PracaGrupypl.praca.dyskusje › co potem ????

  • 11. Data: 2003-01-30 12:00:50
    Temat: Re: co potem ????
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    > sa tu ludzie
    > ktorzy deklaruja zrobienie prostego sklepu internetowego
    > za 600 zl, a to juz
    > ewidentne psucie rynku :))

    Tu na Pd-wsch tez sa tacy co twierdza ze za strone z
    podstronami, formularzami itp 200zl to wygorowana cena.

  • 12. Data: 2003-01-30 12:30:14
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Uzytkownik "Magge" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Tu na Pd-wsch tez sa tacy co twierdza ze za strone z
    > podstronami, formularzami itp 200zl to wygorowana cena.

    czekaj, to jest podejscie zleceniodawcow czy zleceniobiorcow? W sumie jednym
    i drugim krzywde by za to zrobic nalezalo ;))

    Asiek

  • 13. Data: 2003-01-30 12:57:08
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    > czekaj, to jest podejscie zleceniodawcow czy
    > zleceniobiorcow? W sumie jednym
    > i drugim krzywde by za to zrobic nalezalo ;))

    Zleceniodawcow bo ich tak zleceniobiorcy przyzwyczaili,
    dopiero jak sie z reguly okazuje co dostaja za te 200zl to
    sie czasem komus szkoda robi ze wiecej nie przeznaczyli na
    ten cel, a reszte cieszy to ze tylko tyle wydali a maja
    przeciez strone www.

  • 14. Data: 2003-01-30 13:16:52
    Od: "Jarek Czyrko" <kadron[spam_killer]@wp.pl>

    > Bzdura. Jeśli nic się w tym kraju nie zmieni po wejściu do
    > Unii, to ZAPOMNIJ.
    >
    > Ilu może być informatyków w np. urzędzie gminy ?
    > Jeden ? Dwóch ? A programistów ?
    > Człowieku, w tym kraju po prostu NIE MA tylu miejsc
    > pracy, żeby starczyło dla wszystkich "fachowców" !
    >
    > czasów dobrej koniunktury.
    >
    > --
    > Pozdrówka
    > Vetch
    > http://vetch.magot.pl/

    Mam wrazenie, ze nie przeczytales mojego postu. Zdaje sobie sprawe ze
    licencjonowanych informatykow oraz technikow informatykow jest jak mrowek.
    Ale wez pod uwage ze ja mowie o specjalistach. Sam dopiero sie ucze (pozno
    zaczalem) ale mam kilkoro znajomych, ktorzy sa naprawde niezli w tym co
    robia i nie moge powiedziec zeby narzekali na brak pracy. Pozatym wez pod
    uwage, ze zawod informatyka jest ponad miejscowy. Mozesz mieszkac w Klewkach
    pod Olsztynem a pisac soft czy robic strony dla spolki Kanadyjsko -
    Amerykanskiej zatrudniajacej 2000 osob (uwaga: przyklad przejaskrawiony). Co
    do unii sie nie zgadzam. Ja sam nie mam teraz mozliwosci wyjechac na czarno
    pracowac w zawodzie (rodzina: żona, dziecko) ale jak otworzy sie Irlandia
    (caly czas szukaja w branzy) i Anglia (jak poprzednio) to kto wie czy nie
    zrobimy malego zwrotu akcji.
    Poza tym prosze wziac pod uwage za jestesmy slabo zinformatyzowanym krajem.
    Przyjdzie czas ze zostanie na nas (cywilach, przedsiebiorcach, innych)
    wymuszona informatyzacja (patrz obecnie ZUS). I co myslisz, ze nie bedzie
    zapotrzebowania na informatykow? Ja sadze ze bedzie.

    Pozdrawiam Jarek.

    P.S. Slowo "Bzdura" zwlaszcza wykrzyczane ma wymiar negatywny. Ja nie biore
    tego do siebie ale przestrzegam przed co bardziej nerwowymi egzemplarzami.

  • 15. Data: 2003-01-30 13:37:47
    Od: Mateusz Wojcik <b...@s...uci.agh.edu.pl>

    > Nie wiem czy z tą informatyką nie jest tak tak jak z "Marketing i
    > Zarządzanie" kilka lat temu co spowodowało armię bezrobotnych w tej
    > specjalizacji. Chciałbym się mylić, ale mam wrażenie, że teraz co druga
    > osoba robi informatykę. Może psychologia, ludzi z problemami przybywa i
    > będzie przybywać.

