że miałeś z tego względu obniżone
    wynagrodzenie i chyba udałoby się dostać zasiłek.

    3mcie się
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 4. Data: 2004-09-14 10:26:11
    Od: "Emi" <selka25@o2_USUN_TO.pl>

    Użytkownik "neikula"

  • 5. Data: 2004-09-14 11:01:33
    Od: "Emi" <selka25@o2_USUN_TO.pl>

    Użytkownik "Witiia"

    > nie ważny jest pełen etat, może być i pół, jeśli była minimalna krajowa.
    > A co do okresu to nie wiem

    Racja, bo to chodzi o najniższą krajową. Czyli w ciągu 1,5 roku 1 rok trzeba
    mieć najniższą krajową - tak Panią z UP zrozumiałam panią

    --
    Emi

  • 6. Data: 2004-09-14 12:39:40
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!

    Emi napisał(a):

    > Racja, bo to chodzi o najniższą krajową. Czyli w ciągu 1,5 roku 1 rok trzeba
    > mieć najniższą krajową - tak Panią z UP zrozumiałam panią

    Znowu się będę czepiał :)
    Nie rok, tylko 365 dni :)

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 7. Data: 2004-09-14 14:23:48
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    | Od pewnego czasu minimanln wynosi 820 zł.

    Ja też się 'przyczepię' - minimalna wynosi 824 zł

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 8. Data: 2004-09-15 07:53:00
    Od: "Mrówka" <m...@b...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <j...@W...pl> napisał w
    wiadomości news:ci6os2$64g$2@inews.gazeta.pl...

    > Znowu się będę czepiał :)
    > Nie rok, tylko 365 dni :)

    A co z osoba ktora byla na wychowawczym,zostala wywalona z roboty,zatrudnila
    sie na dwa miesieca gdzie indziej(byla ciaglosc bo zwolniona zostala 31
    jednego miesiaca,zatrudniona 1 drugiego) i potem pol roku jeszcze byla na
    wychowawczym.Czy zasilek przysluguje?

    Magda

  • 9. Data: 2004-09-15 09:57:04
    Od: "bezrobotny" <A...@g...pl>