PracaGrupypl.praca.dyskusjeco to jest licencja pun

  • 1. Data: 2003-11-25 15:18:51
    Temat: co to jest licencja pun
    Od: "gandy" <h...@g...pl>

    howgh

    jak w temacie
    gdzie ją można zrobić i ile to kosztuje ?

    pozdr
    gandy

  • 2. Data: 2003-11-25 17:03:08
    Temat: Re: co to jest licencja pun
    Od: j...@o...pl

    > howgh
    >
    > jak w temacie
    > gdzie ją można zrobić i ile to kosztuje ?
    >
    > pozdr
    > gandy

    Państwowy Urząd Nadzoru Ubezpieczeniowego
    PUNU - zajmuje się kontrolą działalności towarzystw ubezpieczeniowych, wydaje
    zezwolenia na działalność agentów i brokerów ubezpieczeniowych
    Polecam np. e-broker.pl

    JacekG

  • 3. Data: 2003-11-25 19:18:16
    Od: P@weł B. <p...@N...pl>

    > Państwowy Urząd Nadzoru Ubezpieczeniowego
    > PUNU - zajmuje się kontrolą działalności towarzystw ubezpieczeniowych,
    > wydaje zezwolenia na działalność agentów i brokerów ubezpieczeniowych
    > Polecam np. e-broker.pl

    Przykro mi, ale twór o którym piszesz nie istnieje od prawie dwóch lat.
    Uzyskanie licencji PUNU jest więc niemożliwe

    Co innego - jeśli chodzi o KNUiFE (Komisję Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy
    Emerytalnych) - uzyskanie licencji KNUIFE jest jak najbardziej realne.

    Paweł B. --> p...@o...pl
    Odpowiadając wytnij NOS-a z adresu

  • 4. Data: 2003-11-25 20:11:14
    Od: j...@o...pl

> [...]
    >
    > Co innego - jeśli chodzi o KNUiFE (Komisję Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy
    > Emerytalnych) - uzyskanie licencji KNUIFE jest jak najbardziej realne.

    Oczywiście, masz rację. Lecz pytanie dotyczyło PUNU, nie KNUiFE Po prostu,
    odpowiedziałem na pytanie.
    Komisja Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych jest centralnym organem
    administracji rządowej. Została utworzona 1 kwietnia 2002 r. na mocy przepisów
    ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu
    centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych
    oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U.nr 25 poz. 253). Komisja przejęła zadania
    zniesionych przepisami tej samej ustawy organów - Państwowego Urzędu Nadzoru
    Ubezpieczeń i Urzędu Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi. Nadzór nad Komisją
    sprawuje minister właściwy do spraw instytucji finansowych.
    Zadania Urzędu Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych wynikają z
    przepisów: ustawy z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.
    U. Z 1996 r. Nr 11., poz. 62, z późn. zm.);
    ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy
    emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22
    sierpnia 1997 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz.
    932, z późn. zm.).
    Jak się nie mylę, to KNUiFE jest "następcą" PUNU Podmiot ten działa zgodnie z
    przepisami Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych zgodnie z
    przepisami art. 82 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności
    ubezpieczeniowej. Jest organem kolegialnym, W skład Komisji wchodzą:
    Przewodniczący Komisji, dwaj zastępcy Przewodniczącego Komisji, członkowie
    komisji. W posiedzeniach Komisji z głosem doradczym uczestniczą: Rzecznik
    Ubezpieczonych, przedstawiciel Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz
    Generalny Inspektor Nadzoru Bankowego.

    JacekG

  • 5. Data: 2003-11-25 20:19:13
    Od: P@weł B. <p...@N...pl>

    > Oczywiście, masz rację. Lecz pytanie dotyczyło PUNU, nie KNUiFE Po prostu,
    > odpowiedziałem na pytanie.
    >ciach

    > JacekG

    Nie ma jak wyczerpująca odpowiedź. Nic nie zostało do dodania :-))))