    Wez pod uwage, ze mianem informatyka okresla sie zarowno osobe ktora
    skonczyla pelne studia w tym kierunku jak i ludzi ktorzy nauczyli sie
    php na podstawie ksiazki "PHP dla opornych" ;) i robia sklepy internetowe
    do ktorych mozna sie wlamac w przyslowiowe 15 minut. Co wiecej, dla wielu
    osob informatyk to jest ktos, kto potrafi zreinstalowac windowsy jak cos
    sie w nich zaczyna sypac :)

    Matt
    --
    All that we see or seem is but a dream within a dream.
    - Edgar Allan Poe

  • 16. Data: 2003-01-30 14:43:43
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

[...]

    Zgadzam się, ale nie zmienia to faktu, że ludzi studiujących informatykę,
    czy też robiących technika informatyka, licea o tym profilu itp. jest wiele
    tysięcy i nasza gospodarka ich nie wchłonie.

  • 17. Data: 2003-01-30 22:27:05
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Magge wrote:

> [...]
    > z reguly okazuje co dostaja za te 200zl to sie czasem komus szkoda robi
    > ze wiecej nie przeznaczyli na ten cel, a reszte cieszy to ze tylko tyle

    Troche OT - za GW Stoleczna z dnia 29.01.2003 - jakas firma wygrala na
    Woli przetarg na konserwacje zieleni, proponujac - 7 gr za roboczogodzine.

    Flyer

  • 18. Data: 2003-01-30 22:32:57
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Mateusz Wojcik wrote:

    > Co wiecej, dla wielu
    > osob informatyk to jest ktos, kto potrafi zreinstalowac windowsy jak cos
    > sie w nich zaczyna sypac :)

    To popatrz na to z perspektywy szefa malej lub sredniej firmy -
    informatyk do tego, drugi do tamtego itd. Dodatkowo na informatykach
    ciazy odium, ze sa czyms w rodzaju pracownikow biurowych - tylko w
    spolkach informatycznych ich profil jest zgodny z profilem firmy, w
    reszcie sa tylko kolejnymi pracownikami administracyjnymi. Bo to, ze
    komputer i programy maja dzialac, to sie juz przyjmuje za standard, tak
    jak to, ze w kiblu ma byc czysto ;).

    Flyer

  • 19. Data: 2003-01-30 22:51:53
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Magge wrote:

> [...]

    Bo jeszcze nie zrozumieliscie, czym jest informatyka
    wirtualna/programistyczna (w odroznieniu np. od kabelkologii). Tu
    wszystko mozna nabyc za darmo, niezaleznie od prob zniechcecenia innych
    do robienia darmowego portfolio - programy, informacje, podreczniki,
    strony itd. Jakos nie widze wielkiej trwogi, ze rozne firmy i ludzie
    produkuja czy oferuja darmowe oprogramowanie, kompilatory itd. Odwolujac
    sie do rzeczywistej gospodarki, taka sytuacje mozna porownac do dawania
    kazdemu chetnemu za darmo, w pelni wyposazonej fabryki. Jak myslisz,
    jaka sytuacje spowoduje pelny i niczym nieskrepowany (zwlaszcza cenami -
    polecam lekture cennika np. AutoCada) dostep do srodkow produkcji i
    dokumentacji --> pelna konkurencja, niczym nieograniczona, gdzie cena
    towaru dazy do 0!

    Flyer

    Ps. Troche mi sie skopsalo i wysylam jeszcze raz, ale przy okazji wpadl
    mi w oko post o pit-ach. Nie jestem negatywnie do tego nastawiony, ale
    ten przyklad pokazuje specyfike tego rynku - nawet jak wyprodukujesz
    super uzyteczny program, to i tak go nie sprzedaz, bo zaraz pojawia sie
    darmowe wersje.

  • 20. Data: 2003-01-31 00:37:56
    Od: "majcherx" <m...@p...onet.pl>

    > Co młodzież kończąca Gimnazjum ma ze sobą zrobic, jake kirunki opłaca sie
    > teraz kończyć, aby nie zostac na lodzie-bez pracy.
    > Obecnie kończe Gimnazjum, czeka mnie egzamin potem wybór szkoły. Jak
    słysze
    > codziennie o zwiekszającej sie liczbie bezrobotnych zaczynam sie bać co
    > bedzie za za te pare lat jak mnie bedzie czekało szukanie pracy????

    Cześć!
    Wydaje mi się bo przecież pewien być nie mogę ze ta recesja która teraz jest
    i która poniekąd dotyczy mnie samego, Ciebie już w takim stopniu nie
    dotknie. Reasumując, w chwili obecnej bardzo ciężka, tragiczna sytuacja na
    rynku pracy nie jest wiążąca z stanem który może ukazać się akurat w tym
    czasie w którym Ty będziesz poszukiwać pracy. Moja rada brzmi rób co lubisz
    robić najlepiej i co robisz dobrze.