PracaGrupypl.praca.dyskusje › bez wyplaty :(

  • 1. Data: 2003-02-27 10:38:22
    Temat: bez wyplaty :(
    Od: "mkpriv" <m...@f...onet.pl>

    Witam !
    Moj pracodawca juz drugi miesiac nie wyplaca mi pensji zasadnicznej.
    Czy moge skorzystac z artykulu 55 kodeksu pracy i wypowiedziec umowe o prace
    ze skutkiem natychmiastowym, czy obowiazuje mnie okres wypowiedzenia (w moim
    wypadku to 3 miesiace) ?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2003-02-27 15:11:30
    Temat: Re: bez wyplaty :(
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "mkpriv" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prace
    > ze skutkiem natychmiastowym, czy obowiazuje mnie okres wypowiedzenia (w

    Jeżeli nie zależy Ci na pozostaniu w tej pracy, to po pierwsze zawiadom
    Państwową Inspekcję Pracy. Powinni go postraszyć , bowiem:

    Art. 282. § 1. Kto, wbrew obowiązkowi:
    1) nie wypłaca w ustalonym terminie wynagrodzenia za pracę lub innego
    świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego
    świadczenia członkowi rodziny pracownika, wysokość tego wynagrodzenia lub
    świadczenia bezpodstawnie obniża albo dokonuje bezpodstawnych potrąceń,
    2) nie udziela przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego lub
    bezpodstawnie obniża wymiar tego urlopu,
    3) nie wydaje pracownikowi świadectwa pracy, podlega karze grzywny

    Następnie, jeśli to nie pomoże, skieruj sprawę do Sądu Pracy. Sądzę, że w
    tym przypadku Art. 55 KP będzie adekwatny.

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 3. Data: 2003-02-27 20:33:16
    Od: "Robal" <b...@w...pl>

> [...]
    prace
    > ze skutkiem natychmiastowym, czy obowiazuje mnie okres wypowiedzenia (w

    Robal