PracaGrupypl.praca.dyskusje › carrefour,geant itd itp-proponuje bojkot!!!!!!!!!!!

  • 11. Data: 2003-06-29 17:14:41
    Temat: Re: carrefour,geant itd itp-proponuje bojkot!!!!!!!!!!!
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    oglądam tak co piszecie i widze ze będę musiał co nieco i ja napisać. Otóż
    wszystkiemu winni są ..... ludzie. Tak , ludzie. Większosć ludzi w Polsce to
    ignoranci i idioci, nie rozumieją postawowych mechanizmów które rządzą
    gospodarką o czym najlepiej świadcze kogo wybierają .... WYBORY. Pomijam
    wszystkie wady demokracji, ale jak ma byc dobrze skoro od 14 lat wybieramy
    pobozną i bezbozną lewice ? Lewica zawsze powoduje pauperyzacje społeczeństwa
    i wzrost bezrobocia. Obecnie sie to nazywa liberalna demokracja czy
    socliberalizm co nie zmienia faktu że podatki, biurokracja, układy, oligopole
    ciągle rosną w siłe.
    Nie powiem nic nowego: praa jest towarem. Na wolnym rynku (nie wiem dlaczego
    mer mówi że mamy prawie wolny rynek - ja twierdze że mamy gospodarke prawie
    zniewoloną) gdzie nie ma bezrobicia (bo naprawde nie ma) jeśli komuś sie
    wydaje ze za mało dostaje to po prostu odchodzi z pracy i szuka gdzie
    indziej. jak jest głupi bądż leniwy to nie znajdzie lepszej pracy dpouty
    dokuki sie nie dokształci albo nie zabierze porządnie do pracy. Tak jest np w
    US chociaż socjal sie coraz bardziej poszerza, ale jak na razie to śmiem
    twierdzić ze mają w miarę wolny rynek (naprawdę wolnego rynku jeszcze nigdzie
    na świecie nie wprowadzono).
    W Polsce natomiast, rząd generuje bezrobocie i jednocześnie wściekłość co
    niektórych (i sie nie dziwie) że muszą pracować za 600 zł. Oczywiście
    hipermarkety wykorzystuja złą sytuacje na rynku pracy i wcale sie im nie
    dziwie bo sam bym tak robił (niewidzialna ręka rynku działa mimo zabójczej
    ręki wielkiego brata). Do tego dochodzi jeszcze roszczeniowa postawa
    większości Polaków i nie ma sie co dziwić skoro co rusz określone grupy
    społeczne dostają jakąś jałmużne od państwa. Ludzie nie rozumieją że państwo
    zawsze mniej da niż sami by zarobili.
    Reforma gospodarki musi być kompleksowa. Nie moze część młodych ludzi
    zaciskać zeby i pracowac za 600 zł wierząć słusznie w liberalne idee a reszte
    społeczeństwa bawić sie w układziki i etatyzm. Oczywiście jedyną partią jaka
    może na chwilę obecną tego dokonać jest UPR bo ja juz nie wiem czym sie różni
    PO, PiS, SLD ??? oni wszyscy mają tak samo głębokie kieszenie. Samoobrona i
    LPR ze względu na nacjonalistyczne pomysły też odpadają ....pomyślcie o tym.
    Ryba sie już zepsua, trzeba złowić nową ....