PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezplatny staz

  • 1. Data: 2009-12-17 12:03:39
    Temat: bezplatny staz
    Od: budo <b...@i...pl>

    Czesc,

    Moj brat konczy studia (formalnie jeszze jest studentem) ale ma juz
    sporo wolnego czasu postanowil wiec poszukac pracy.
    Znalazl ciekawa oferte ale jest to staz 3 miesieczny bezplatny a pozniej
    (bez gwarancji) mozliwosc zatrudnienia na pelen etat.

    Pytania:

    1. Czy staze bezplatne sa legalne?

    2. czy moze byc zatrudniony na umowe zlecenie czy na umowe o prace?

    3. jakie przepisy reguluja bezplatne staze?

    bud

  • 2. Data: 2009-12-17 13:08:59
    Temat: Re: bezplatny staz
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 17 Dec 2009 13:03:39 +0100, budo napisał(a):

> [...]
    > Znalazl ciekawa oferte ale jest to staz 3 miesieczny bezplatny a pozniej
    > (bez gwarancji) mozliwosc zatrudnienia na pelen etat.

    Nie odpowiem na powyższe pytania, ale widziałem wielokrotnie jak wyglądają
    staże, choć te były płatne (co prawda na poziomie "bezrobotnego" ale
    zawsze).

    Uważam, że poza sytuacjami, gdy kandydat sam chce i widzi sens (tj. będzie
    naprawdę na stażu, a nie darmowej służbie "przynieś-podaj-pozamiataj"), to
    można taki wolontariat spróbować, ale... w zdecydowanej większości
    przypadków te staże to jest sposób na darmową siłę roboczą. Brat nauczy się
    tyle co sam będzie chciał poznać i się dopcha do wiedzy, a ogółem to będzie
    darmowym popychadłem.

    Nie chcę uprawiać czarnowidztwa, ale uważam że za pracę należą się
    pieniądze i tyle. Nie muszą być od razu duże, ale praca za darmo nie ma
    sensu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2009-12-17 13:54:02
    Od: budo <b...@i...pl>

    Kapsel napisał:
> [...]
    dzieki za informacje.
    Tak czy inaczej potrzebuje odpowiedzi na moje pytania
    bud

  • 4. Data: 2009-12-17 14:46:49
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 17 Dec 2009 14:54:02 +0100, budo napisał(a):

    > dzieki za informacje.
    > Tak czy inaczej potrzebuje odpowiedzi na moje pytania

    Uważam, że jeśli to ma być legalnie zrobione, to najpewniej zostanie
    podpisana umowa na wolontariat i tyle.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2009-12-17 21:03:50
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    budo napisal(a):

    > 1. Czy staze bezplatne sa legalne?

    ja bym sprawdził, czy firma nie działa na zasadzie wynajmowania
    co 3 miesiące nowego, darmowego niewolnika.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 6. Data: 2009-12-31 11:31:47
    Od: aca <r...@g...com>

    to i tak lepiej niż TVN - tam za staż płaci stażysta (SIC!) bagatela
    2000pln za miesiąc

    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/platny_staz_dzien
    nikarski_jakiego_jeszcze_nie_bylo_103689-1--1-a.html

    pozdr

  • 7. Data: 2009-12-31 12:04:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aca pisze:
    > to i tak lepiej niż TVN - tam za staż płaci stażysta (SIC!) bagatela
    > 2000pln za miesiąc

    Prawo popytu i podaży - widocznie na bezpłatne staże mieli za dużo
    chętnych. I druga sprawa - ten staż jest pewnie coś wart, czyli można
    się czegoś nauczyć więcej, niż podawania kawy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-12-31 18:36:34
    Od: aca <r...@g...com>

    > ten staż jest pewnie coś wart, czyli można
    > się czegoś nauczyć więcej, niż podawania kawy.

    czy ja wiem.... patrząc na jakość warsztatu dziennikarskiego TVNu to
    wydaje się mocno wątpliwe...
    wprowadzenie "płatnych" staży wprost wpasowuję się w obraz tragicznej
    sytuacji finansowej spółki (wystarczy popatrzeć na listę odgrzewanych
    "hitów" ,ilość wszelkiej maści powtórek, oraz praktyczny zanik
    nowości) , gdy doda się do tego decyzję o wykupie akcji platformy n od
    holdingu ITI (zawyżona kwota wykupu - działanie na szkode drobnych
    akcjonariuszy)
    to okazuje się iz tonący brzytwy się chwyta i każda metoda zdobycia
    pieniedzy jest dobra...

  • 9. Data: 2009-12-31 18:42:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aca pisze:

> [...]
    > akcjonariuszy)
    > to okazuje się iz tonący brzytwy się chwyta i każda metoda zdobycia

    Tylko pochwalić takie zachowanie - jeśli znajdują chętnych... A
    sytuacja materialna spółki ma tu niewielkie znaczenie - nawet gdyby
    programy TVNu oglądały się jak świeże bułeczki, to - jeśli byłoby takie
    parcie na staż tam - jego odpłatność byłaby pożądana.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-12-31 20:13:56
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
> [...]
    > materialna spółki ma tu niewielkie znaczenie - nawet gdyby programy TVNu
    > oglądały się jak świeże bułeczki, to - jeśli byłoby takie parcie na staż

    odpłatność za pracę, czy was już toważyszu porypało?:O)