PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie help !!!!

  • 1. Data: 2004-03-09 17:34:24
    Temat: Zwolnienie lekarskie help !!!!
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    Podczas wypowiedzienia bylam na zwolnieniu lekarskim przez 26 dni i 5
    dni po ustaniu zatrudnienia co bylo by razem ze zwolnieniem podczas
    pracy 31 dni i dalej jestem na zwolnieniu bez przerwy.

    Pytania

    1.Czy pracodawca mial obowiazek powiadomic ZUS o tym ze zwolnienie jest
    jeszcze po ustaniu zatrudnienia?

    2.Dzis otrzymalam kolejne zwolnienie co stanowi ciaglosc zwolnienia na
    kolejne 13 dni
    - gdzie mam przeslac zwolnienie czy do pracodawcy czy do ZUS ??
    i jezeli do ZUS to do jakiego ZUS-u czy pracodawcy czy ZUS-u
    odpowiadajacemu mojemu zameldowaniu??? gdyz pracowalam i zamieszkuje w
    innym miescie a zameldowana jestem gdzie indziej.

    3.W ciagu ilu dni musze przeslac w odpowiednie miejsce zwolnienie
    lekarskie????

    4.Jaki termin ma ZUS na wyplate swiadczenia ??

    Dziekuje
    Gosia

  • 2. Data: 2004-03-09 18:20:51
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie help !!!!
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Daniel" <dpilat@(nospam)konto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytania
    >
    > 1.Czy pracodawca mial obowiazek powiadomic ZUS o tym ze zwolnienie

    Powinien przesłać do ZUS zwolnienie lekarskie oraz zestawienie
    wynarodzeń z poprzednich 6 miesięcy (standardowo) do ustalenia podstawy
    wymiaru zasiłku choroboweqo.

> [...]
    > odpowiadajacemu mojemu zameldowaniu??? gdyz pracowalam i zamieszkuje w
    > innym miescie a zameldowana jestem gdzie indziej.

    Należy przesłać do oddziału/inspektoratu ZUS odpowiednieqo dla miejsca
    zamieszkania pracownika,
    (np. podaneqo w deklaracji złoszeniowej ZUS ZUA).

    > 3.W ciagu ilu dni musze przeslac w odpowiednie miejsce zwolnienie
    > lekarskie????

    W ciąqu 8 dni od daty wystawienia.

    > 4.Jaki termin ma ZUS na wyplate swiadczenia ??

    Prawdopodobnie??? od 15 dnia miesiąca za zwolnienia dostarczone w
    poprzednim miesiącu.

    Pozdrawiam

    wa