PracaGrupypl.praca.dyskusje › co sądzicie o wykształceniu (part 2)

  • 1. Data: 2003-05-17 06:50:23
    Temat: co sądzicie o wykształceniu (part 2)
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    W szkole średniej miałem średnią 4.9 pracę dyplomową obroniłem na 6.0. Rok
    temu
    z bardzo dobrym wynikiem skończyłem studia na AGH. I myślisz że ktoś to
    docenił? Do dzisiaj nie znalazłem pracy. I nie znajdę, ponieważ nie mam
    doświadczenia.
    pozdrawiam
    Rafael

> [...]
    > wyjdzie w pracy.
    > cos zrobic umiesz albo nie i jesli sklamiesz to niestety od tego
    > magicznie nie nabedziesz tych umiejetnosci. nawet jesli cie przyjma do
    > pracy to predko z niej wylcisz z hukiem.
    >
    > a potem ludzie sie dziwia, skad sie biora pracodawcy, co zawyzaja
    > kryteria, nie wierza w ani jedno slowo kandydata na rozmowie i
    > wymagaja od niego na dziendobry wykonania jakiejs pracy, zeby
    > potwierdzic, ze umie robic to, czym sie chwali.
    >
    > odnosze wrazenie, ze wielu polakow ma ciezkie problemy z odroznieniem
    > pozytywnego przedstawienia FAKTOW od zwyklego klamstwa.

    Koleżanka jak widzę nie zwróciła uwagi na jedno ogromnie istotne słowo -
    UMIEJĘTNE.
    Umiejętne tonie to samo co "zwykłe" jak napisała na końcu listu.
    Sądzę, że kolega Andrzej, mówił raczej o naginaniu faktów i właśnie -
    umiejętnym koloryzowaniu swoich osiągnięć, umiejętności etc.

    Podam przykład własny:
    Swego czasu pracując w niedużej firmie handlowej, wkurzony ręcznym
    wypisywaniem faktur, zasugerowałem szefowi żeby kupił komputer.
    Kupił. Rzuciłem kilka propozycji dot. oprogramowania, a potem zająłem się
    obsługą tegoż (Firma ++).
    Na CV bardzo ładnie to wygląda :)
    "... zainicjowałem i nadzorowałem implementację komputerowego systemu
    kontroli sprzedaży..."
    Czy to jest kłamstwo? Raczej bufonada, ale na tym polega dobre CV.

    Ale już na przykład znajomością języka duńskiego się nie chwalę...
    ... bo go nie znam, co łatwo sprawdzić.

    A skoro rekrutatorzy dzielą to co słyszą na rozmowie na pół, więc Ty na
    tejże rozmowie musisz, to co mówisz, mnożyć razy dwa.
    To chyba oczywiste!

    pozdrawiam

    PROZAiC

  • 2. Data: 2003-05-17 11:10:07
    Temat: Re: co sądzicie o wykształceniu (part 2)
    Od: "Sebastian" <s...@g...pl_SPAM>

> [...]
    > z bardzo dobrym wynikiem skończyłem studia na AGH. I myślisz że ktoś to
    > docenił? Do dzisiaj nie znalazłem pracy. I nie znajdę, ponieważ nie mam

    W dzisiejszych czasach niestety nikt nie chce abslowenta, który się tylko
    uczył. O wiele lepiej jest studiować i robić jak najwięcej innych rzeczy
    poza nauką. Teraz nie pyta się o średnią, ale o to, co dana osoba robiła
    poza studiowaniem. Wachlarz możliwości jest szeroki: jakieś kursy,
    szkolenia, udział w samorządzie studenckim, dorabianie w różny sposób, itp.

    --
    [ Pozdrawiam, Sebastian ]
    [ sebek_w@gazeta,pl ]

  • 3. Data: 2003-05-17 17:42:14
    Od: Nuno <n...@p...com>

    PROZAiC wrote:

> [...]
    > z bardzo dobrym wynikiem skończyłem studia na AGH. I myślisz że ktoś to
    > docenił? Do dzisiaj nie znalazłem pracy. I nie znajdę, ponieważ nie mam

    Nie wozumiem? Czy ktoś ci kiedyś powiedział, że do pracy liczy się średnia
    ze szkoły/studiów? Ech naiwność.
    --
    n...@p...com
    GG#:789298

  • 4. Data: 2003-05-18 08:18:40
    Od: "Sebastian" <s...@g...pl_SPAM>

    Rok

    > Nie wozumiem? Czy ktoś ci kiedyś powiedział, że do pracy liczy się średnia
    > ze szkoły/studiów? Ech naiwność.
    > --

    Ja 2 tygodnie temu byłem na rozmowie w Masterfoods, i nie padło ani jedno
    pytanie odnośnie moich wyników na studiach. Pytania były raczej odnośnie
    moich zainteresowań i pasji, doświadczenia, jaki jestem itp.

    --
    [ Pozdrawiam, Sebastian ]
    [ sebek_w@gazeta,pl ]

  • 5. Data: 2003-05-18 08:32:25
    Od: "Sawinski Piotr" <w...@p...com.pl>

    Nuno wrote:

    > Nie wozumiem? Czy ktoś ci kiedyś powiedział, że do pracy liczy się
    > średnia ze szkoły/studiów? Ech naiwność.

    Hmm, przepraszam ale chyba jest dziedzina w ktorej sie liczy... Mam zamiar
    zostac jako wykladowca na uczelni po skonczonych studiach i w ten sposob laczyc
    prace wraz z nauka (robiac doktorat). O ile sie nie myle w pewnym stopni
    mozliwosc dostania sie do takiej pracy uzalezniona jest od sredniej...

    --
    Sawinski Piotr

  • 6. Data: 2003-05-18 16:54:19
    Temat: Re: co sšdzicie o wykształceniu (part 2)
    Od: Nuno <n...@p...com>

    Sawinski Piotr wrote:

> [...]
    > prace wraz z nauka (robiac doktorat). O ile sie nie myle w pewnym stopni
    > mozliwosc dostania sie do takiej pracy uzalezniona jest od sredniej...

    I tu się mylisz. Na uczelnii (jak w większości) w Polsce liczš się układziki.
    Oczywiście nie można też mieć średniej 3.0.